ABC pedagoga specjalnego : razem łatwiej : nowe doświadczenia : poradnik dla nauczycielize specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska. - Kraków : "Impuls", 2015. - 253 s. : il. ; 24 cm . - Bibliogr. s. 251-253 978-83-7850-806-9

Książka jest kontynuacją i aktualizacją książki ABC pedagoga specjalnego, której współautorką jest Alicja Krztoń. Zmieniły się rozporządzenia, podstawa programowa, nieco inne jest obecnie nazewnictwo. Również doświadczenia Autorki stały się bogatsze, a warsztat pracy pełniejszy. Wydanie to uzupełniono o nowe doświadczenia, biorąc pod uwagę cenne uwagi, codzienne rozmowy i spojrzenie na ideę kształcenia integracyjnego osób bardzo zaangażowanych w swoją pracę

Lubaczów CzL 49620
Przemyśl CzP 376-056.36

Bezpieczeństwo, policja, kryminalistyka : w poszukiwaniu wiedzy przydatnej w praktyce / pod red. Janiny Czapskiej i Anny Okrasy. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - 366 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. (Biblioteka Katedry Kryminalistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego . – Indeks 978-83-233-3916-8 978-83-233-3016-8

Autorzy książki – naukowcy i praktycy – prezentują, jak ważna dla zapewnienia bezpieczeństwa we współczesnym świecie jest współpraca policji, wymiaru sprawiedliwości, nauki i biegłych. Eksperci policyjnych laboratoriów kryminalistycznych oraz Instytutu Ekspertyz Sądowych, medycy sądowi, przedstawiciele nauki i firm produkujących odpowiedni sprzęt przedstawiają najbardziej spektakularne przykłady analizy śladów pochodzące z ich codziennej praktyki. Pokazują, jak niestandardowe sposoby analizy miejsca zdarzenia i badania śladów oraz skomplikowane eksperymenty kryminalistyczne umożliwiały dotarcie do prawdy o badanym przestępstwie. Istotnym elementem tego problemu jest też rozważenie prawnych i instytucjonalnych barier w skutecznej realizacji tego celu.

Przemyśl WP 109544

Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T.1, Cyfrowa przestrzeń ksztcenia / pod red. Macieja Tanasia i Sylwii Galanciak. - Kraków : "Impuls", 2015. - 260 s. : il. ; 24 cm.. - Bibliogr. przy rozdz.978-83-7850-853-3. - 978-83-7850-770-3

Lubaczów WL 49903
Przemyśl WP 109546 

Cyberprzestrzeń - człowiek - edukacja. T.2, Dylematy społeczności cyfrowej / pod red.Józefa Bednarka i Anny Andrzejewskiej. - Kraków : "Impuls", 2015. - 260 s. : il. ; 24 cm - Bibliogr. przy rozdz. 978-83-7850-853-3. - 978-83-7850-770-3

Lubaczów WL 49904
Przemyśl WP 109547

Książki obejmujące problematykę pogranicza pedagogiki i technologii informacyjno-komunikacyjnych. Publikacja stanowi cenne kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki medialnej.

Jak tłumaczyć dzieciom matematykę : poradnik nie tylko dla rodziców / Danuta Zaremba. - Gliwice : "Helion", 2014. - 198 s. : rys. ; 24 cm. 978-83-246-7090-1

Wbrew pozorom matematyka, sama w sobie niezwykle logiczna, przez młodych ludzi jest odbierana zupełnie inaczej. Wiąże się to z różnicami w postrzeganiu świata, sztucznymi definicjami i niezrozumiałym nazewnictwem. Mamy jednak dobrą wiadomość: matematykę można dzieciom przybliżyć! Wystarczy, że nawiążemy do ich własnych doświadczeń, pozwolimy im posługiwać się potocznym językiem, a przede wszystkim będziemy odwoływać się do zdrowego rozsądku. Książka przeznaczona jest dla rodziców, których dzieci uczęszczają do szkół podstawowych i gimnazjów. Przyda się także nauczycielom, którzy szukają nieszablonowych pomysłów, by pomóc uczniom oswoić świat ułamków i wielokątów, a także całej reszcie, żyjącej w przekonaniu, że matematyka jest tylko dla wybranych.

Przemyśl WP 109560

Inscenizacje nie tylko dla dzieci... : zbiór scenariuszy na różne okazje dla wszystkich grup przedszkolnych / Urszula Kozłowska. - Kraków : "Bliżej Przedszkola", 2015. - 143 s. : il. ; 24 cm + 2 dyski optyczne (CD, CD-ROM) 978-83-64631-22-1

Zbiór scenariuszy inscenizacji na różne okazje dla wszystkich grup przedszkolnych. Gotowe scenariusze na Dzień Matki, Dzień Ojca, Międzynarodowy Dzień Ziemi, Dzień Rodziny, pasowanie na przedszkolaka, pożegnanie starszaków, Dzień Babci, Dzień Dziadka, mikołajki. Gotowe scenariusze bajek Brzydkie Kaczątko, Królewna Śnieżka, Śpiąca Królewna, Czerwony Kapture

Książka zawiera:

20 scenariuszy inscenizacji teatralnych, w których w role aktorów wcielają się dzieci w wieku przedszkolnym;
4 scenariusze przedstawień dla dzieci, w których w role aktorów wcielają się osoby dorosłe;

Płyta Audio-CD zawiera:

18 piosenek występujących w treści scenariuszy;
18 podkładów muzycznych typu „karaoke” do piosenek;

Przemyśl WP 109558

Gry matematyczne : (nie tylko) dla klas 1-3 / Mirosław Dąbrowski. - Opole : "Nowik", 2015. - 162 s. : il. (w tym kolor.) ; 29 cm. 978-83-62687-74-9

Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców uczniów nie tylko klas 1–3. Można z niej także korzystać w starszych klasach szkoły podstawowej. Będzie świetnym narzędziem pracy terapeutów a także przyda się w zajęciach świetlicowych. W książce jest opisane kilkadziesiąt gier pogrupowanych zgodnie z wykorzystywanymi w nich pomocami – są tam zatem gry planszowe, karciane, z użyciem dziesięciościennej kostki czy wykorzystujące, i to w różny sposób, kamienie domina. Autor pokazuje, że gry można tworzyć także samodzielnie albo modyfikować je aby lepiej spełniały nasze oczekiwania. Czytelnik znajdzie tu praktyczne wskazówki, o czym warto pamiętać, gdy stosuje się pracy gry dydaktyczne

Przemyśl WP 109554

Niekonwencjonalne metody szkoleniowe / Mirosław Urban. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. - 143, [1] s. : il. ; 21 cm(Szkolenia). - Bibliogr. s. 142-[144]. 978-83-7489-578-1

Autor prezentuje w swojej książce nowatorskie metody pracy z grupą. Tłumaczy, jak efektywnie wykorzystać potencjał słuchaczy w trakcie szkoleń i jak zachęcić ich do aktywnego uczestnictwa. W kolejnych rozdziałach opisuje różne techniki pracy z ciałem i głosem. Podpowiada również, jak wykorzystać ekspresję twórczą uczestników. Opis każdej metody uzupełnia przykładami konkretnych ćwiczeń. Dzięki wykorzystaniu przedstawionych przez autora technik szkolenia będą interesujące i niepowtarzalne, a przede wszystkim bardziej efektywne i pobudzające do działania. Książka zainteresuje nie tylko trenerów, konsultantów i coachów, ale również nauczycieli, liderów grup, wolontariuszy oraz osoby pracujące z grupami.

Jarosław WJ 55896
Przemyśl WP 109578

Wydanie z 2010 r.

Lubaczów WL 46442, WL 46443
Przeworsk WK 49173

Piosenki, zabawy i scenki : w przedszkolu, w szkole i w domu / Krystyna Grochowalska-Wojciechowska. - Kraków : "Impuls", 2015. - 111, [1] s. : il. ; 30 cm + 1 CD. 978-83-7850-932-5

Książka powstała z myślą o dostarczeniu nauczycielom przedszkoli i młodszych klas szkół podstawowych nowych materiałów do wykorzystania w ich pracy. Polecam ją również rodzicom i dziadkom umiejącym grać na instrumentach lub też posługującym się nagraniami płytowymi w domu w zabawach z dziećmi.

Przemyśl WP 109582

Prawdziwy człowiek : osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie / Gunilla Gerland ; tłum. Hania Uscka-Wehlou. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2015. - 311 s. ; 21 cm. (Inspiracje Edukacyjne) 978-83-264-3499-0

Książka to zapis osobistych doświadczeń: wrażeń, emocji oraz postrzegania świata i komunikacji z otoczeniem osoby z autyzmem - przede wszystkim w czasie jej dorastania i edukacji. Pomaga w zrozumieniu odmiennego sposobu funkcjonowania dziecka autystycznego w rodzinie i społeczności szkolnej, postrzegania przez nie celu samego uczenia się oraz jego przebiegu. Ukazuje szereg niemożliwych do wyrażenia trudności,
z którymi boryka się dziecko autystyczne i które najczęściej nie są dostrzegane ani rozumiane przez otoczenie. Książka pomoże nauczycielom, pedagogom oraz rodzicom w dostrzeżeniu w dziecku ukrytego autyzmu, co pozwoli na dostosowanie procesu nauczania i wychowania do jego potrzeb oraz możliwości. Przyczyni się także do rozwoju umiejętności pracy z dziećmi chorymi. Jest bezcennym źródłem wiedzy i inspiracji. Uczy tolerancji, empatii, otwartości i zrozumienia inności.

Przemyśl WP 109584
Jarosław WJ 56280

Psychologia rozwoju młodzieży w kontekście biegu ludzkiego życia / Maria Czerwińska-Jasiewicz. - Warszawa : "Difin, 2015. - 230 s. : il. ; 23 cm (Engram). - Bibliogr. s. 220-230. 978-83-7930-713-5

Książka przedstawia rozwój w okresie dorastania w różnych sferach w odniesieniu do rozwoju człowieka w ciągu życia, a także autorski rozszerzony model koncepcji własnego życia młodzieży oraz wybrane problemy okresu dorastania. Książka może być przydatna dla studentów psychologii, pedagogiki, socjologii, psychologów i pedagogów praktyków, socjologów, a także dla nauczycieli, rodziców oraz w wielu zakresach dla dorastającej młodzieży.

Przemyśl WP 109587
Lubaczów CzL 49749

Psychologia rozwoju : od dziecka do dorosłości / David R. Schaffer, Katherine Kipp ; przeklad Patricia Sorensen, Martyna Wojtaś. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2015. - 720 s. : il. ; 29 cm. Zawiera dodatek: Odpowiedzi na testy kontrolne i quizy. - Bibliogr. s. 665-708. Indeksy. 978-83-7744-095-7

Książka to nowoczesny podręcznik akademicki, który przybliża nie tylko najważniejsze klasyczne koncepcje teoretyczne, ale także najnowsze wyniki badań i powstające na ich podstawie modele. Autorzy podręcznika w przystępny sposób opisują również `niepsychologiczne` zagadnienia - odnoszące się do genetyki, medycyny, a nawet statystyki - nieodłącznie związane z procesem rozwoju. Poruszają też zagadnienia dotychczas pomijane, takie jak porównania międzykulturowe czy analiza zróżnicowania zjawisk ze względu na płeć. Z perspektywy studentów na szczególne wyróżnienie zasługuje sam układ książki. Każdy z 15 rozdziałów wzbogacany jest przykładami z życia, które obrazują omawiane teorie. Rozdziały są zakończone rozbudowanymi materiałami ułatwiającymi organizowanie materiału i umożliwiającymi jego powtórkę. Utrwalanie poznanych treści jest możliwe dzięki syntetycznemu podsumowaniu, przypomnieniu najważniejszych terminów oraz serii pytań sprawdzających, zarówno w formie quizu, jak i pytań problemowych.

Przemyśl WP 109588
Lubaczów CzL 49922

Specyfika rozwoju człowieka dorosłego : procesy, struktury, mechanizmy rozwoju / redakcja naukowa Alina Kałużna-Wielobób. - Toruń : "Adam Marszałek", 2015. - 197 s. : il. ; 23 cm. - Bibliogr. przy rozdz. 978-83-8019-205-8

Celem niniejszej monografii było zebranie tekstów dotyczących różnych aspektów, w jakich człowiek rozwija się lub może się rozwijać w dorosłości. Założeniem było uwzględnienie również opracowań, które pomogą w odpowiedzi na pytania: 1) Co jest możliwe do rozwinięcia i jakie właściwości niektórzy rozwijają w dorosłości? 2) Kto je rozwija, od czego to zależy, w jakich warunkach jakości te bywają rozwijane? 3) Dlaczego warto (lub nie) je rozwijać – jakie są tego konsekwencje dla jednostki oraz innych? Ideą książki było szerokie, interdyscyplinarne spojrzenie na rozwój człowieka dorosłego. Przeważają w niej teksty psychologiczne, ale znajdziemy tu również odniesienia do spojrzenia na rozwój człowieka z punktu widzenia innych dyscyplin, takich jak np. pedagogika (andragogika), czy odwołanie do koncepcji filozoficznych oraz religioznawczych.

Przemyśl WP 109598 

Zespół Aspergera : jak z nim żyć, jak pomagać, jak prowadzić terapię / Christine Preissmann ; przekł. Joanna Arentewicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. - 235 s. ; 21 cm. - Bibliogr. s. 228-235. 978-83-7489-389-3

Książka ta powstała w celu propagowania praktycznej wiedzy o zespole Aspergera, aby ułatwić zrozumienie osób dotkniętych tym zaburzeniem – zarówno ich otoczeniu, szczególnie zaś terapeutom, jak i im samym. Christine Preissmann dzięki swoim doświadczeniom zawodowym (terapeutki) i osobistym (osoby cierpiącej na zespół Aspergera) proponuje konkretne rozwiązania problemów, które pojawiają się w terapii i w życiu codziennym chorych. Terapeutów uwrażliwia na specjalne potrzeby pacjenta autystycznego, wskazuje tematy warte omówienia i charakteryzuje bardzo złożoną rolę, jaką psychoterapeuci mają do odegrania w jego życiu. Chorym zaś doradza, jak ułatwiać sobie codzienne funkcjonowanie, a także namawia ich do podejmowania wyzwań stawianych przez rzeczywistość. Podkreśla przy tym ogromne znaczenie wcześnie rozpoczętej terapii, która z braku innych metod leczenia zespołu Aspergera może wyraźnie pomagać w zdobywaniu coraz większej samodzielności i satysfakcji z życia na miarę własnych możliwości.

Jarosław WJ 55922
Przemyśl WP 109612
Lubaczów WL 49295

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka
im. Józefa Gwalberta Pawlikowskiego w Przemyślu