W zajęciach udział brali uczniowie dysfunkcyjni z klas V-VI, którzy podczas słuchania muzyki relaksacyjnej rysowali swoje odczucia i wyobrażenia, a potem prezentowali swoje prace. W dalszej części warsztatu na tablicy uczniowie zapisywali skojarzenia do słowa „talent”. Następnie na podstawie fragmentu tekstu z książki J. Haręża, Kruk między innymi, historia intymna dla mniej lub bardziej nieopierzonych pt. „Co Kruk robi najlepiej?” rozmawiali o talentach zwierząt przedstawionych w tekście.
Na zakończenie warsztatu uczniowie próbowali nazywać własne talenty i je przedstawiać poprzez słowo lub symbol. Dzieci chętnie i aktywnie uczestniczyły w zajęciach.
Przeprowadzone warsztaty miały na celu pomoc uczniom z dysfunkcjami w opanowaniu negatywnych emocji. Tekst z wybranej książki miał zadziałać kojąco i terapeutycznie na różne zaburzenia rozwojowe uczestników zajęć.
Gertruda Kmiecik
{AG}2017/03talenty{/AG}