Jarosławskie działania w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2016-2020

Jarosław

    W dniu 30 listopada 2016 r. Anna Weselak przeprowadziła zajęcia z gimnazjalistami poświęcone Irenie Sendler. Uczniowie poznali postać wybitnej Polki, zastanawiali się nad motywami działania i oceną jej postawy życiowej. W trakcie lekcji pogłębiono umiejętności pracy z różnego rodzaju źródłami takimi jak: film dokumentalny: „W imię ich matek – historia Ireny Sendlerowej”, film fabularny: „Dzieci Ireny Sendlerowej”, biogram. Scharakteryzowano różnice między filmem dokumentalnym a fabularnym. Młodzieży polecono następujące książki, które warto przeczytać w celu pogłębienia tematu: „Polacy ratujący Żydów na Rzeszowszczyźnie w latach 1939-1945”, „Holokaust” Guido Knoppa, „I była miłość w getcie” Marka Edelmana, „Żegnając umarłych: pamiętnik rodzinny” Lisy Appignanesi, „Gorzka wolność: wspomnienia ocalonej z Holocaustu” Jafy Wa llach oraz „Wojna Klary: prawdziwa historia cudownego ocalenia z Holokaustu” Clary Kramer.

    Natomiast w dniu 15 grudnia 2016 r. odbyły się zajęcia z uczniami klas: III, IV, V i VI. Najmłodsi uczestniczyli w warsztatach, których temat brzmiał: Szczęście się mnoży, kiedy się je dzieli. Dzieciom zaprezentowane zostały dwie bajki Ewy Stadtmuller „Trzy gwiazdki szczęścia” oraz opowiadanie „Lukier” z książki Susanne Orosz „Dlaczego mleko jest białe? Historyjki dla ciekawskich dzieci”.

W klasach IV-VI zrealizowano mini warsztaty o radzeniu sobie ze złością. Prowadząca wykorzystała na lekcjach opowiadanie Bruno Ferrero „W krainie smoków” i tekst Joanny Haręży „Jak Kruk spotkał Zło”.

 

{AG}2017/01NPRC{/AG}

 

Autor: ImieT81 NazwiskoT81