Arteterapia w działaniu : propozycje warsztatów i działań arteterapeutycznych / red. nauk. Anna Glińska-Lachowicz. - Warszawa : "Difin", 2016. - 186 s. : il. ; 23 cm.

(Engram). - Bibliogr. przy rozdz. 978-83-8085-022-4

Książka zawiera 15 scenariuszy warsztatów bazujących na różnorodnych technikach arteterapeutycznych. Czytelnicy znajdą tu m.in. działania oparte na muzykoterapii, teatroterapii, filmoterapii, choreoterapii, terapii poprzez ekspresję plastyczną (wizualną), a także działania, które proponują różnorodność sztuk.

Książka skierowana do arteterapeutów, ale również do pedagogów, psychologów, terapeutów, nauczycieli, wychowawców, pielęgniarek i osób pracujących w szpitalach jako personel „niemedyczny” oraz studentów.

Przemyśl WP 111508

Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 1, Jak rozpoczynać i kończyć rozmowę? / Magdalena Bury, Sylwia Filipczak, Katarzyna Gozdek, Katarzyna Milczanowska, Edyta Stachowicz. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2016. - 68 s. : il. kolor. ; 29 cm.

(Logopedia w Praktyce : zaburzenia ze spektrum autyzmu, zaburzenia neurorozwojowe, zespół czołowy, niedosłuch, pragnozja, oligofazja.) . - Bibliogr. s. 7,9 978-83-63590-48-2

Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych to zestaw pomocy do usprawniania społecznych, sytuacyjnych i pragmatycznych reguł w zachowaniach językowych młodzieży i dorosłych w przypadku:

  • pragnozji („nieafatycznych” zaburzeń mowy)
  • zespołu czołowego
  • niedosłuchu
  • oligofazji
  • zaburzeń ze spektrum autyzmu
  • innych zaburzeń neurorozwojowych

Przemyśl WP 15439/b

Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 2, Jak rozmawiać z ludźmi? / Magdalena Bury, Sylwia Filipczak, Katarzyna Gozdek, Katarzyna Milczanowska, Edyta Stachowicz. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2016. - 69 s. : il. kolor. ; 29 cm.

(Logopedia w Praktyce : zaburzenia ze spektrum autyzmu, zaburzenia neurorozwojowe, zespół czołowy, niedosłuch, pragnozja, oligofazja.). - Bibliogr. s. 7,9. 978-83-63590-49-9

Druga część Ćwiczeń... zawiera materiał językowy i ilustracyjny, który ma służyć rozwijaniu sprawności dialogowych w codziennych sytuacjach komunikacyjnych w zakresie podtrzymywania rozmowy. Zeszyt obejmuje ćwiczenia usprawniające interpretowanie, a także kreowanie zachowań werbalnych i niewerbalnych: prozodycznych, kinetycznych i proksemicznych. Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych zostały opracowane na kilku poziomach, dzięki czemu pozwalają na podnoszenie stopnia trudności wraz z postępami w terapii.

Przemyśl WP 15440/b

Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych. Cz. 3, Jak prosić i rozkazywać? / Magdalena Bury, Sylwia Filipczak, Katarzyna Gozdek, Katarzyna Milczanowska, Edyta Stachowicz. - Kraków : WydawnictwoEdukacyjne, 2017. - 72 s. : il. kolor. ; 29 cm.

(Logopedia w Praktyce : zaburzenia ze spektrum autyzmu, zaburzenia neurorozwojowe, zespół czołowy, niedosłuch, pragnozja, oligofazja.). - Bibliogr. s. 7,9. 978-83-63590-50-5

Ćwiczenia sprawności komunikacyjnych to zbiór zadań dla młodzieży i dorosłych cierpiących na zaburzenia sprawności komunikacyjnych w związku z zespołem czołowym, pragnozją, spektrum zaburzeń autystycznych oraz innymi trudnościami ograniczającymi zdolność do wchodzenia w interakcje z innymi ludźmi. Pracując z terapeutami czy logopedami, pacjenci usprawniają swoje zachowania językowe.

Ćwiczenia:

  • poprawiają umiejętności stosowania społecznych, sytuacyjnych i pragmatycznych reguł w zachowaniach językowych,
  • rozwijają zdolności interpretacyjne i kreujące zachowania werbalne i niewerbalne (prozodyczne, kinetyczne i proksemiczne),
  • stymulują rozwój zachowań językowych w zakresie czynności poznawczych, komunikacyjnych, socjalizacyjnych i grupotwórczych,

Trzecia część Ćwiczeń… ma służyć rozwijaniu umiejętności wydawania poleceń, zarówno w sytuacjach o charakterze oficjalnym, jak i nieoficjalnym, jak również gdy polecenie jest kierowane do jednej i wielu osób. Różnorodne ćwiczenia uwzględniają różną rangę rozmówców, rodzaj relacji (równorzędna i nierównorzędna), a także rodzaj kontaktu - pośredni i bezpośredni.

Przemyśl WP 15441/b

Logistyka autyzmu : przewodnik dla rodziców, którzy zmagają się z kładzeniem dziecka spać, treningiem toaletowym, napadami złości, biciem i innymi wyzwaniami dnia codziennego / Kate Wilde ; przekł. Karol Jaroszewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016. - 242, [1] s. ; 24 cm. . - Bibliogr. s. 242-[243]. 978-83-7744-104-6

Książka stanowi zbiór praktycznych, prostych i precyzyjnych porad, których potrzebuje rodzic dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Autorka krok po kroku podpowiada:

  • jak bez zbędnych nacisków nauczyć dziecko korzystania z toalety,
  • jak sprawić, żeby dziecko przesypiało całą noc w swoim łóżku,
  • co zrobić, kiedy dziecko ma napad złości i zaczyna bić i gryźć,
  • jak – bez kłótni – wprowadzić do jadłospisu dziecka nowe pokarmy.

Przemyśl WP 111506
Przeworsk WK 52740

Motywacja : metoda sześciu kroków / Michael V. Pantalon ; przeł. Agata Błaż. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016. - 207 s. ; 24 cm.

U dołu okł.: Od oporu do zaangażowania. Jak odnaleźć ukrytą motywację. - Wyd. 1 pt.: Błyskawiczne wywieranie wpływu.. - Bibliogr. s. 205-207. 978-83-7489-687-0

Wiele osób chciałoby coś zmienić w swoim życiu, ale brakuje im motywacji. Otoczenie udziela im porad, wskazuje przykłady, straszy konsekwencjami, stosuje kary lub w inny sposób stara się wymusić zmianę. Działania te są nieskuteczne, gdyż narzucanie czyjegoś punktu widzenia rodzi opór. Otwartość na zmiany jest możliwa, tylko gdy działamy zgodnie z własnymi przekonaniami i mamy poczucie decydowania o sobie. Jak jednak odkryć, czego chcemy i co jest dla nas ważne? Jak przełamać niechęć do zmiany i zacząć działać?

W tym pomoże nam metoda Motywacji Błyskawicznej, której skuteczność została potwierdzona w praktyce oraz w ponad 100 badaniach naukowych. Dr Michael Pantalon przekonuje, że zbyt często skupiamy się na tym, JAK wykonać niechcianą czynność, zapominając o tym, DLACZEGO moglibyśmy chcieć coś zmienić. Motywacja Błyskawiczna polega na dotarciu do wewnętrznej motywacji i uświadomieniu sobie, dlaczego coś jest dla nas ważne

Przemyśl WP 111479

Pedagogika porównawcza : podręcznik akademicki / Czesław Kępski. - Warszawa : "Difin", 2016. - 319 s. : il. ; 23 cm. - Bibliogr. s. 312-319. 978-83-8085-240-2

Celem książki jest prezentacja systemów oświatowych Polski, Anglii, Francji, Niemiec, Rosji (i Związku Radzieckiego), Szwecji i Stanów Zjednoczonych w XIX i XX wieku na tle przemian ekonomicznych, społecznych i politycznych, koniecznych dla zrozumienia mechanizmów ekonomicznych, społecznych i politycznych warunkujących rozwój oświaty.

Książka przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich i studentów pedagogiki, głównie studiów magisterskich, oraz młodych ludzi, interesujących się z przyczyn osobistych (np. w przypadku planowanej emigracji) systemami szkolnymi różnych krajów i ich porównaniem z polskim systemem oświatowym.

Przemyśl WP 111507
Lubaczów CzL 50342

Pre-swazja : jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego / Robert Cialdini ; przekł. Sylwia Pikiel. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016. - 355 s. : il. ; 25 cm. - Bibliogr. s. 293-336. Indeksy. 978-83-7489-677-1

Po wielkim sukcesie Wywierania wpływu na ludzi Robert B. Cialdini – światowej sławy autorytet w dziedzinie psychologii społecznej – postanowił zaspokoić głód wiedzy wszystkich czytelników, którzy chcą nie tylko znaleźć sposób, aby obronić się przed perswazją, lecz przede wszystkim dowiedzieć się, jak skuteczniej wykorzystać techniki wpływu społecznego do osiągnięcia swoich celów.

Przemyśl WP 111480

Sukces w spódnicy : uwolnij swój kobiecy potencjał / Rebecca Grado, Christy Whitman ; przekł. Agata Błaż. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016. - 215 s. ; 24 cm. 978-83-7489-670-2

Błyskotliwy i mądry przewodnik, który ukazuje, gdzie kryje się prawdziwa kobieca moc i… że wcale nie tam, gdzie myślisz!

[…] Czy musisz być typem alfa, aby osiągnąć sukces? Czy to jedyna droga w dzisiejszym bezwzględnym świecie? Autorki poradnika przekonują, że niekoniecznie, oraz tłumaczą, jak uniknąć pułapki męskiego stylu działania i jak wykorzystać kobiece atuty. Pokazują, jak obudzić w sobie kobiecą moc i zdobywać to, czego pragniesz, zgodnie z własną naturą i wewnętrznym rytmem.

Przemyśl WP 111482

Szczęśliwy mózg : wykorzystaj odkrycia neuropsychologii, by zmienić swoje życie / Rick Hanson ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016. - 254 s. ; 24 cm. - Bibliogr. s. 237-249. Indeks. 978-83-7489-678-8

W toku ewolucji ludzki mózg rozwinął się w taki sposób, by szybko się uczyć i wyciągać wnioski ze złych doświadczeń. Stanowił wewnętrzny system ostrzegania przed niebezpieczeństwami. Nastawienie na wychwytywanie zagrożeń pomagało naszym przodkom przetrwać. Dzisiaj nie musimy każdego dnia walczyć o życie, ale nasz mózg nadal działa tak samo – każdą negatywną sytuację uznaje za zagrożenie i „pamięta” o wiele dłużej niż pozytywne doświadczenie.

Przemyśl WP 111481

Złość i agresja u dzieci / Thomas B. Brazelton, Joshua D. Sparrow ; przekład Agnieszka Cioch. - Wyd. 2 w jęz. pol. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017. - 182 s. : il. ; 21 cm. - Bibliogr. s. 179-[183]. 978-83-7489-686-3

Złość to naturalne uczucie, które towarzyszy każdemu z nas. Tego, jak nad nią panować, uczymy się przez całe życie. Autorzy wnikliwie omawiają proces pojawiania i uzewnętrzniania się złości – już od momentu narodzin. Przekonują przy tym, że najważniejsze jest to, by poznać jej prawdziwe powody. A może być ich dużo, miedzy innymi niezaspokojone potrzeby, pojawienie się młodszego rodzeństwa, zła atmosfera między rodzicami czy napięcia wśród rówieśników. Ten napisany z humorem poradnik doskonale uczy, jak zrozumieć gniew swojego dziecka i jak sobie z nim poradzić.

Przemyśl WP 111483
Przeworsk WK 53005

Na podstawie recenzji oraz rekomendacji wydawców przygotowała Marzena Fiołek

 

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka
im. Józefa Gwalberta Pawlikowskiego w Przemyślu