Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Przemyślu
Dział Udostępniania Zbiorów
Oprac. Mariusz Bąk
Mindfulness
/zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2004-2023;
oprac. na podstawie księgozbioru PBW w Przemyślu oraz filii w Jarosławiu, Przeworsku i Lubaczowie/
Druki zwarte:
- Autoarteterapia w sytuacjach kryzysowych : ćwiczenia uważności / Wiesław Karolak, Barbara Karolak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - ISBN 978-83-66491-71-7.
Jarosław WJ 58288
Przemyśl WP 115942 - Daj przestrzeń i bądź blisko : mindfulness dla rodziców i ich nastolatków / Eline Snel ; przełożyła Magda Kurmańska. - Wydanie I. - Warszawa : CoJaNaTo Blanka Łyszkowska, 2017. - ISBN 978-83-63860-20-2.
Przemyśl WP 114493 - Dziecko wolne od stresu : jak prostymi metodami MINDFULNESS zwiększyć szansę twojego dziecka na szczęście / Susan Kaiser Greenland ; przekł.: Elżbieta Smoleńska, Olena Waśkiewicz. - Warszawa : "Czarna Owca", 2012. - ISBN 978-83-7554-342-1.
Przeworsk WK 50940
Przemyśl WP 105036 - Lęk i zamartwianie się u nastolatków : poradnik z ćwiczeniami / Lisa M. Schab ; tłumaczenie Beata Radwan. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - ISBN 978-83-233-4267-0.
Jarosław WJ 57541 - Na emocjonalnej karuzeli : jak pokonać samokrytycyzm, opanować emocje i zaakceptować siebie dzięki technikom uważności i współczucia / Karen Bluth ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim 2022 rok. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne sp. z o.o., 2022. - ISBN 978-83-7489-952-9.
Przeworsk WK 54889
Lubaczów WL 52328
Przemyśl WP 116679 - Nierozpraszalni : jak panować nad uwagą i decydować o swoim życiu / Nir Eyal ; tłumaczenie Piotr Cieślak. - Gliwice : Onepress, 2020. - ISBN 978-83-283-6757-9.
Przemyśl WP 115410 - Ponad lękiem : strategie terapii poznawczo-behawioralnej i uważności pozwalające przezwyciężyć lęk, strach i zamartwianie się / Stefan G. Hofmann ; przekład: Sylwia Pikiel ; [redakcja merytoryczna: dr Monika Szaniawska, dr Artur Kołakowski]. - Wydanie pierwsze w języku polskim 2021 rok. - Sopot : GWP, 2022. - ISBN 978-83-7489-877-5.
Przeworsk WK 54971 - Ponad lękiem : strategie terapii poznawczo-behawioralnej i uważności pozwalające przezwyciężyć lęk, strach i zamartwianie się / Stefan G. Hofmann ; przekład: Sylwia Pikiel ; [redakcja merytoryczna: dr Monika Szaniawska, dr Artur Kołakowski]. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2021. - ISBN 978-83-7489-877-5.
Przemyśl WP 115628 - Powiedz, co myślisz : uważność w sferze porozumienia bez przemocy : jak mówić własnym głosem, wypowiadać się w autentyczny sposób i uważnie słuchać / Oren Jay Sofer ; przedmowa Joseph Goldstein ; przekład Leszek Sielicki. - Gliwice : Helion SA, copyright 2021. - ISBN 978-83-283-7246-7.
Przeworsk WK 54929
Przemyśl WP 116292 - Przeprogramuj swój mózg : jak poradzić sobie z lękiem, paniką i zamartwianiem się dzięki technikom poznawczo-behawioralnym, neuronauce i uważności / Debra Kissen, Ashley D. Kendall, Michelle Lozano, Micah Loffe ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2021. - ISBN 978-83-7489-931-4.
Przeworsk WK 54634
Przemyśl WP 116085 - Spacer po lesie : Kubusiowe lekcje uważności / Joseph Parent i Nancy Parent ; ilustracje: Denise Shimabukuro ; tłumaczenie: Ewa Tarnowska. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, an imprint of Dresler Dublin sp. z o.o., 2022. - ISBN 978-83-8262-330-7.
Przemyśl WP 117190/D - Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat / Thich Nhat Hnah, Katherine Weare ; z przedmową Jona Kabat-Zinna ; [przekład Anna Czechowska]. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2018. - ISBN 978-83-65796-98-1.
Przeworsk WK 54207 - Umysł ponad nastrojem : zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia / Christine A. Padesky, Dennis Greenberger ; tłumaczenie Małgorzata Słota. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2004. - ISBN 83-233-1811-5.
Przemyśl WP 114854 - Uważne rodzicielstwo : wychowaj dziecko na świadomego, pewnego siebie i czułego człowieka / Susan Stiffelman ; przedm. Eckhart Tolle ; przekł. Katarzyna Babicz. - Łódź : "Galaktyka", 2017. - ISBN 978-83-7579-606-3.
Przemyśl WP 112684 - Uważne uczenie się : zredukuj stres i zwiększ produktywność mózgu, by uczyć się efektywnie / Craig Hassed i Richard Chambers ; przekł. Agata Redlicka i Oskar Kaczmarek. - Warszawa : Studio Blok, 2018. - ISBN 978-83-938584-5-3.
Przemyśl WP 113095 - Uważność : trening redukcji stresu metodą mindfulness / Bob Stahl, Elisha Goldstein ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. - ISBN 978-83-7489-594-1.
Przemyśl WP 107650 - Uzależniony mózg : jak wyjść z nałogu, wykorzystując techniki terapii poznawczo-behawioralnej, uważności i dialogu motywującego / Suzette Glasner-Edwards ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska ; [redakcja merytoryczna: dr Konrad Ambroziak]. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Sopot : GWP, 2020. - ISBN 978-83-7489-872-0.
Przemyśl CzP 615
Artykuły z czasopism:
- Ala ma smartfona / Anna Pisani // Charaktery. - 2018, nr 4, s. 42-45.
- Być tu i teraz / Stanisław Radoń // Świat Problemów. - 2019, nr 6, s. 17-20.
- Co to znaczy "pokochać swój smutek"? / Brad Hunter // Charaktery. - 2020, nr 6-7, s. 96-99.
- Co w głowie piszczy? : udzielanie wsparcia uczniom przy wykorzystaniu techniki uważności / Agata Semeniuk // Życie Szkoły. - 2020, nr 3-4, s. 26-28.
- Czuła uwaga - dlaczego warto praktykować z dziećmi uważność / Justyna Tempska // Charaktery. - 2022-2023, nr 12-1, s. 80-83.
- Czy istnieje potrzeba uczenia dzieci uważności? / Marta Komorowska // Remedium. - 2015, nr 7-8, s. 53-55.
- Czy potrafisz wypoczywać? : 6 reguł dobrego i zdrowego wypoczynku / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 6, s. 27-29.
- Dar uważności na co dzień / Natalia Knap // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 1, s. 108-115.
- Detoks od sieci / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2019, nr. 31-32, s. 16.
- Droga do zmiany poprzez ciało / Beata Morawska-Jóźwiak // Świat Problemów. - 2020, nr 7/8, s. 41-44.
- Dziecięce mindfulness z muzyką / Natalia Kłysz-Sokalska // Życie Szkoły. - 2020, nr 9, s. 6-10.
- Dzień Postaci z Bajek w przedszkolu / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 7, s. 52-56.
- Emigracja wewnętrzna / Agnieszka Pawłowska // Charaktery. - 2020, nr 8, s. 44-49.
- Emocje w twórczości : jak uspokoić umysł i wyzwolić kreatywność nie tylko w czasach pandemii / Monika Just // Meritum. - 2020, nr 3, s. 23-31.
- Fakty i mity o uważności / Kamil Pisarek // Charaktery. - 2020, nr 3, s. 34-35.
- Jak budować swoją odporność psychiczną? / Joanna Flis // Matematyka. - 2022, nr 1, s.45-50.
- Jak cisza wspiera nasze zdrowie? / Kasia Woźniak // Charaktery. - 2023, nr 3, s. 80-82.
- Jak odpoczywać efektywnie? Trening relaksacyjny w uważnej i pozytywnej odsłonie / Dorota Wojtczak // Charaktery. - 2020, nr 8, s. 62-69.
- Jak polubić swoje ciało dzięki samowspółczuciu? / Malwina Huńczak // Charaktery. - 2022, nr 7, s. 68-72.
- Jak powrócić do samego siebie? : o empatycznej komunikacji ze sobą i innymi / Ewa Kruchowska // Charaktery. - 2022, nr 3, s. 66-70.
- Jak praktyka uważności wspiera kreatywność / Magdalena Mazurkiewicz // Charaktery. - 2020, nr 11, s. 56-63.
- Jak radzić sobie z natłokiem myśli? : praktyczne sposoby na odnalezienie wewnętrznego spokoju / Malwina Huńczak // Charaktery. - 2021, nr 3, s. 44-49.
- Jak sobie radzić z pandemicznym stresem / Melinda Wenner Moyer // Świat Nauki. - 2021, nr 4, s. 32-37.
- Jak uczyć uważności? / Adriana Kloskowska // Życie Szkoły. - 2022, nr 5, s. 36-40.
- Jak uważność pomaga w podejmowaniu decyzji / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 5, s. 114-121.
- Jak z uważnością słuchać własnego ciała? / Paweł Walczak // Charaktery. - 2023, nr 4, s. 23-26.
- Jaka jest przepustka do pewności siebie? / Katrazyna Malinowska // Charaktery. - 2021, nr 11, s. 64-67.
- Język inkluzywny na zajęciach języka polskiego - jak kształtować w uczniach postawę otwartości i dbać o edukację włączającą? / Marta Wrześniewska-Pietrzak // Polonistyka. - 2022, nr 2, s. 55-58.
- Lekcje z uważności / Vera Kaltwasser ; rozm. przepr. Andrzej Lipiński // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 2, s. 114-120.
- Lęk w życiu nastolatka / Paweł Dyberny // Charaktery. - 2020, nr 6-7, s. 64-69.
- Mapy pojęć i myśli / Tomasz Garstka // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 26, s. 16.
- Masz skrzydła. Naucz się ich używać i leć : Czy umiem stawać po swojej stronie? / Martyna Goryniak // Charaktery. - 2021-2022, nr 12-1, s. 14-19.
- Medytacja uważności i jej wielorakie zastosowania / Benedykt Peczko // Remedium. - 2020, nr 10, s. 27-29.
- / Benedykt Peczko // Remedium. - 2020, nr 2, s. 23-25.
- Medytacja uważności i jej zastosowania / Benedykt Peczko // Remedium. - 2020, nr 7-8, s. 53-55.
- Medytacja uważności i jej zastosowania. Cz. 1 / Benedykt Peczko // Remedium. - 2020, nr 1, s. 15-17.
- Medytacja w sporcie / Aleksandra Makowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2021, nr 1, s. 30-35.
- Metody pracy z dziećmi wspomagające radzenie sobie ze stresem. Cz. 1 / Marta Komorowska // Remedium. - 2018, nr 7-8, s. 16-17.
- Mindfulness : ćwiczenie uważności na co dzień / Magdalena Goetz // Biologia w Szkole. - 2018, nr 4, s. 25-27 .
- Mindfulness dla dzieci : ćwiczenia poprawiające samopoczucie oraz pomagające zachować spokój i kontrolę / Magdalena Krzelowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2020, nr 5, s. 22-24.
- Mindfulness dla uzależnionych / Anna Konefał // Terapia Uzależnienia i Współuzależnienia. - 2012, nr 3, s. 26-28.
- Mindfulness jako metoda terapeutyczna przeznaczona dla dzieci i młodzieży z adhd oraz osób dorosłych / Amanda Błaszczak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 1, s. 18-28.
- Mindfulness na co dzień / Iwona Karpińska // Życie Szkoły. - 2021, [nr 7], s. 32-38.
- Mindfulness - nowa moda czy realne wsparcie? : nauczyciel i praktyka uważności / Agnieszka Pawłowska // Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 6, s. 6-9.
- Mindfulness - przelotna moda czy coś więcej? / Barbara Kossakowska // Świat Problemów. - 2016, nr 10, s. 29-32.
- "Mindfulness" - trening uważności dzieci i młodzieży w profilaktyce cyberprzemocy / Anna Gregorek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 1, s. 30-38.
- Mindfulness w edukacji - zbyteczność, szansa czy konieczność? / Justyna Kosz-Szumska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 1, s.107-117.
- Mindfulness w klasie / Dorota Zając // Życie Szkoły. - 2022, nr 9, s. 16-20.
- Mindfulness w terapii uzależnień / Katarzyna Żylińska // Serwis Informacyjny Narkomania. - 2016, nr 1, s. 28-31.
- Myśli na liściach / Paweł Holas // Charaktery. - 2017, nr 6, s. 42-43.
- Nie relaksuj się. Po prostu bądź! : czyli jak nie mnożyć sobie stresu? / Olga Ambrozowicz // Charaktery. - 2020, nr 11, s. 64-71.
- Od prokrastynacji do efektywności na drodze do kariery : jak trening uważności może wspierać nasze dążenia? / Katarzyna Łukowska // Charaktery. - 2021 nr 2, s. 73-79.
- Ogólnopolski Dzień Dziwaka z jogą i mindfulness / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 10, s. 43-49.
- Ogólnopolski Dzień Rozmów Twarzą w Twarz z jogą i mindfulness / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 9, s. 50-56.
- Rok z jogą i mindfulness w przedszkolu : wprowadzenie do cyklu / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 7, s. 51-52.
- Rozwój kompetencji emocjonalnych poprzez aktywność fizyczną. [Cz.1] / Marta Molińska // Remedium. - 2021, nr 10, s. 4-6.
- Samoregulacja emocjonalna przedszkolaków : jak prawidłowo wspierać dzieci w lepszym rozumieniu siebie? / Ewelina Jankowska-Robak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 8, s. 31-34.
- Skupieni na emocjach / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2020, nr 46/47, s. 21.
- Spokojny umysł, dobre myśli... / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 4, s. 115-121.
- Sztuka rozmowy, czyli jak rozmawiać naprawdę / Joanna (Kmita) Pruban // Remedium. - 2020, nr 11, s. 9-11.
- Świadomy oddech / Michał Godlewski // Charaktery. - 2021, nr 3, s. 50-54.
- Światowy Dzień Dobroci z jogą i mindfulness / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 8, s. 51-56.
- Trening uważności/koncentracji dla dzieci i dorosłych - mindfulness / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 10, s. 6-9.
- Trening uważności a życie rodzinne / Maria Engler // Remedium. - 2023, nr 3, s. 11-12.
- Urodziny kotka Puszka : scenariusz zajęć ruchowo-relaksacyjnych / Anna Musiał // Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 7-8, s. 92-95.
- Uważne rodzicielstwo : co daje dziecku i jak buduje więź? / Justyna Tempska, Anna Stenclewicz // Charaktery. - 2021-2022, nr 12-1, s. 114-117.
- Uważność daje spokój / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 1, s. 114-121.
- Uważność - dlaczego tak wiele dzieci ma z nią problem? / Marta Molińska // Remedium. - 2019, nr 12, s. 5-7.
- Uważność jest ważna / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 2, s. 114-121.
- Uważność koi stres / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 4, s. 114-121.
- Uważność na ciało / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 3, s. 112-120.
- Uważność, skupienie, koncentracja dzieci w wieku przedszkolnym / Monika Litwinow // Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 1, s. 6-11.
- Uważność w edukacji wczesnoszkolnej / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. - 2019, nr 2, s. 29-35.
- Uważny spacer w (stumilowym) lesie / Dorota Kulesza-Tałan // Meritum. - 2021, nr 4, s. 59-65.
- W nosie mam... siebie / Małgorzata Majewska // Charaktery. - 2022, nr 2, s. 28-31.
- Walentynki z jogą i mindfulness / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 1, s. 40-46.
- Wolniejsze tempo życia / Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 7, s. 81-85.
- Wyobrażenia przydatne dla osób niosących pomoc / Przemysław Mućko // Niebieska Linia. - 2022, nr 2, s. 30-32.
- Wyobrażenia sprzyjające regulacji emocji / Przemysław Mućko // Niebieska Linia. - 2021, nr 1, s. 19-21.
- Zatrzymaj się i po prostu bądź / Marta Włodarczyk // Remedium. - 2022, nr 1, s. 2-3.
- Zjawisko mindfulness i jego skuteczność / Dorota Pilna // Geografia w Szkole. - 2022, nr 2, s. 38-44.
Rozdział w wydawnictwie zwartym:
- Czym jest uważność? : dlaczego ma znaczenie? / Christopher K. Germer. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 29-63.
- Depresja : jak dotrzeć, jak wyjść / Thomas Pedulla. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 183-200.
- Korzenie uważności / Andrew Olendzki. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 299-319.
- Kultywowanie uwagi i współczucia / William D. Morgan, Susan T. Morgan, Christopher K. Germer. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 107-124.
- Lęk : akceptować to, co się pojawia, robić to, co ważne / Lizabeth Roemer, Susan M. Orsillo. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 201-217.
- Nauczanie uważności w terapii / Susan M. Pollak. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 167-181.
- Neurobiologia uważności / Sara W. Lazar. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 321-334.
- Praca z dziećmi / Trudy A. Goodman. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 277-296.
- Przerwać pętlę uzależnienia / Judson A. Brewer. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 261-275.
- Psychologia buddyjska i psychologia zachodnia : w poszukiwaniu wspólnego podłoża / Paul R. Fulton, Ronald D. Siegel. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 65-86.
- Psychologia pozytywna i droga bodhisattvy / Charles W. Styron. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 335-348.
- Technologie wykorzystujące wirtualną rzeczywistość jako wsparcie konwencjonalnych metod psychoterapii pacjentów onkologicznych : projekt Prosoma / Antonina Panek. W: Profilaktyka traumy : praktyka i badania. - Kraków : Impuls : Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego, 2019. - S. 207-216.
- Trening mindfulness / Hubert Suszek, Krzysztof Krawczyk, Emilia Wegner. W: Psychoterapia : podręcznik akademicki. 7, Pogranicza / red. nauk. Lidia Grzesiuk, Hubert Suszek. - Warszawa : "Eneteia", 2012. - S. 515-536.
- Uważność jako metoda w szkoleniu klinicznym / Paul R. Fulton. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 89-104.
- Uważność w relacji / Janet L. Surrey, Gregory Kramer. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 125-143.
- Uważność, wgląd i terapia traumy / John Briere. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 243-260.
- Zaburzenia psychofizjologiczne : zaakceptować ból / Ronald D. Siegel. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 219-242.
- Zagubiona spójność umysłu, emocji i ciała / Filip Rola. W: Jego wysokość dziecko. - Warszawa : Difin, 2020. - S. 39-57.