10 kwietnia 2018 r. Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Józefa Gwalberta Pawlikowskiego w Przemyślu Filia w Przeworsku wraz z Burmistrzem Miasta Przeworska i Miejską Biblioteką Publiczną w Przeworsku zorganizowała spotkanie z Krzysztofem Piersą – autorem i zarazem bohaterem książki „Komputerowy ćpun”, który pokonał uzależnienie od gier i jako ekspert w tej dziedzinie stara się wpływać na zachowania współczesnych graczy. W spotkaniu uczestniczyło około 450 uczniów i nauczycieli z przeworskiego gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych, bibliotekarze i członkowie Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Przeworsku.
Dużo uwagi Autor poświęca młodym i najmłodszym użytkownikom cyberprzestrzeni. Obecnie młodzi ludzie przy komputerach i smartfonach spędzają dużo czasu. Niektórzy zbyt dużo. Grozi to uzależnieniem, bardzo podobnym do palenie tytoniu, picia alkoholu, czy hazardu. Krzysztof Piersa w bardzo interesujący sposób opowiadał o faktach i mitach związanych z grami komputerowymi, co rusz odwołując się do własnego doświadczenia nałogowego gracza. Stwierdził, że gry komputerowe same w sobie nie są złe, natomiast często ich użytkownicy mają do nich niewłaściwe podejście. Podpowiedział graczom, jak sprawdzić, czy ich granie to jeszcze pasja, czy już uzależnienie. Zwrócił uwagę na kilka zagrożeń związanych z uzależnieniem od gier komputerowych. Do najważniejszych zaliczył nie tyle kłopoty zdrowotne, co przede wszystkim aspołeczność nałogowych graczy oraz marnowanie czasu, a przez to zatracanie własnych talentów. Gracze znajdują dziesiątki wymówek, aby kilka godzin dłużej posiedzieć przy swojej ulubionej grze. Okłamują siebie i otoczenie, że gry uczą ich języków obcych, historii, czy choćby strategicznego myślenia. Autor przypomniał korzystającym ze smartfonów, tabletów czy komputerów, że Internet ma dwie podstawowe właściwości: nie zapomina i nie wybacza. Tylko od nas zależy, jak zapiszemy się w wirtualnym świecie i jak to wpłynie na nasze prawdziwe życie.
Dzięki bardzo dobremu kontaktowi Autora „Komputerowego ćpuna” z młodą publicznością i ogromnej wiedzy na temat gier oraz uzależnienia od nich, młodzież aktywnie uczestniczyła w spotkaniu, zadając pytania i dyskutując z pisarzem. Na zakończenie można było kupić książki „Komputerowy ćpun” oraz „Trener marzeń” wraz z autografem Krzysztofa Piersy.
Mamy nadzieję, że spotkanie młodych ludzi z tak interesującym i wiarygodnym człowiekiem, nie tak dawno ich rówieśnikiem, wzbudziło refleksję nad własną kondycją wobec napierającego zewsząd wirtualnego świata. Starszemu pokoleniu na pewno uświadomiło, jak mało zna wirtualną rzeczywistość, w której coraz częściej żyją nasze dzieci. I jak może być ona groźna dla wszystkich, którzy zatracą zdrowy rozsądek.