Autyzm - zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2020-2022

Zestawienia bibliograficzne

AUTYZM

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2020-2022

Zebrane materiały dostępne w PBW w Przemyślu i/lub filiach:

Jarosławiu, Lubaczowie, Przeworsku.


Druki zwarte: 

  1. Akademia arteterapii - od praktyków dla praktyków : podręcznik arteterapii wraz ze scenariuszami zajęć / Anna Sikorska, Katarzyna Góralczyk, Monika Ostrowska-Cichy, Anna Wangin Dmyterko. - Warszawa : Delfin, 2022. - ISBN 978-83-8270-089-3.
    Lubaczów WL 52355
    Przemyśl WP 116892 
  2. Akademia pomysłów : uczeń z autyzmem : karty pracy : klasy 4-8 / Jaonna Latosińska-Kulasek, Aleksandra Rapacka-Grochała, Paulina Zawadzka. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2019. - ISBN 978-83-2623-071-4.
    Jarosław CzJ 37
  3. Autonomia osób ze spektrum autyzmu : predyktory psychospołeczne / Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - ISBN 978-83-227-9428-9.
    Przeworsk WK 54495
    Przemyśl CzP 159.9 
  4. Autyzm : bliski daleki świat / Monika Szubrycht. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2022. - ISBN 978-83-233-5075-0.
    Przeworsk WK 54829
  5. Autyzm : ćwiczenia dla dzieci : 50 zadań wzmacniających pewność siebie i kształtujących umiejętność komunikacji / Puja Trivedi Parikh : przekład Juliusz Okuniewski ; ilustracje Sean Sims. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - ISBN 978-83-8309-000-9.
    Przemyśl WP 15903/b
  6. Autyzm : historia geniuszu natury i różnorodności neurologicznej / Steve Silberman ; przełożył Bartłomiej Kotlarski. - Białystok : Wydawnictwo Kobiece, 2021. - ISBN 978-83-66967-22-9.
    Przemyśl WP 116163 
  7. Autyzm i dieta : co jako rodzic powinieneś wiedzieć / Dr. med. Justyna Jessa. - Gliwice : Septem Copyright, 2021. - ISBN 978-83283-7037-1.
    Przemyśl GP 117016
  8. Autyzm od wewnątrz : poradnik / Hilde De Clercq ; tłumaczenie z przekładu angielskiego Krystyna Alicja Sip. - Otwock : Fraszka Edukacyjna, [2020]. - ISBN 978-83-63766-65.
    Przemyśl WP 115249
    Przeworsk WK 54366 
  9. Autyzm w centrum uwagi : podręcznik z ćwiczeniami dla profesjonalistów / Tom McKernan i John Mortlock. - Kraków : Fundacja Wspólnota Nadziei, 2020. - ISBN 978-83-917718-1-5.
    Przeworsk WK 54537
    Przemyśl WP 15802/b 
  10. Autyzm w czasie pandemii : wskazówki i uwagi ekspertów, jak radzić sobie w trudnym czasie / Tample Grandin, Carol Stock Kranowitz, Tony Attwood, Carol Gray i 30 innych ekspertów ; przekład: Juliusz Okuniewski, Katarzyna Masłowska, Emilia Skowrońska. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia Universalis, 2020. - ISBN 978-83-7744-205-0.
    Jarosław WJ 58289
    Przeworsk WK 54327
    Przemyśl WP 115250 
  11. Bardzo proste karty pracy dla osób ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym / Dorota Malecha ; ilustracje Barbara Michno. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - ISBN 978-83-8080-307-7.
    Przemyśl WP 15728/b
    Przeworsk WK 54367 
  12. Bariery autystyczne u pacjentów neurotycznych / Frances Tustin ; przedmowa: James S. Grotstein ; przekład: Julia Jastrzębska [i inni]. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza Fundament, 2021. - ISBN 978-83-925198-9-8.
    Przemyśl WP 116575
  13. Buduję poczucie własnej wartości : karty pracy dla dzieci i młodzieży z niską samooceną oraz z ze spektrum autyzmu / Agnieszka Kolanko. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - ISBN 978-83-8309-020-7.
    Przemyśl WP 15946/b
  14. Co kryje zachowanie? : jak nauka o mózgu oraz współczucie pomagają zrozumieć i rozwiązać trudności behawioralne dzieci/ Mona Delahooke, przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - ISBN 978-83-7744-210-4.
    Przeworsk WK 54998
    Przemyśl WP 115948 
  15. Co teraz powiedzieć ? : spektrum autyzmu a skuteczna komunikacja w życiu, pracy i miłości / Sarah Nannery, Larry Nannery ; przekład: Adam Poznański. - Kraków : eSPe, 2022. - ISBN 978-83-8201-105-0.
    Przeworsk WK 54834
    Lubaczów WL 52416
    Przemyśl WP 116659, WP 116894 
  16. Czytam w myślach : ćwiczenia uczące przyjmowania perspektywy drugiej osoby / Dominika Krupa. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia - Wydawnictwo Harmonia, 2022. - 978-83-8080-462-3.
    Przemyśl WP 15947/b 
  17. Diabeł stróż / Marek Krajewski. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2021. - ISBN 978-83-240-6327-7.
    Przemyśl WP 116377 
  18. Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD) / redakcja naukowa Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya. - Gdańsk : Harmonia Universalis copyright, 2020. - ISBN 978-83-7744-194-7.
    Jarosław WJ 57841
    Przeworsk WK 54331
    Przemyśl WP 115056 
  19. A Dialogi komiksowe : ilustrowane rozmowy dla uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2021. - ISBN 978-83-7744-211-1.
    Przemyśl WP 15828/b 
  20. Dom oswojony : jak stworzyć bezpieczną przestrzeń dla dziecka z ASD? / Tara Leniston, Rhian Grounds ; tłumaczenie Agnieszka Kasprzyk. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020. ISBN 978-83-233-4808-5.
    Przeworsk WK 54220
    Przemyśl WP 114791 
  21. Droga ku dorosłości : przygotowanie do życia dla osób z autyzmem i zespołem Aspergera / Jed Baker ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - ISBN 978-83-7744-209-8.
    Przemyśl WP 115951 
  22. Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu : nastaw się na sukces / Wendela Whitcomb Marsh, Siobhan Marsh ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis, 2022. - ISBN 978-83-8309-054-2.
    Jarosław WJ 58456
    Przemyśl WP 117043 
  23. Ja i moja rodzina : rozwój emocjonalno-społeczny : edukacja wczesnoszkolna : karty pracy / Joanna Latosińska-Kulasek, Paulina Zawadzka ; [ilustracje: Renata Kosowska, Katarzyna Śliwińska, Dariusz Wanat, Dorota Zduniewicz]. - Warszawa : PWN, 2021. - ISBN 978-83-262-3344-9.
    Przemyśl WP 15844/b 
  24. Jak sobie radzić z napadami złości i załamaniem nerwowym/psychicznym u dzieci z autyzmem : przewodnik dla rodziców i opiekunów / Jenna Ward-Hawkes, Melissa Rodi ; [tłumaczenie Katarzyna Kmieć-Krzemniak]. - Otwock : Fraszka Edukacyjna, 2021. - ISBN 978-83-63766-93-1.
    Przemyśl WP 116082 
  25. Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 1 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - ISBN 978-83-8080-434-0.
    Przemyśl WP 15855/b 
  26. Karty korekcyjno-kompensacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Cz. 2 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - ISBN 978-83-8080-435-7.
    Przemyśl WP 15856/b
  27. Kłopoty Tymona : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego / Magdalena Gut. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020. - ISBN 978-83-7134-891-4.
    Przemyśl WP 15735/b
    Przeworsk WK 54382
  28. Kosmita / Roksana Jędrzejewska-Wróbel ; ilustracje i opracowanie graficzne Jona Jung. - Wisła : Fundacja ING Dzieciom copyright, 2020. - ISBN 978-83-928961-1-1.
    Przemyśl WP 116715 
  29. Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu : praktyczne porady dla rodziców / Christopher Lynch ; przekład Agnieszka Kasprzyk. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego copyright, 2021. - ISBN 978-83-233-4963-1.
    Przemyśl WP 115597, CzP 376-056.264 
  30. Logopedia : teoria zaburzeń mowy / redakcja naukowa Stanisław Grabias, Marek Kurkowski. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej, 2022. - ISBN 978-83-227-9549-1.
    Przemyśl WP 116758 
  31. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna. T. 2, Diagnozowanie i terapia zaburzeń mowy / redakcja naukowa Aneta Domagała, Urszula Mirecka. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2021. - ISBN 978-83-7744-214-2.
    Przeworsk MKsK 376
    Przemyśl CzP 376-056.264 
  32. Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej : zeszyt ćwiczeń : autyzm, niepełnosprawność w stopniu lekkim, opóźniony rozwój mowy / [autorzy: Justyna Cabała, dr Barbara Pietrzak-Szymańska, Małgorzata Wielądek, Sylwia Sienkiewicz, Aleksandra Sienniak]. - Warszawa : Wiedza i Praktyka sp. z o.o., [2020]. - ISBN 978-83-7744-207-4.
    Przeworsk WK 54385
    Przemyśl WP 115625
  33. Nauczanie podstaw teorii umysłu : program nauczania z materiałami dodatkowymi dla dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu i pokrewnymi zaburzeniami społecznymi w wieku od około 5 do 9 lat / Kristina Ordetx ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - ISBN 978-83-7744-206-7.
    Lubaczów WL 51764
    Przemyśl CzP 376
    Przeworsk MKsK 376
  34. Nauczanie teorii umysłu : program nauczania dla dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi zaburzeniami społecznymi / Kristina Ordetx ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - ISBN 978-83-7744-206-7.
    Lubaczów WL 51764
    Przeworsk MKsK 376
    Przemyśl CzP 376
  35. Niegrzeczne : historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera / Jacek Hołub. – Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2020. -ISBN 978-83-8049-962-1.
    Przeworsk WK 54242
    Lubaczów GL 51887 
  36. Opowiem wam o sobie : karty pracy dla uczniów z problemami w komunikowaniu się / Jacek Stojanowski. - Gdańsk : "Harmonia", 2022. - ISBN 978-83-8080-469-2.
    Przemyśl BP 15954 
  37. Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / redakcja naukowa Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - ISBN 978-83-227-9318-3.
    Przeworsk WK 54508
    Przemyśl WP 114985
  38. Pokonać dziecięce ograniczenia : jak obudzić mózg dziecka ze specjalnymi potrzebami i odmienić jego życie? : Metoda Anat Baniel / Anat Baniel ; przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - ISBN 978-83-7744-212-8.
    Przeworsk WK 54670
    Lubaczów WL 52081
    Przemyśl WP 115970
  39. Poszukiwacze wzorów : autyzm a ludzka wynalazczość / Simon Baron-Cohen ; przekład Agnieszka Nowak-Młynikowska. - Sopot : Smak Słowa, 2021. - ISBN 978-83-66420-38-0.
    Przemyśl WP 115971 
  40. Praktyczny przewodnik dla nauczycieli uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych w szkole średniej / Debra Costley, Elaine Keane, Trevor Clark i Kathie Lane ; tłumacz Katarzyna Kmieć- Krzewniak. - Otwock : Fraszka Edukacyjna, 2020. - ISBN 978-83-8095-926-2.
    Jarosław WJ 57738
    Przeworsk WK 54510
    Lubaczów WL 51549 
  41. Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu u dzieci / Joanna Kruk-Lasocka. - Kraków : Impuls, 2021. - ISBN 978-83-8095-926-2.
    Jarosław WJ 57971
    Przemyśl WP 115574, WP 115712 
  42. Reaktywność sensoryczna i teoria umysłu : zróżnicowane uwarunkowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) / Karolina Krzysztofik. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - ISBN 978-83-8102-542-3.
    Przemyśl WP 116607
  43. Rozmowa jest jak pociąg : wizualne podejście do rozmowy dla dzieci ze spektrum autyzmu / Joel Shaul ; przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia 2022. - ISBN 978-83-8080-455-5.
    Przemyśl WP 116788, WP 117126 
  44. Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera / Jennifer McIlwee Myers ; przekład Patricia Sorensen ; [przedmowa Temple Grandin]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2020. - ISBN 978-83-8080-455-5.
    Przemyśl WP 116788, WP 117126 
  45. Rozwój dziecka z autyzmem : 90 ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć potrzebne umiejętności i w pełni wykorzystać własny potencjał / Katie Cook ; ilustracje: Cleonique Hilsaca ; przekład: Sylwia Pikiel. - Sopot : GWP, 2022. - ISBN 978-83-64565-80-9.
    Przeworsk WK 54858
    Lubaczów WL 52406
    Przemyśl WP 117128 
  46. Samodzielne życie z autyzmem / Wendela Whitcomb Marsh ; przekład: Juliusz Okuniewski. -Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - ISBN 978-83-7744-208-1.
    Przeworsk WK 54552
    Przemyśl WP 115976 
  47. Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2020. 
    Jarosław WJ 57864
    Przemyśl WP 115069
  48. Specjalne potrzeby edukacyjne w praktyce pedagogicznej : wybrane obszary i rozwiązania / Renata Gardian-Miałkowska, Ewa Weremczuk, Natalia Przybysz-Zaremba. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020. - ISBN 978-83-7489-845-4.
    Jarosław WJ 57863
    Przeworsk WK 54345
    Lubaczów WL 51789
    Przemyśl WP 115069
  49. Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie ! : przewodnik dla rodziców, którzy chcą pomóc dziecku zamienić dźwięki i słowa w proste rozmowy / Kate C. Wilde ; przedmowa Samahria Lyte Kaufman ; przekład Emilia Skowrońska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2021. - ISBN 978-83-7744-217-3.
    Przemyśl WP 116614 
  50. Sytuacja w systemach rodzinnych z dzieckiem z ASD w świetle Modelu Kołowego Davida H. Olsona / Krystyna Barłóg. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2020. - ISBN 978-83-7996-810-7.
    Przemyśl WP 116034 
  51. Tajemniczy świat Witka : mój brat ma autyzm / Daria Kacprzak ; [ilustracje: Ewa Pogłodzińska- Wierzchowska]. - Konik : Wydawnictwo Psychoskok Sp. z o.o. copyright, 2020. - ISBN 978-83-8119-715-1.
    Przeworsk WK 54810
    Przemyśl WP 116803 
  52. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : karty pracy. Część 1 / Anna Radwańska, Aleksandra Sobolewska-Kędzior. - Warszawa : Difin, 2021. - ISBN 978-83-8085-884-8.
    Przemyśl WP 15878/b 
  53. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : karty pracy. Część 2 / Anna Radwańska, Aleksandra Sobolewska-Kędzior. - Warszawa : Difin, 2021. - ISBN 978-83-8085-074-3.
    Przemyśl WP 15876/b 
  54. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : karty pracy. Część 3 / Anna Radwańska, Aleksandra Sobolewska-Kędzior. - Warszawa : Difin,2021. - ISBN 978-83-8085-574-8.
    Przemyśl WP 15877/b 
  55. Wybrane schorzenia rzadkie : kontekst terapeutyczny / Leszek Ploch. - Warszawa : Difin, 2020. - ISBN 978-83-8085-279-2.
    Przemyśl WP 115077
  56. Wychowując dziecko z autyzmem : pozytywne strategie oparte na terapii behawioralnej / Vivroria M. Boone ; tłumaczenie Maria Moskal. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020. -ISBN 978-83-233-4778-1.
    Przeworsk WK 54212
    Lubaczów WL 51648
    Przemyśl WP 114696 
  57. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem : wpływ deficytów kompetencji komunikacyjnej na sposób porozumiewania się dzieci z autyzmem / Elżbieta Sadowska. - Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2020. - ISBN 978-83-235-4244-5.
    Przeworsk WK 54413
    Przemyśl WP 115009 
  58. Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem / Sara Knapik-Szweda. - Warszawa : Difin, 2020. - ISBN 978-83-8085-107-8.
    Jarosław WJ 57714
    Przemyśl WP 114785 
  59. Znajdę przyjaciela : karty pracy dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz innymi trudnościami komunikacyjnymi : 8-15 lat / Agnieszka Kolanko. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - ISBN 978-83-8309-022-1.
    Przemyśl WP 15963/b 

 

Artykuły z czasopism: 

  1. Aktywność okoruchowa osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu podczas percepcji bodźców społecznych : implikacje dla praktyki pedagogicznej / Elżbieta Lubińska-Kościółek // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 5, s. 339-347.
  2. Autyzm i mikrobiota - punkty styku / Agata Misera // Charaktery. - 2022, nr 10, s. 50-55.
  3. Bycie dobrym to największe wyzwanie / z Anetą Serafin rozmawiała Maria Kowal. - 2021 // Wychowawca. - 2021, nr 1, s. 20-22.
  4. Dobre praktyki wykorzystania WEB 2.0 i TIK w edukacji wczesnoszkolnej / Agnieszka Baska // Meritum. - 2021, nr 3, s. 37-42.         
  5. Dziecko autystyczne w przedszkolu - rozpoznawanie i wstępna interwencja / Agnieszka Ludorowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 4, s. 12-17.
  6. Edukacja uczniów z autyzmem, w tym zespołem Aspergera na lekcjach historii / Robert Bartkowski // Wiadomości Historyczne. - 2022, nr 3, s. 29-32.
  7. Edukacja zdalna podczas pandemii COVID-19 uczniów i uczennic z lekką niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opinii nauczycieli i nauczycielek / Marzena Buchnat, Aneta Wojciechowska // Szkoła Specjalna. - 2021, nr 5, s. 334-346.       
  8. Funkcje wykonawcze u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świetle wybranych badań / Dorota Pufund // Edukacja. - 2020, nr 2, s. 43-58.
  9. Funkcjonowanie społeczne dziecka z autyzmem - analiza indywidualnego przypadku / Daria Paruch, Danuta Al-Khamisy // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 120-134.
  10. Funkcjonowanie ucznia ze spektrum autyzmu w klasie integracyjnej w ujęciu zaburzeń sensorycznych - studium przypadku / Agnieszka Stefanow // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 3, s. 200-212.
  11. Kluczem jest indywidualne podejście / z dr Iwoną Wandą Grygiel, dyrektorką Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 2 w Bytomiu rozmawia dr Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 5, s. 74-76.
  12. Kobiecy autyzm w ukryciu / Eloise Stark // Charaktery. - 2020, nr 3, s. 36-41.      
  13. Nowe media w arteterapii / Aleksandra Chmielnicka-Plaskota, Janina Florczykiewicz // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 1, s. 54-66.
  14. Odmienne przetwarzanie informacji a funkcjonowanie osób z autyzmem / Katarzyna Pęczak // Remedium. - 2020, nr 4, s. 20-21.
  15. Przemoc a autyzm / Joanna Ławicka // Niebieska Linia. - 2020, nr 1, s. 17-19.
  16. Rodzinne grupy wsparcia dla rodzin dzieci z autyzmem / Janusz Rusaczyk // Remedium. - 2022, nr 4, s. 23-25.
  17. "Rozłączone dzieci" : terapia zaburzeń neurorozwojowych u dzieci według Roberta Melillo / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 6, s. 8-11.      
  18. Social support for children with autism spectrum disorder and their families as exemplified by the analysis of an individual case / Karina Leksy // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 3, s. 188-199.
  19. Teachers` professional training needs and incoherent knowledge on autism spectrum disorder. A pilot study within the central Europe context. Joanna Kossewska, Elina Aliieva // Edukacja. - 2020, nr 2, s. 29-42.
  20. Terapia biomedyczna a funkcjonowanie społeczne dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu / Maja Jędruszczak, Danuta Al-Khamisy // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 273-282.
  21. Uczeń z autyzmem w klasie szkolnej / Magdalena Malik // Wychowawca. - 2021, nr 1, s. 13-15.
  22. W poszukiwaniu zagubionej tożsamości : historie z życia dorosłych kobiet w spektrum autyzmu / Ewa Dobiała // Charaktery. - 2020, nr 6-7, s. 70-75.
  23. Wsparcie terapeutyczne ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w szkole integracyjnej i włączającej - procedura interwencji na podstawie praktyki opartej na dowodach (evidence-based practice) / Anna Bombińska-Domżał // Szkoła Specjalna. - 2022, nr 2, s. 96-113.
  24. Wzrost potraumatyczny jako czynnik dobrostanu psychicznego rodziców dzieci z autyzmem / Aleksandra Buchholz, Mariola Wolan-Nowakowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 3, s. 26-37.
  25. Znaczenie mediacji rówieśniczych w funkcjonowaniu społecznym dzieci ze spektrum autyzmu / Ewelina Młynarczyk-Karabin // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 9, s. 41-50.
  26. Zrozumieć autyzm / Janusz Rusaczyk // Wychowawca. - 2021, nr 1, s. 5-8.
  27. Życie intymne w spektrum / Ewa Dobiała // Charaktery. - 2022, nr 4, s. 58-63.

 

Artykuły z książek:

  1. ASD a epilepsja / Maja de Ines. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 251-260.
  2. ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego : zależności, współwystępowanie, różnicowanie / Maja de Ines. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 221-250.
  3. Diagnoza rozumienia mowy u osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi : propozycja modelu badania / Angelika Łasocha. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 171-220.
  4. Diagnoza różnicowa niedokształcenia mowy pochodzenia korowego i niedokształcenia mowy w autyzmie / Marlena Kurowska. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 151-170.
  5. Doświadczanie autyzmu przez rodzeństwo osób z autyzmem / Iwona Połeć. W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 215-253.
  6. Doświadczanie intensywności postawy religijnej a wypalenie sił u rodziców dzieci z autyzmem / Magdalena Kucharzyk (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II), Wojciech Otrębski (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II). W: Doświadczenia człowieka w zdrowiu i w chorobie. - S. 235-266.
  7. ESDM (Early Start Denver Model) - wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD / Joanna Kwasiborska-Dudek. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 303-316.
  8. Etyka w gabinecie logopedy / Angelika Łasocha. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 405-430.
  9. Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z dzieckiem autystycznym / Michalina Matynia. W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. - Kraków : Impuls, 2020. - S. 181-192.
  10. Komunikacja niewerbalna i werbalna dzieci z ASD oraz dzieci rozwijających się prawidłowo : uściślenia terminologiczne / Danuta Emiluta-Rozya, Dorota Lipiec, Izabela Więcek-Poborczyk. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 33-50.
  11. Leczenie żywieniowe w autyzmie / Iwona Żarnowska (Uniwersytet Medyczny w Lublinie), Krystyna Mitosek-Szewczyk (Uniwersytet Medyczny w Lublinie). W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - s. 71-90.
  12. Multiwiktymizacja w doświadczeniu osób z autyzmem - charakterystyka zjawiska, jego formy i skutki / Dorota Chimicz (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie). W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 301-319. 
  13. Obowiązki szkoły wobec ucznia ze spektrum autyzmu / Beata Sokołowska. W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 183-200.
  14. Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD : diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD / Danuta Emiluta-Rozya, Joanna Kwasiborska-Dudek. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 89-131.
  15. Podatność wiktymizacyjna osób z autyzmem / Dorota Chimicz (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie). W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 275-299.
  16. Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu : podstawowe cele i strategie pracy / Angelika Łasocha. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 317-348.
  17. Predyktory autyzmu u dzieci przed trzecim rokiem życia w opinii ich rodziców / Iwona Malas. W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 21-36.
  18. Projektowanie uniwersalne w inkluzyjnej edukacji uczniów ze spektrum autyzmu : strategie i rekomendacje / Ewa Domagała-Zyśk. W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 139-158.
  19. Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu / Olga Jauer-Niworowska. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 133-150.
  20. Przyswajanie pisma przez uczniów ze spektrum autyzmu / Zofia Palak (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie), Paulina Pluta. W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 159-182.
  21. Rola rodziców we wczesnej interwencji terapeutycznej ESDM (Early Start Denver Model) / Joanna Kwasiborska-Dudek. W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 63-69
  22. Rola wolontariatu rówieśniczego w okresie dojrzewania osób ze spektrum autyzmu / Anna Prokopiak, Katarzyna Siedlecka. W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 255-273.
  23. Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego / Aleksandra Karwowska. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 349-360.
  24. Trudne dziecko : praca terapeutyczna z uczniem ze spektrum autyzmu / Lucyna Pacan. W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. - Kraków : Impuls, 2020. - S. 147-159.
  25. Trudności sensoryczne u dzieci z autyzmem poniżej trzeciego roku życia w opinii rodziców / Anita Rybak. W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 37-62.
  26. Wizja dorosłości osób ze spektrum autyzmu w opinii rodziców / Kamila Pawlik. W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 357-384.
  27. Wpływ diety na funkcjonowanie osób z autyzmem w percepcji rodziców / Monika Antczak. W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 91-107. 
  28. Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD / Angelika Łasocha. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 361-391.
  29. Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów ©GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD / Aleksandra Karwowska. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 393-404.
  30. Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu / Dominika Lisiecka. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 261-275.
  31. Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD : porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej / Danuta Emiluta-Rozya, Dorota Lipiec, Izabela Więcek-Poborczyk. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 51.
  32. Zajęcia rewalidacyjne w szkole - kilka propozycji / Beata Sokołowska. W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2020. - S. 201-212.
  33. Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD / Marta Wiśniewska. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 277-301.

Autor: Marta Głogowska