Metody aktywizujące w nauczaniu

Zestawienia bibliograficzne

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Przemyślu
Dział Udostępniania Zbiorów
Oprac. Lilianna Żywutska

METODY AKTYWIZUJĄCE W NAUCZANIU

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2010 - 2025

na podstawie zbiorów PBW w Przemyślu i filiach

 

WYDAWNICTWA ZWARTE:

  1. 777 pomysłów na zabawy z książką : dla rodziców, bibliotekarzy i edukatorów, którzy chcą rozkochać dzieci w książkach / Małgorzata Swędrowska. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, 2021. - ISBN 978-83-66750-36-4.
    Lubaczów WL 51920
    Przemyśl WP 116417
  2. ADHD : szkoła podstawowa : co robić (a czego nie) : błyskawiczny przewodnik dla nauczyciela / Donatella Arcangeli ; przekład: Andrzej Szewczyk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2024. - ISBN 978-83-8309-539-4.
    Przemyśl WP 119566
  3. Angielski w przedszkolu : gry i zabawy na dni wyjątkowe / Daria Powałowska. - Warszawa : Preston Publishing, 2021. ISBN 978-83-66384-66-8.
    Przemyśl WP 15984/b
  4. Autyzm : co robić (a czego nie) : błyskawiczny przewodnik dla nauczyciela : szkoła podstawowa / Marco Pontis ; przekład: Andrzej Szewczyk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2024. - ISBN 978-83-8309-538-7.
    Przemyśl WP 119567
  5. Badanie przez działanie : jak wspólnie badać, żeby lepiej uczyć / Richard Sagor ; [przekł. Krzysztof Kruszewski]. - Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2013. - ISBN 978-83-896233-6-2.
    Przeworsk WK 51582
  6. Bawię się i uczę : edukacja przez ruch i drama w kształceniu wczesnoszkolnym / Dorota Dziamska, Maria Gudro. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP cop., 2010. - ISBN 978-83-7173-213-3.
    Przeworsk WK 49244
  7. Codzienne programy aktywności sensorycznych (PAS) w ramach diety sensorycznej : strategie i praktyczne rozwiązania dla certyfikowanych terapeutów integracji sensorycznej / Marta Wiśniewska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - ISBN 978-83-7744-216-6.
    Lubaczów WL 52024
    Przemyśl WP 116184
  8. Czytelnictwo - nowa jakość / pod red. nauk. Beaty Janik i Wandy Bukowczan. - Kraków : "Księgarnia Akademicka", 2017. - ISBN 978-83-7638-846-5.
    Przemyśl CzP 02
  9. Czytelnictwo w dobie informacji cyfrowej : rozwój, bariery, technologie : praca zbiorowa / pod red. Mai Wojciechowskiej. - Warszawa : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, 2015. - ISBN 978-83-64203-38-1.
    Przeworsk WK 51998
    Przemyśl CzP 02
  10. Dialogi komiksowe : ilustrowane rozmowy dla uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami / Carol Gray ; przekład Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2021. - ISBN 978-83-7744-211-1.
    Przemyśl WP 15828/b
  11. Drama procesualna w pracy z dziećmi w przedszkolu i klasach I-III / Kamila Witerska. - Warszawa : Difin, 2020. - ISBN 9788366491144.
    Jarosław WJ 58295
    Przemyśl WP 115950
  12. Dydaktyka matematyki. T. 1, Zagadnienia ogólne / Piotr Zarzycki. - Warszawa : PWN copyright, 2023. - ISBN 978-83-01-22856-9.
    Przemyśl WP 118053
  13. Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli / Franciszek Bereźnicki. - Kraków : "Impuls", 2015. - ISBN 978-83-7850-844-1.
    Jarosław WJ 56231
    Przeworsk WK 52255
    Lubaczów WL 49722
    Przemyśl WP 108847
  14. Dziecko-uczeń, droga do edukacji skutecznej : twórcze techniki Celestyna Freineta we wczesnej edukacji / Tatiana Kłosińska. - Opole : Uniwersytet Opolski, 2013. - ISBN 978-83-7395-534-9.
    Przemyśl WP 106356
  15. Edukacja muzyczna : studium teoretyczno-praktyczne / redakcja naukowa: Romualda Ławrowska, Bożena Muchacka. - Kraków : Wydawnictwo Petrus copyright 2022. ISBN 9788377206607.
    Przemyśl WP 117044
  16. Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder-Taboł. - Kraków : "Impuls", 2018. - ISBN 978-83-8095-451-9.
    Przemyśl CzP 37.091.3
  17. Future Learning System : drama w nauczaniu języka angielskiego : perspektywa psychopedagogiczna / Alicja Gałązka. - Katowice : Uniwersytet Śląski, 2013. - ISBN 978-83-226-2123-3.
    Przemyśl WP 105846
  18. Gamifikacja w edukacji : o budowaniu fabularnych systemów motywacyjnych : gami-edu-book / Joanna Mytnik. - Szczecin : Wydawnictwo Fundacji Zmieniam, 2025. - ISBN 978-83-971909-4-8, 978-83-971909-5-5.
    Przemyśl WP 119663
  19. Gen liczby : jak dzieci uczą się matematyki? / Małgorzata Skura, Michał Lisicki. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja copyright, 2018. - ISBN 978-83-65796-71-4.
    Jarosław WJ 57371
    Przeworsk WK 53801
    Lubaczów WL 51166
    Przemyśl WP 113463
  20. Gotowe scenariusze lekcji aktywizujących czyli Jak odkleić dziecko od krzesełka i przywrócić mu wyobraźnię / Elżbieta Drygas. - Poznań : "Publicat", 2014. - ISBN 978-83-245-1816-6.
    Jarosław WJ 57468
    Przeworsk WK 52988
    Przemyśl CzP 373.3.046-021.64
  21. Historyjki na cztery pory roku : scenariusze zajęć z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym / Ewa Jarecka. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2024. - ISBN 978-83-8309-443-4.
    Jarosław WJ 58879
    Przemyśl WP 118926
  22. Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie : przewodnik po metodach aktywizujących / Edyta Brudnik, Anna Moszyńska, Beata Owczarska. - Kielce : "Jedność", 2010. - ISBN 978-83-7660-143-4.
    Lubaczów CzL 46926
  23. Jak oceniać postępy uczniów : wskazówki dla nauczycieli / Paul Dix ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - ISBN 978-83-01-17756-0.
    Jarosław WJ 55733
    Przeworsk WK 51670
    Lubaczów WL 49093
    Przemyśl WP 107595
  24. Jak skutecznie prowadzić warsztaty z zakresu komunikacji : praca metodą aktywizującą przeżywanie / Friedemann Schulz von Thun ; [tł. Magdalena Jałowiec-Sawicka]. - Kielce : "Jedność", 2012. - ISBN 978-83-7660-215-8.
    Przeworsk WK 50785
  25. Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji : poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Cz. 2 / Julian Piotr Sawiński. - Warszawa : "Difin", 2016. - ISBN 978-83-8085-104-7.
    Przeworsk WK 52807
    Przemyśl WP 110821
  26. Jesień i zima w świetlicy : scenariusze zajęć świetlicowych / Sylwia Gallos. - Gdańsk : "Harmonia", 2013. - ISBN 978-83-7134-660-6.
    Przeworsk WK 51419
  27. Kompetencje bez tajemnic : rozwijanie kompetencji to nie czary / Daniel Hunziker ; przeł. Małgorzata Guzowska. - Słupsk ; Warszawa : "Dobra Literatura", 2018. - ISBN 978-83-65897-42-8.
    Jarosław WJ 57506
    Przemyśl WP 113126
  28. Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka / pod red. nauk. Ireny Adamek i Józefy Bałachowicz. - Kraków : "Impuls", 2019. - ISBN 978-83-8095-636-0.
    Jarosław WJ 57537
  29. Kraina kreatywności : warsztat twórczego pedagoga w pracy z dziećmi / Danuta Krzywoń, Hewilia Hetmańczyk. - Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza "Humanitas" - Wyższa Szkoła Humanitas, 2019. - ISBN 978-83-66165-40-3.
    Jarosław WJ 58058
  30. Kreatywny nauczyciel : lekcje, które uczą i bawią / pod red. Krzysztofa Wiatra. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne cop., 2010. - ISBN 978-83-61009-85-6.
    Przemyśl CzP 37.016:811.162.1+821.161.1
  31. Kształcenie zdalne : zmiany w polskiej edukacji po pierwszej dekadzie XXI w. / Mariusz Przybyła. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2021. - ISBN 978-83-232-3998-7, 978-83-232-3999-4.
    Przemyśl WP 116675
  32. Łatwiej : co robić, by szkoła i nauka szły jak z płatka / Caroline von St. Ange ; tłumaczenie Magdalena Kaczmarek. - Kraków : Otwarte, 2024. - ISBN 978-83-8135-416-5.
    Lubaczów WL 53085
  33. Matematyka dla naszych dzieci : nietypowe gry i zabawy matematyczne / Marek Pisarski ; il. Joanna Berka. - Opole : "Nowik", 2011. - ISBN 978-83-62687-06-0.
    Przeworsk WK 49885
  34. Metoda Dobrego Startu : piosenki do rysowania / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka ; [opracowanie muzyczne Danuta Szlagowska]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2021. - ISBN 978-83-8080-383-1.
    Przemyśl WP 115598
  35. Metoda i wyobraźnia : podręcznik dla nauczyciela. Część 1, Lekcje twórczości w klasie 1 / Elżbieta Płóciennik, Monika Just, Anetta Dobrakowska, Joanna Woźniak. - Warszawa : "Difin", 2020. - ISBN 978-83-8085-803-9.
    Jarosław WJ 58841
  36. Metoda projektu w edukacji polonistycznej / Ewelina Strawa-Kęsek. - Kraków : "Universitas" cop., 2015. - ISBN 978-83-242-2718-1.
    Przemyśl WP 109566
  37. Metody aktywizujące i wspierające edukację dzieci w wieku przedszkolnym / Agata Jacewicz ; Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku. - Białystok : Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 2011. - ISBN 978-83-61612-10-0.
    Jarosław WJ 55526
    Przemyśl CzP 373.2
  38. Metody aktywizujące w kształceniu i doskonaleniu pedagogów / Bogusław Śliwerski. - Kraków : Impuls, 2022. - ISBN 978-83-8294-207-1.
    Przemyśl CzP 37.091.3
  39. Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Danuta Czelakowska. - Kraków : "Impuls", 2022. - ISBN 978-83-8294-036-7.
    Przemyśl CzP 373.046-021.64
  40. Metodyka edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i na pierwszym etapie edukacyjnym - ćwiczenia / Beata Pituła, Barbara Grzyb, Monika Morgała. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021. - ISBN 978-83-8180-454-7.
    Przemyśl WP 116256
  41. Myślenie krytyczne w edukacji : metodyka kształcenia w szkole podstawowej / Iwona Czaja-Chudyba. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020. - ISBN 978-83-8142-930-6, 978-83-8142-931-3.
    Przeworsk WK 54548
    Przemyśl CzP 373.3.046-021.64
  42. Nauczanie języków obcych w przedszkolu metodą narracyjną : teoria i praktyka / Katarzyna Sowa-Bacia. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021. - ISBN 978-83-8180-548-3.
    Przemyśl WP 114974
  43. Nauczycielskie praktyki oceniania poza standardami / Grażyna Szyling. - Kraków : "Impuls", 2011. - ISBN 978-83-7587-554-6.
    Jarosław WJ 54902
    Przeworsk WK 50568
    Przemyśl WP 103617
  44. Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - ISBN 978-83-8246-640-9.
    Przemyśl WP 116682
  45. Praktyczny przewodnik po myśleniu krytycznym w edukacji / pod redakcją Macieja Winiarka. - Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Spółka z o.o., 2022. - ISBN 978-83-7173-383-3.
    Lubaczów WL 52432
  46. Rozwijamy kreatywność dziecka w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. 1 / Jadwiga Stasica. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2021. - ISBN 978-83-8095-981-1.
    Przeworsk WK 4220 B
    Przemyśl WP 15830/b
  47. Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych / Maria Gudro-Homicka. - Warszawa : "Difin", 2017. - ISBN 978-83-8085-349-2.
    Przeworsk WK 53352
    Lubaczów WL 52015
    Przemyśl CzP 37.064.2
  48. Scenariusze przekorne i prawie niemożliwe / Anna Biernacka, Stanisław Bortnowski. - Warszawa : "Stentor", [2013]. - ISBN 978-83-63462-00-0.
    Przeworsk WK 52249
  49. Self-Reg w edukacji : przewodnik dla nauczycieli i psychologów / Stuart Shanker, Susan Hopkins ; [przekład Jowita Maksymowicz-Hamann]. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania, 2024. - ISBN 978-83-68021-42-4.
    Przeworsk WK 55538
    Przemyśl WP 119621
  50. Skuteczny nauczyciel - skuteczna szkoła : przewodnik po efektywnym nauczaniu / Zuzanna Kołacz-Kordzińska. - Warszawa : "Verlag Dashofer", 2012. - ISBN 978-83-7537-106-2.
    Lubaczów WL 48448
  51. Spoko lekcja 2, czyli jeszcze więcej sposobów na oryginalne zajęcia / Joanna Małgorzata Łukasik. - Kielce : "Jedność", 2011. - ISBN 978-83-7660-232-5.
    Przeworsk WK 50366
  52. Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli / Julian Piotr Sawiński. - Warszawa : "Difin", 2014. - ISBN 978-83-7930-486-8.
    Jarosław WJ 56289
    Przemyśl WP 107575
  53. Sylabowe zabawy : nauka czytania poprzez ruch i zabawę bez kart pracy / Katarzyna Matyasik. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2024. - ISBN 978-83-8309-468-7.
    Przeworsk WK 4249 B
    Przemyśl WP 118838
  54. Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania 20 lat później / Jagoda Cieszyńska-Rożek. - Kraków : Centrum Metody Krakowskiej, 2023. - ISBN 978-83-64957-03-1.
    Przemyśl WP 119590
  55. Szkoła w czasach AI : jak przygotować dzieci na wyzwania jutra / Jowita Michalska. - Warszawa : MT Biznes, 2024. - ISBN 978-83-8231-368-0.
    Lubaczów WL 53070
    Przemyśl WP 119237
  56. Teoria rozwiązywania innowacyjnych zadań w pracy z uczniem klas I-III szkoły podstawowej : (w świetle badań eksperymentalnych) / Irena Sytańczak. - Kraków : "Impuls", 2013. - ISBN 978-83-7850-440-5.
    Lubaczów WL 48888
    Przemyśl WP 106878
  57. Uczeń w szkolnej przestrzeni uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych. Tom I / redakcja naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Elżbieta Woźnicka, Grażyna Cęcelek. - Warszawa : Difin, 2024. - ISBN 978-83-8270-311-5.
    Lubaczów WL 52966
    Przemyśl WP 119094
  58. Zajęcia twórcze w szkole. Cz. II / Grzegorz Noras. - Warszawa : rozpisani.pl copyright, 2021. - ISBN 978-83-956737-6-4. Przemyśl WP 117722

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM:

 

  1. "Gdzie dialog nie może, tam... dramę pośle" / Kamila Witerska // Meritum. - 2021, nr 4, s. 40-44.
  2. "Kosmiczne zabawy sensoryczne" : propozycje zajęć multisensorycznych dla uczniów klas 1-3 / Monika Litwinow // Życie Szkoły. - 2024, nr 3, s. 20-26.
  3. "Obrazy opowiadają - opowiadać obrazy" : wykorzystanie narracji graficznej "Królewny Śnieżki" Warji Lavater w odkrywaniu znaczeń i struktury baśni / Małgorzata Centner-Guz // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 1, s. 87-109.
  4. "Wyjść poza to, co jest" - transgresje metodyczne w nauczaniu twórczym w klasach I-III / Zofia Okraj // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2021/2022, nr 2, s. 33-48.
  5. A to historia! : nauczanie historii w plenerze / Iwona Olejniczak // Meritum. - 2023, nr 2, s. 35-38.
  6. Ach... te niesforne znaki interpunkcyjne! Scenariusz lekcji języka polskiego dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej i uczniów szkół ponadpodstawowych / Izabela Bartol // Polonistyka. - 2023, nr 1, s. 18-19.
  7. Afryka Kazika Łukasza Wierzbickiego : propozycje zajęć konstruktywistycznych z wykorzystaniem strategii aktywnego nauczania według Douga Buehla / Natalia Kumór // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2024/2025, nr 2, s. 111-124.
  8. Aktywizowanie dzieci do uczenia się poprzez czytanie / Monika Połeć // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 1, s. 9-16.
  9. Aktywizowanie uczniów w wieku przedszkolnym podczas zajęć z języka obcego na przykładzie metody storyline / Agnieszka Wierzchosławska // Języki Obce w Szkole. - 2022, nr 3, s. 129-135.
  10. Aktywizujące metody nauczania geografii : scenariusze lekcji terenowych / Elżbieta Konieczny // Geografia w Szkole. - 2024, nr 4, s. 22-29.
  11. Aktywizujące metody pracy / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Biologia w Szkole. - 2021, nr 1, s. 29-32.
  12. Aktywizujące metody pracy z tekstem w klasach I-III : bibliografia tematyczna / Monika Połeć // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 1, s. 169-171.
  13. Aktywność uczniów w projektach edukacyjnych / Agnieszka Predygier // Języki Obce w Szkole. - 2022, nr 1, s. 133-139.
  14. Angażujące metody nauczania z wykorzystaniem nowych technologii / Marek Grzywna // Życie Szkoły. - 2023, nr 9-10, s. 47-50.
  15. Autorski wybór źródeł informacji na temat nauczania i uczenia się na wolnym powietrzu / Iwona Moczydłowska // Meritum. - 2023, nr 2, s.71-77.
  16. BAAMBOOZLE - darmowy bank i generator gier / Wioletta Jachym // Życie Szkoły. - 2023, nr 5, s. 22-24.
  17. Bajki terapeutyczne jako wzór do budowania wypowiedzi / Beata Jerzakowska-Kibenko // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2022/2023, nr 1, s. 29-50.
  18. Bibliografia tematyczna (innowacje, nowatorstwo i dobre praktyki) / Monika Stasińska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2024/2025, nr 1, s. 173-176.
  19. Budujemy modułowy dom! : pomysł na ciekawe zajęcia z zakresu edukacji artystycznej klas I-III / Izabela Kamińska // Życie Szkoły. - 2023, nr 6, s. 27.
  20. Byłbym szczęśliwy, gdyby można było włączyć więcej atrakcji do naszego nauczania w szkole... / wywiad z prof. dr. Christophem Randlerem ; rozmawiał prof. dr hab. Piotr Tryjanowski // Biologia w Szkole. - 2023, nr 5, s. 12-14.
  21. Call of Duty - wirtualna lekcja historii / Arkadiusz Derda // Wiadomości Historyczne. - 2021, nr 3, s. 38-41.
  22. Chemie auf Deutsch? Aber ja! : scenariusz lekcji przedmiotowo-językowej / Roswita Krywalska, Irena Szlezinger // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 1, s. 71-76.
  23. Chmury wyrazowe, awatary i gwiazdki 3D - czyli Laboratoria Przyszłości w realizacji projektu świątecznego / Emilia Ziółkowska // Meritum. - 2023, nr 1, s. 61-67.
  24. Co mówią badania PISA 2022 o kreatywności nastolatków w Polsce? / Dorota Nejman // Remedium. - 2024, nr 1, s. 37-41.
  25. Co nas uskrzydla? : debata klasowa / Monika Gajos, Justyna Kwiecień, Patrycja Obłąk, Magda Ogonowska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 1, s. 123-127.
  26. Co zaproponować oprócz tradycyjnych aktywności na WF-ie, by zmotywować do ćwiczeń wszystkich uczniów? / Paweł Marchel // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2022, nr 4, s. 28-31.
  27. Cyfrowe i analogowe sposoby na wiedzę o zjawiskach pogody / Dariusz Brzuska // Meritum. - 2023, nr 4, s. 36-40.
  28. Cytaty i aforyzmy na lekcjach języków obcych / Ilona Stępień // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 4, s. 113-119.
  29. Czy dobry kolega może być asertywny? Kształtowanie świadomości uczniów na temat asertywności wobec innych ludzi / Monika Połeć, Olga Zapała // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 1, s. 155-160.
  30. Czy milczenie zawsze jest złotem? / Konpekt lekcji wychowawczej o mutyzmie wybiórczym dla klas IV-VIII / Anna Czujak // Wychowawca. - 2022, nr 1, s. 26-29.
  31. Czy wy wiecie, czy nie wiecie, krasnoludki są na świecie: - ferie w świecie wyobraźni / Agnieszka Bukowińska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 1, s. 20-25.
  32. Czym jest rywalizacja? Dyskusja na podstawie opowiadania Ewy Hryszkiewicz pt. "Przegrana czy wygrana?" Wspólne tworzenie lapbooków / Agnieszka Pawlik, Aleksandra Rachoń, Eryk Sańpruch, Katarzyna Sobczyńska, Daria Stefańczyk, Aleksandra Winkler // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 1, s. 161-168.
  33. Czytamy, rozwijamy język : metoda dynamicznych obrazów systemu Edukacja przez ruch / Dorota Dziamska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 6, s. 6-10.
  34. Czytanie wrażeniowe jako innowacyjna metoda w programie edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Swędrowska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2024/2025, nr 1, s. 67-86.
  35. Czytanie wrażeniowe jako polisensoryczne widzenie świata literackiego / Małgorzata Swędrowska // Życie Szkoły. - 2024, nr 5, s. 27-29.
  36. Dlaczego przedszkole powinno być STEAM-owe? / Lidia Sowinska, Weronika Hedrych-Ignaszak // Meritum. - 2024, nr 2, s. 84-90.
  37. Dlaczego RUCH + MUZYKA = MATEMATYKA? / Zuzanna Jastrzębska-Krajewska // Remedium. - 2023, nr 7-8, s. 32-33.
  38. Dlaczego STEAM jest ważny, czyli Jak przygotować uczniów do wyzwań przyszłości / Marek Grzywna // Życie Szkoły. - 2025, nr 3, s. 3-7.
  39. Dostosowanie lektur szkolnych dla odbiorców z niepełnosprawnością wzroku lub słuchu / Beata Jerzakowska-Kibenko // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2024/2025, nr 1, s. 80-87.
  40. Dydaktyczny potencjał i możliwości metody algebraicznej - propozycja zastosowań na lekcjach chemii / Mariusz Łukaszewski, Leonard Nowakowski // Chemia w Szkole. - 2024, nr 2, s. 42-50.
  41. Edukacja cyfrowa w przedszkolu - czas zacząć! / Ewa Przybysz-Gardyza // Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 4, s. 40-43.
  42. Edukacja dla przestrzeni, przestrzeń dla edukacji / Anna Kulińska. - 2023.// Meritum. - 2023, nr 1, s. 26-32.
  43. Edukacja ku przyszłości / Michalina Grodzka // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 1, s. 41-43.
  44. Edukacja plastyczna inspirowana dziełami Hervé’a Tulleta / Aleksandra Kotwica // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2024/2025, nr 1, s. 147-155.
  45. Edukacja stacjonarna w lustrze czasu, oceny pozytywne i negatywne edukacji wczesnoszkolnej w wypowiedziach uczniów klas czwartych / Edyta Nowosielska, Agnieszka Koterwas // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2025, nr 1, s. 32-43.
  46. Escape room : przegląd przydatnych aplikacji i programów komputerowych / Anna Rybakowska // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 6, s. 16-20.
  47. Europa: Nowe rozdanie 1989-2019 : gra, w której uczestniczy cała klasa! / Łukasz Wrona // Wiadomości Historyczne. - 2022, nr 6, s. 44-46.
  48. Filmo(lo)ve lekcje, czyli Zróbmy sobie film / Joanna Krzemińska // Polonistyka. - 2020, nr 5, s. 54-56.
  49. Generacja Alfa i trendy edukacyjne odpowiadające na jej potrzeby / Marta Nowakowska // Polonistyka. - 2024, nr 3, s. 39-41.
  50. Genetyka w sporcie - rusz swój potencjał / Marek Fischer // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2020, nr 3-4, s. 52-55.
  51. Gra jako wsparcie w edukacji / Joanna Jakubowicz // Języki Obce w Szkole. - 2023, nr 1, s. 81-85.
  52. Graficzne nadawanie znaczeń : zabawy z tekstem literackim w metodzie dynamicznych obrazów systemu Edukacja przez ruch / Dorota Dziamska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 8, s. 19-23.
  53. Grafiki generowane przez sztuczną inteligencję na lekcjach języka włoskiego : przykłady użycia / Zuzanna Kolbus // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 4, s. 105-112.
  54. Gry i zabawy w "Piotrusia" / Małgorzata Szewczyk // Remedium. - 2023, nr 10, s. 21-23.
  55. Grywalizacja metodą na efektywną lekcję / Joanna Wysmułek // Remedium. - 2023, nr 2, s. 23-24.
  56. Grywalizacja mobilna w klasie : świąteczny warsztat językowo-kulturowy dla licealistów / Angel Peinado Jaro // Języki Obce w Szkole. -. - 2024, nr 4, s. 121-127.
  57. Hierarchia wartości wychowanków jako obszar dociekań wychowawczych - rekomendacje praktyczne / Sylwia Wilczyńska-Aleksandrowicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2023, nr 8, s. 15-30.
  58. Innowacja pedagogiczna : "Odkrywamy Polskę" / Gabriela Wardęga, Krzysztof Śmiechowski, Małgorzata Proskura-Buczak // Wychowawca. - 2024, nr 6, s. 28-29.
  59. Innowacyjne nauczanie / Maciej Błaszak // Polonistyka. - 2024, nr 5, s. 31-34.
  60. Jak być kreatywnym? Trening kreatywności na lekcji języka polskiego / Adriana Kloskowska // Polonistyka. - 2022, nr 5, s. 28-29.
  61. Jak można spędzać czas wolny z rodziną w domu? Wytwarzanie pomysłów na podstawie własnych doświadczeń i czytanki "Trójbój rodzinny". Konstruowanie w grupach gier planszowych : scenariusz zajęć dla uczniów klasy III / Małgorzata Cieślak, Renata Ciszek, Jolanta Janus // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2021/2022, nr 2, s. 135-139.
  62. Jak pracować z etykietą językową? / Joanna Krzemińska // Polonistyka. - 2021, nr 5, s. 41-43.
  63. Jak technologie zmieniają rolę nauczyciela? / Konrad Miszkiewicz // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 4, s. 39-45.
  64. Jak uczyć młodzież odwagi / Joanna Kicior // Wychowawca. - 2025, nr 2, s. 8-10.
  65. Jak w trzech krokach oswoić uczniów z zadaniami typu "wykaż", "pokaż", "udowodnij"? / Anna Pawlak // Matematyka. - 2021, nr 3, s. 11-15.
  66. Jak wspierać i rozwijać mocne strony uczniów z dysleksją? / Łukasz Franków // Życie Szkoły. - 2024, nr 6, s. 26-29.
  67. Jak wspomagać samodzielność uczniów w nauce? / Agata Szadowiak // Matematyka. - 2021, nr 1, s. 37-44.
  68. Jak zorganizować niezwykły bal z bohaterami lektur szkolnych? : pomysł na niebanalne powtórki / Żaneta Głogowska // Polonistyka. - 2022, nr 2, s. 40.
  69. Jestem Europejczykiem : baśnie i bajki znam, czytam sam. Zajęcia czytelnicze z elementami kodowania w klasie 1 szkoły podstawowej / Katarzyna Węgrzyńska, Renata Sowada // Poradnik Bibliotekarza. - 2023, nr 1, s. 34-36.
  70. Karty, medale, dyskusje: metody i techniki służące kształceniu przez dociekanie / Danuta Piróg, rysunki Haribo Kona // Geografia w Szkole. - 2020, nr 1, s. 22-25.
  71. Kiedy technologia wchodzi pomiędzy regały: opowieść o Chromebookach w bibliotece szkolnej / Agnieszka Halicka // Meritum. - 2023, nr 4, s. 41-49.
  72. Klasowe Biuro Detektywistyczne : Scenariusz zajęć / Monika Litwinow // Życie Szkoły. - 2023, nr 9-10, s. 51-56.
  73. Klasowe projekty / Grażyna Redlisiak // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 8, s. 60.
  74. Klocki Lego jako narzędzie wyzwalania pisarskiej aktywności po lekturze wybranego tekstu literackiego : cykl zajęć edukacji polonistycznej w klasie III z komentarzami / Monika Kupiec // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 1, s. 111-121.
  75. Kodowanie i robotyka w klasach 1-3 / Marek Grzywna // Życie Szkoły. - 2023, nr 8, s. 22-25.
  76. Komiksy dla dzieci wspomagające trening nauki czytania / Julita Pasikowska-Klica // Życie Szkoły. - 2023, nr 5, s. 48-50.
  77. Kreatywna edukacja i rozwój umiejętności - kodowanie dla przedszkolaków / Iwona Krukowska // Meritum. - 2024, nr 2, s. 59-64.
  78. Kreatywne łączenie aplikacji / Katarzyna Polak. - 2024. // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 2, s. 36-41.
  79. Kreatywność - zdolność, którą należy rozwijać / Dorota Pilna // Geografia w Szkole. - 2021, nr 6, s. 34-35.
  80. Kreatywność cechą przyszłości / Ewelina Polak-Janik // Polonistyka. - 2024, nr 1, s. 39-41.
  81. Książki, które zaskakują : propozycje nietypowych lektur w klasach I-III rozwijających wyobraźnię i kreatywność uczniów / Joanna Białogońska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2024/2025, nr 2, s. 89-98.
  82. Księżniczką/księciem być to... Propozycja zajęć dla 5-6-latków technikami dramy / Maria Gudro-Homicka // Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 9, s. 52-53.
  83. Kurs na kreatywność: Zachęcać. Rozpoznawać. Wspierać. Rozwijać / Ewa Wiśniewska // Meritum. - 2023, nr 3, s. 91-99.
  84. Lekcja języka polskiego nie musi być nudna / Agata Karolczyk-Kozyra // Polonistyka. - 2023, nr 1, s. 6-9.
  85. Lekcja kreatywnego myślenia / Jakub Górecki // Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej. - 2024, nr 10, s. 68-71.
  86. Lekcja z aparatem fotograficznym / Izabela Kamińska // Życie Szkoły. - 2023, nr 1, s. 36-39.
  87. Lekcje poza klasą - propozycje na każdą porę roku / Jolanta Okuniewska // Meritum. - 2023, nr 2, s. 56-60.
  88. Leśne laboratorium pod chmurką, czyli jak atrakcyjnie zagospodarować przestrzeń edukacyjną w ogrodzie przedszkolnym / Agnieszka Bukowińska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 2, s. 11-16.
  89. Lokalne projekty - doradzamy zawodowo i doskonalimy językowo / Anna Pałczyńska, Agnieszka Nagoda-Gębicz // Języki Obce w Szkole. - 2022, nr 1, s. 141-145.
  90. Lubię (się) uczyć wizualnie / Agnieszka Ronduda // Wychowawca. - 2022, nr 7-8, s. 30-32.
  91. Mały naukowiec : projekt badawczy dla dzieci 5-6-letnich / Marta Kornaszewska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 6, s. 63-66.
  92. Matematyczno-muzyczne zadania tekstowe : scenariusz lekcji / Tomasz Grębski // Matematyka. - 2025, nr 2, s. 37-40.
  93. Matematyczny ogród sztuki / Karolina Korpalska // Meritum. - 2022, nr 3, s. 42-50.
  94. Matematyka pełna pytań. Jak budować ciekawość w edukacji matematycznej? / Tomasz Grębski // Matematyka. - 2024, nr 3, s. 5-9.
  95. Metoda indukcyjna w praktyce : scenariusz lekcji utrwalającej znajomość czasu przyszłego złożonego / Łukasz Szeliga // Polonistyka. - 2022, nr 5, s. 33-35.
  96. Metody aktywizujące i motywujące na zajęciach / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. - 2021, nr 5, s. 16-20              .
  97. Metody aktywizujące pracy z użytkownikiem / Danuta Saniewska // Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 4-6, s. 18-21.
  98. Miejsce sztucznej inteligencji w szkole / Marek Grzywna // Życie Szkoły. - 2025, nr 1, s. 18-20.
  99. Miłosz w bibliotece : stacje zadaniowe jako sposób aktywizowania uczniów na zajęciach bibliotecznych / Monika Żołędziejewska // Poradnik Bibliotekarza. - 2024, nr 12, s. 39-40.
  100. Multimodalny charakter komunikacji w nauczaniu języka włoskiego : scenariusz zajęć / Justyna Krawczyk, Eliza Borczyk // Języki Obce w Szkole. - 2025, nr 1, s. 101-109.
  101. Muzyczny październik : propozycja zajęć prowadzonych metodą storytelling w przedszkolu / Monika Litwinow // Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 8, s. 41-46.
  102. Nauczanie - uczenie się przyjazne mózgowi / Marcin Potyczka // Wychowawca. - 2024, nr 7/8, s. 35-38.
  103. Nauczanie (do) twórczości w edukacji muzycznej / Natalia Kłysz-Sokalska // Życie Szkoły. - 2021, nr 8, s. 45-50.
  104. Nauczyciel geografii w świecie nowoczesnych technologii i wartości humanistycznych / Agnieszka Wolczak // Geografia w Szkole. - 2021, nr 6, s. 31-33.
  105. Nauka poprzez zabawę : metody nauczania języka polskiego jako języka obcego w szkole podstawowej / Anita Skóra // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2021/2022, nr 1, s. 93-106.
  106. Nauka przez doświadczanie / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. - 2021, nr 9, s. 13-16.
  107. Nie dać się zwieść stereotypom, czyli o sztuce ich przełamywania / Aleksandra Stolarczyk // Remedium. - 2023, nr 7-8, s. 39-41              .
  108. Nigdy się nie poddawaj! Na wielkie rzeczy potrzeba czasu / Agata Płaszewska, Agnieszka Podsiadło, Anna Utkowska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 1, s. 135-139.
  109. Nowe spojrzenie na edukację techniczną najmłodszych / Jan Amos Jelinek // Meritum. - 2024, nr 2, s. 28-33.
  110. Nowoczesna edukacja w praktyce / Marzena Kędra // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2024/2025, nr 1, s. 33-41.
  111. Object-based learning w edukacji języków rzadziej nauczanych : spojrzenie uczących się i nauczycieli / Katarzyna Žák-Caplot // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 4, s. 93-103.
  112. Od multimedialnych modułów tematycznych do multialfabetyzacji przedmiotowo-językowej / Marta Krasuska-Betiuk // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2024/2025, nr 2, s. 67-78.
  113. Od ocen do informacji zwrotnej. Jak zmienić podejście do oceniania i wspierać wszechstronny rozwój uczniów? / Sylwia Gallos // Życie Szkoły. - 2024, nr 4, s. 4-8.
  114. Od zabawy do edukacji : pomysły na kreatywne wykorzystanie tablicy interaktywnej w świetlicy szkolnej / Monika Węgrzyn // Świetlica w Szkole. - 2024, nr 5, s. 14-15.
  115. Odbiorca tekstu - dziecko. "Metoda dynamicznych obrazów" systemu Edukacja przez ruch w praktyce / Dorota Dziamska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 1, s. 21-26.
  116. Opowiadanie obrazem. Kiedy w szkole warto sięgnąć po komiks? / Anna Krusiewicz. - 2021 // Meritum. - 2021, nr 3, s. 31-36.
  117. Outdoor education : dlaczego warto zmienić przestrzeń edukacyjną i wprowadzać kontakt z przyrodą na zajęciach z dziećmi / Maciej Mrozowski // Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 8, s. 7-11.
  118. Podróż ku nowoczesnej edukacji : AI i transformacja cyfrowa w szkołach / Magdalena Bubula, Arkadiusz Nalepka // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 4, s. 63-66.
  119. Pomysły na ciekawą lekcję wychowawczą / Dorota Zając. - 2023 // Życie Szkoły. - 2023, nr 2-3, s. 18-21.
  120. Poszukiwanie metod uczenia się uczniów na lekcjach geografii / Dorota Pilna // Geografia w Szkole. - 2021, nr 4, s. 26-27.
  121. Potencjał komiksu jako innowacji w procesie uczenia się / Agnieszka Majda, Izabela Pytka // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2024/2025, nr 1, s. 137-145.
  122. Powtórz, utrwal, poszerz wiedzę : zadania z fizyki. Cz. 4 / Waldemar Reńda // Fizyka w Szkole. - 2025, nr 1, s. 36-37.
  123. Praktyczne zastosowanie "budzącej się szkoły" w tworzeniu efektywnej przestrzeni edukacyjnej / Anna Łoboda // Meritum. - 2024, nr 2, s. 50-58.
  124. Project Based Learning, czyli o uczeniu projektowym / Marta Nowakowska // Matematyka. - 2024, nr 4, s. 10-12.
  125. Projekt "Ziemniaki" / Beata Kozłowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 2, s. 30-36.
  126. Projekt z Google Maps w szkole podstawowej / Anna Grzybowska // Meritum. - 2022, nr 4, s. 64-67.
  127. Projekty STEAM-owe przyszłością edukacji / Małgorzata Turczyńska, Dorota Lasek // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2024/2025, nr 1, s. 87-90.
  128. Propozycja metodyczna - taboo / Irmina Żarska // Polonistyka. - 2023, nr 1, s. 10.
  129. Propozycja metodyczna - wyrzucane pytania / Irmina Żarska // Polonistyka. - 2023, nr 2, s. 10.
  130. Przez pokój zagadek do lepszej edukacji / Anna Rybakowska // Biblioteka w Szkole. - 2024, nr 6, s. 5-6.
  131. Przygody zaginionej skarpetki, czyli kreatywne emocje : scenariusz z elementami biblioterapii / Monika Ostrowska-Cichy // Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 10, s. 23-24.
  132. Radość z nauki liczenia : zabawa z matematyką dla najmłodszych w klasach 1-3 / Michał Kremzer // Życie Szkoły. - 2024, nr 5, s. 40-42.
  133. Rola nauczyciela w motywowaniu uczniów szkoły podstawowej do nauki języka obcego / Sylwia Roguska // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 4, s. 67-73.
  134. Rozruchy i przerywniki, które odmieniają lekcje / Olga Woj. // Polonistyka. - 2024, nr 1, s. 16-19.
  135. Rozwijanie talentów uczniów mających trudności w uczeniu się : czyli bieg z przeszkodami do sukcesu / Anna Trebińska // Meritum. - 2022, nr 3, s. 34-41.
  136. Rozwój intelektualny przez zabawę : kreatywne przerywniki dla dzieci na lekcji / Monika Litwinow // Życie Szkoły. - 2024, nr 4, s. 25-27.
  137. Ruch dla Czytania - propozycja animacji wokół książki "Marzenia. Fakty, mity, głupoty" Macieja Szymanowicza / Monika Kupiec // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2024/2025, nr 1, s. 43-53.
  138. Scenariusz lekcji. O sekretach wypowiedzi argumentacyjnej - sposoby konstruowania rozprawki / Katarzyna Włodkowska, Dariusz Martynowicz // Polonistyka. - 2023, nr 1, s. 14-17.
  139. Scenariusz zajęć rozwijających umiejętności leksykalne uczniów z wykorzystaniem aktywizujących metod kształcenia / Weronika Grochowska, Anna Krenc, Magdalena Przybysz // Polonistyka. - 2022, nr 5, s. 20-22.
  140. Scenariusz zajęć z lekturą "Afryka Kazika" / Sylwia Gallos // Życie Szkoły. - 2023, nr 1, s. 47-50.
  141. Siła rysowania w nauczaniu geografii / Aleksandra Zaparucha // Geografia w Szkole. - 2024, nr 1, s. 28-30.
  142. Składamy wypowiedzi - tworzymy historie: Scenariusz lekcji gramatycznej z elementami storytellingu / Izabella Bartol // Polonistyka. - 2022, nr 1, s. 18-20.
  143. Słowik : Scenariusz zajęć rozwijających mówienie, słuchanie, kształcenie języka w połączeniu z realizacją kluczowych treści programu wychowawczego / Maria Gudro-Homicka // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 2, s. 11-13.
  144. Słowo, gest, muzyka, czyli o systemie edukacji muzycznej Carla Orffa / Natalia Kłysz-Sokalska // Życie Szkoły. - 2023, nr 1, s. 42-46.
  145. Specyfika, możliwości i bariery zastosowania podejścia Design Thinking w edukacji wczesnoszkolnej / Zofia Okraj. - 2025. // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2024/2025, nr 1, s. 19-32              2025
  146. Spotkanie z lekturą : "Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek" / Sylwia Gallos // Życie Szkoły. - 2022, nr 9, s. 41-43.
  147. STEAM - wyzwanie czy rozwiązanie? O projektach STEAM-owych w szkolnej rzeczywistości / Anna Krusiewicz // Meritum. - 2023, nr 1, s. 22-25.
  148. Sztuczna inteligencja : możliwe zagrożenia i praktyczne zastosowanie w edukacji wczesnoszkolnej / Marek Grzywna // Życie Szkoły. - 2023, nr 7, s. 30-34.
  149. Sztuczna inteligencja w pracy nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej / Wojciech Wytyk // Meritum. - 2024, nr 2, s. 95-103.
  150. Ściągnięci z Olimpu - działania innowacyjne w bibliotece szkolnej / Dorota Żuchowska // Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 4-6, s. 68-71.
  151. Teatralizacja jako innowacyjna metoda pedagogiczna / Anna Matecka // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2021/2022, nr 2, s. 105-109.
  152. Teatroterapia jako metoda socjalizacji i ekspresji twórczej / Ewelina Woźniak-Czech. - 2022 // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2022/2023, nr 1, s. 71-85.
  153. Technologie informacyjne w pracy współczesnego polonisty / Izabella Bartol // Polonistyka. - 2023, nr 2, s. 12-15.
  154. Teoretyczne aspekty metody projektu / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 3, s. 78-80.
  155. Uczenie oparte na dociekaniu na przykładzie Programu Badawczego Szkoły Międzynarodowej IB / Agnieszka Koterwas // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 8, s. 66-76.
  156. Uczenie, rozwój czy wychowanie plenerowe? : niuanse koncepcji outdoor education / Agnieszka Leśny // Meritum. - 2023, nr 2, s. 2-10.
  157. W krainie bajek - gra terenowa / Agnieszka Posłowska, Joanna Pytel // Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 4-6, s. 48-49.
  158. W teatrze lalek - propozycja zajęć STEAM-owych w oparciu o lekturę "Zemsta" Aleksandra Fredry / Anna Krusiewicz // Meritum. - 2022, nr 3, s. 65-68.
  159. Wielkanocna twórczość metodą Batii Strauss / Sylwia Boszczyk // Świetlica w Szkole. - 2025, nr 2, s. 17.
  160. Wpływ prezentacji multimedialnych na usprawnianie dynamiki grupy i przyswajanie treści / Mateusz Ostalak // Języki Obce w Szkole. - 2024, nr 2, s. 101-106.
  161. Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : nowe wytyczne i dobre praktyki w pracy z dziećmi wymagającymi indywidualnego podejścia / Ewelina Polak-Janik // Życie Szkoły. - 2025, nr 2, s. 29-33.
  162. Współczesne metody interpretacji lektur szkolnych / Dorota Połatyńska // Polonistyka. - 2023, nr 1, s. 11-13.
  163. Wycieczka po Londynie, czyli edukacja kulturowa z wykorzystaniem Internetu / Agnieszka Szplit // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2022/2023, nr 2, s. 85-90.
  164. Wykorzystanie AI w dydaktyce języka niemieckiego : na przykładzie zjawiska Wechselpräpositionen / Sebastian Dusza // Języki Obce w Szkole. - 2025, nr 1, s. 111-124.
  165. Wykorzystanie aplikacji na lekcjach muzyki / Agnieszka Szymani // Meritum. - 2022, nr 3, s. 126-135.
  166. Wykorzystanie wiedzy osobistej uczniów 8-letnich w twórczym rozwiązywaniu zadań technicznych / Jan Amos Jelinek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2023, nr 4, s. 52-61.
  167. Z perspektywy fotografa : pomysł na ciekawe zajęcia z zakresu edukacji artystycznej klas 1-3 / Izabela Kamińska // Życie Szkoły. - 2023, nr 1, s. 40.
  168. Za co kocham swoją okolicę? Trening umiejętności rozpoznawania, rozumienia oraz nazywania swoich emocji i uczuć na podstawie tekstu Magdaleny Kiełbowicz "Nie(!)zwykła okolica" / Dominika Majcherczyk, Izabela Kozioł, Klaudia Konieczna // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2023/2024, nr 1, s. 141-146.
  169. Zabawy z synonimami i antonimami : scenariusz lekcji języka polskiego z wykorzystaniem nowych technologii w klasie IV szkoły podstawowej / Marzena Tyl // Polonistyka. - 2024, nr 1, s. 33-34              .
  170. Zaczarowany świat Walta Disneya. Scenariusz lekcji muzyki dla klasy 4 szkoły podstawowej // Wychowanie Muzyczne. - 2024, nr 1, s. 55-60.
  171. Zadbać o emocje dziecka w zabawie : metody polegające na odgrywaniu ról / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2025, nr 2, s. 31-35.
  172. Zadbać o emocje dziecka w zabawie. Metody polegające na odgrywaniu ról / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2020, nr 5, s. 4-8.
  173. Założenia Metody Montessori : wsparciem dla neuroróżnorodności / Łukasz Franków // Życie Szkoły. - 2023, nr 9-10, s. 30-35.
  174. Zaprzyjaźniam się z poezją : scenariusz zajęć dydaktyczno-wychowawczych dla klas II i III / Małgorzata Sasin. - 2023 // Wychowawca. - 2023, nr 3, s. 27-28.
  175. Zimowe stacje zadaniowe / Agnieszka Grynczel // Świetlica w Szkole. - 2025, nr 1, s. 11.
  176. Zmiana szkoły bez reformy / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 9, s. 13-15.
  177. Zsieciowani nauczyciele bibliotekarze / Adriana Wardzińska // Poradnik Bibliotekarza. - 2024, nr 3, s. 9-15.

Autor: Lilianna Żywutska