Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Przemyślu
Wydział Informacyjno-Bibliograficzny i Czytelnia
Oprac. Agnieszka Biedroń

NEURODYDAKTYKA

Zestawienie bibliograficzne druków zwartych i artykułów z czasopism za lata 2000 - 2016

/na podstawie księgozbioru PBW w Przemyślu oraz filii w Jarosławiu, Przeworsku i Lubaczowie/

WYDAWNICTWA ZWARTE:

  1. Architektura wiedzy w szkole / Stanisław Dylak. – Warszawa : Difin, 2013
    Przemyśl WP 107048
  2. Empatia : co potrafią lustrzane neurony? / Joachim Bauer. – Warszawa : Wydawnictwa Naukowe PWN, 2015. – S. 92-95 : Odkrycia neurobiologiczne przydatne w szkole
    Przemyśl WP 97094, 108857
  3. Ewolucja biologiczna a procesy uczenia się i nauczania : dydaktyka ewolucyjna / Marek Kaczmarzyk, Dorota Kopeć.//W: Jakość edukacji : różnorodne perspektywy. Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2012. - S. 203-214, bibliogr.
    Przemyśl WP 105340 - 105343
  4. Jak uczy się mózg / Manfred Spitzer. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011
    Przemyśl WP 110830
  5. Jak uczyć się szybko i skutecznie / Christian Drapeau ; z fr. przeł. Hanna Pawlikowska -Gannon. - Warszawa : Klub dla Ciebie. Bauer-Weltbild Media, 2002
    Przemyśl WP 108757
  6. Kiedy do szkoły? : czy badania mózgu dają odpowiedź na to pytanie? / Marzena Żylińska // Bliżej Przedszkola. - 2012, nr 3, s. 30-31
  7. Neurodydaktyka : nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi / Marzena Żylińska. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2013
    Przemyśl WP 108015
    Przeworsk WK 51567
    Jarosław WJ 56013
  8. Neuroedukacja : praca zbiorowa / pod red. Wiesława Sikorskiego. – Słupsk : Wydawnictwo Dobra Literatura, 2015
    Przemyśl WP 109338
  9. Neurodydaktyka a przygotowanie studentów do wykonywania zawodu nauczyciela / Anna Gołębiowska.// W: Edukacja i/a mózg : mózg a/i edukacja. Kraków : "Impuls", 2016. - S. 123 -132.
    Lubaczów WL 50186
  10. Rewolucja w uczeniu / Gordon Dryden, Jeannette Vos. – Poznań : Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2003
    Przemyśl WP 87595, 87995
    Przemyśl CzP 159.9
  11. Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli/ Julian Piotr Sawiński. – Warszawa : Difin, 2014. – S. 44-54 : Zrozumieć i wykorzystać zasady neurodydaktyki
    Przemyśl WP 107575
  12. W stronę dydaktyki ewolucyjnej : praktyczny wymiar neuronauk w środowisku szkolnym / Marek Kaczmarzyk.// W: Ucząca się szkoła : od rozwoju jednostek do rozwoju wspólnoty. Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 141-157.
    Przemyśl WP 108434
  13. Wszystkie dzieci są zdolne : jak marnujemy wrodzone talenty / Gerald Hüther, Uli Hauser ; przeł. Andrzej Lipiński. - Słupsk : "Dobra Literatura", 2014
    Przeworsk WK 52316
  14. Zachowania nauczyciela przyjazne neuronom uczniów / Wiesław Sikorski.// W: Neuroedukacja. Słupsk : "Dobra Literatura", 2015. - S. 330-365.
    Przemyśl WP 109338

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:

  1. Budowanie mostów, czyli próba wykorzystania wiedzy z neurodydaktyki w szkole ponadgimnazjalnej / Barbara Jaśniewicz.// Meritum. - 2015, nr 1, dod. Oświata Mazowiecka, nr 1, s. 24-25
  2. Czy zakres zmian w naszych szkołach jest wystarczający : neurodydaktyka - moda czy potrzeba? / Julian Piotr Sawiński.// Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 7/8, s. 111-114
  3. Dlaczego neurodydaktyka / Marzena Żylińska.// Psychologia w Szkole. - 2011, nr 3, s. 44-53
  4. Dlaczego priorytetem jest "nauka o ludzkim mózgu"? / Julian P. Sawiński.// Nowa Szkoła. - 2005, nr 8, s. 30-32
  5. Dlaczego ściągi są lepsze od zeszytów ćwiczeń / Marzena Żylińska.// Psychologia w Szkole. - 2011, nr 4, s. 84-94
  6. Dziecko idzie do szkoły. Cz. 2 / Małgorzata Taraszkiewicz, Zuzanna Taraszkiewicz.// Gazeta Szkolna. - 2005, nr 29/30, s. 24-25
  7. Edukacja wykorzystująca zasady neurodydaktyki / Julian P. Sawiński.// Geografia w Szkole. - 2012, nr 2, s. 4-6, bibliogr.
  8. Fałszywe przekonania na temat działania mózgu i zjawisk psychicznych, czyli neuromity i psychomity w edukacji / Monika Szczygieł, Krzysztof Cipora.// Edukacja. - 2014, nr 2, s. 53-66
  9. Jak uczy się mózg? : wiedza jawna i utajone uczenie się / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2014, nr 39, s. 8
  10. Jak zbliżyć się do neurodydaktyki? : scenariusz szkolenia nauczycieli / Julian Piotr Sawiński.// Wszystko dla Szkoły. - 2009, nr 1, s. 9-12
  11. Ku przyszłej szkole skoncentrowanej na uczniach / Józef Kuźma.// Edukacja i Dialog. - 2013, nr 9-10, s. 74-81
  12. Materiały opracowane na podstawie wniosków płynących z badań nad mózgiem : fragmenty tekstów i przykładowe zadania w niemieckiej, polskiej i angielskiej wersji językowej / Marzena Żylińska.// Języki Obce w Szkole. - 2009/2010, nr 6, s. 204-223
  13. Moje pedagogiczne credo Johna Deweya w świetle założeń neurodydaktyki / Monika Gryboś.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2014, nr 4, s. 81-92
  14. Mózg idzie do szkoły i... się nudzi / Marzena Żylińska ; rozm. przepr. Małgorzata Stańczyk.// Życie Szkoły. - 2014, nr 5, s. 4-8
  15. Mózg ucznia to miejsce pracy nauczyciela / Marzena Żylińska.// Psychologia w Szkole. - 2014, nr 2, s. 4-12
  16. Neurodydaktyka - czyli droga od subiektywizmu do sprawdzonych faktów / Ewa Weber.// Meritum. - 2014, nr 3, s. 91-92
  17. [Neurodydaktyka - recenzja] / Anna Karcz-Czajkowska.// Kwartalnik Pedagogiczny. - 2014, nr 4, s. 205-210
  18. Neurodydaktyka : czy wiedza o mózgu nas zmienia? / Marek Kaczmarzyk, Jacek Francikowski, Dorota Kopeć.// Biologia w Szkole. - 2011, nr 5, s. 5-12 2011
  19. Neurodydaktyka, czyli o tym, co wspiera, a co hamuje naturalne procesy uczenia się / Marzena Żylińska.// Meritum. - 2014, nr 3, s. 2-10
  20. Neurodydaktyka : dydaktyka przyszłości XXI wieku (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan.// Nowa Szkoła. - 2015, nr 3, s. 59-62 2015
  21. Neurodydaktyka języków obcych. Nauczanie języków obcych w świetle badań nad mózgiem / Marzena Żylińska.// Języki Obce w Szkole. - 2009/2010, nr 6, s. 5-18
  22. Neurodydaktyka : motywacja, koncentracja i substancje szczęścia / Ewa Jurkiewicz.// Życie Szkoły. - 2012, nr 2, s. 4-5
  23. Neuroedukacja - nowy obszar zastosowań komputera w kształceniu / Bolesław Jaskuła.// Edukacja. - 2010, nr 2, s. 45-50, bibliogr.
  24. Neuropedagogika i neurodydaktyka a nauczanie / Erich Petlak.// Wszystko dla Szkoły. - 2008, nr 11, s. 12-13
  25. Niedoceniana empatia : co mają wspólnego odkrycia neuronauki z uczeniem się? / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2014, nr 32-33, s. 10
  26. Polskiej szkole potrzeba "edukacji myślenia" / Joanna Inglot-Kulas.// Kwartalnik Edukacyjny. - 2016, nr 1, s. 29-39
  27. Potencjał twórczy a nastawienie na rozwój w badaniach Carol Dweck / Kornelia Rybicka.// Język Polski w Liceum. - 2014/2015, nr 3, s. 11-24
  28. Szkoła przyszłości : rewolucja w szkole!, uwolnić potencjał umysłu! / Marzena Żylińska // Edukacja i Dialog. - 2011, nr 3/4, s. 70-71
  29. Szkoła szkodzi na mózg / Marzena Żylińska.// Polityka. - 2010, nr 36, s. 28-30
  30. Szukając dziury w całym - refleksje o uczeniu się i nauczaniu / Małgorzata Taraszkiewicz.// Meritum. - 2014, nr 3, s. 31-36
  31. Tajemnice ludzkiego mózgu, czyli słów kilka o neurodydaktyce / Aleksandra Kubala-Kulpińska.// Życie Szkoły. - 2014, nr 8, s. 8-11
  32. Uczę się, bo lubię / Magdalena Goetz.// Głos Nauczycielski. - 2014, nr 37, s. 13
  33. Zasady neurodydaktyki, czyli jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu. Cz. 1 / Julian Piotr Sawiński.// Dyrektor Szkoły. - 2012, nr 11, s. 39-46
  34. Zasady neurodydaktyki, czyli jak zrozumieć pracę ludzkiego mózgu. Cz. 2 / Julian Piotr Sawiński.// Dyrektor Szkoły. - 2012, nr 12, s. 37-44

 

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka
im. Józefa Gwalberta Pawlikowskiego w Przemyślu