Mindfulness

Zestawienia bibliograficzne

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Przemyślu

Dział Udostępniania Zbiorów

Oprac. Mariusz Bąk

 

Mindfulness 

/zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2004-2023;

oprac. na podstawie księgozbioru PBW w Przemyślu oraz filii w Jarosławiu, Przeworsku i Lubaczowie/

 

 

Druki zwarte:

  1. Autoarteterapia w sytuacjach kryzysowych : ćwiczenia uważności / Wiesław Karolak, Barbara Karolak. - Wydanie pierwsze.  - Warszawa : Difin, 2021. - ISBN 978-83-66491-71-7.
    Jarosław WJ 58288
    Przemyśl WP 115942
  2. Daj przestrzeń i bądź blisko : mindfulness dla rodziców i ich nastolatków / Eline Snel ; przełożyła Magda Kurmańska. - Wydanie I.  - Warszawa : CoJaNaTo Blanka Łyszkowska, 2017. - ISBN 978-83-63860-20-2.
    Przemyśl WP 114493
  3. Dziecko wolne od stresu : jak prostymi metodami MINDFULNESS zwiększyć szansę twojego dziecka na szczęście / Susan Kaiser Greenland ; przekł.: Elżbieta Smoleńska, Olena Waśkiewicz. - Warszawa : "Czarna Owca", 2012. - ISBN 978-83-7554-342-1.
    Przeworsk WK 50940
    Przemyśl WP 105036
  4. Lęk i zamartwianie się u nastolatków : poradnik z ćwiczeniami / Lisa M. Schab ; tłumaczenie Beata Radwan. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - ISBN 978-83-233-4267-0.
    Jarosław WJ 57541
  5. Na emocjonalnej karuzeli : jak pokonać samokrytycyzm, opanować emocje i zaakceptować siebie dzięki technikom uważności i współczucia / Karen Bluth ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim 2022 rok.  - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne sp. z o.o., 2022. - ISBN 978-83-7489-952-9.
    Przeworsk WK 54889
    Lubaczów WL 52328
    Przemyśl WP 116679
  6. Nierozpraszalni : jak panować nad uwagą i decydować o swoim życiu / Nir Eyal ; tłumaczenie Piotr Cieślak. - Gliwice : Onepress, 2020. - ISBN 978-83-283-6757-9.
    Przemyśl WP 115410
  7. Ponad lękiem : strategie terapii poznawczo-behawioralnej i uważności pozwalające przezwyciężyć lęk, strach i zamartwianie się / Stefan G. Hofmann ; przekład: Sylwia Pikiel ; [redakcja merytoryczna: dr Monika Szaniawska, dr Artur Kołakowski]. - Wydanie pierwsze w języku polskim 2021 rok.  - Sopot : GWP, 2022. - ISBN 978-83-7489-877-5.
    Przeworsk WK 54971 
  8. Ponad lękiem : strategie terapii poznawczo-behawioralnej i uważności pozwalające przezwyciężyć lęk, strach i zamartwianie się / Stefan G. Hofmann ; przekład: Sylwia Pikiel ; [redakcja merytoryczna: dr Monika Szaniawska, dr Artur Kołakowski]. - Wydanie pierwsze w języku polskim.  - Sopot : GWP, 2021. - ISBN 978-83-7489-877-5.
    Przemyśl WP 115628
  9. Powiedz, co myślisz : uważność w sferze porozumienia bez przemocy : jak mówić własnym głosem, wypowiadać się w autentyczny sposób i uważnie słuchać / Oren Jay Sofer ; przedmowa Joseph Goldstein ; przekład Leszek Sielicki. - Gliwice : Helion SA, copyright 2021. - ISBN 978-83-283-7246-7.
    Przeworsk WK 54929
    Przemyśl WP 116292
  10. Przeprogramuj swój mózg : jak poradzić sobie z lękiem, paniką i zamartwianiem się dzięki technikom poznawczo-behawioralnym, neuronauce i uważności / Debra Kissen, Ashley D. Kendall, Michelle Lozano, Micah Loffe ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie pierwsze w języku polskim.  - Sopot : GWP, 2021. - ISBN 978-83-7489-931-4.
    Przeworsk WK 54634
    Przemyśl WP 116085
  11. Spacer po lesie : Kubusiowe lekcje uważności / Joseph Parent i Nancy Parent ; ilustracje: Denise Shimabukuro ; tłumaczenie: Ewa Tarnowska. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, an imprint of Dresler Dublin sp. z o.o., 2022. - ISBN 978-83-8262-330-7.
    Przemyśl WP 117190/D
  12. Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat / Thich Nhat Hnah, Katherine Weare ; z przedmową Jona Kabat-Zinna ; [przekład Anna Czechowska]. - Warszawa : Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja, copyright 2018. - ISBN 978-83-65796-98-1.
    Przeworsk WK 54207
  13. Umysł ponad nastrojem : zmień nastrój poprzez zmianę sposobu myślenia / Christine A. Padesky, Dennis Greenberger ; tłumaczenie Małgorzata Słota. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, copyright 2004. - ISBN 83-233-1811-5.
    Przemyśl WP 114854
  14. Uważne rodzicielstwo : wychowaj dziecko na świadomego, pewnego siebie i czułego człowieka / Susan Stiffelman ; przedm. Eckhart Tolle ; przekł. Katarzyna Babicz. - Łódź : "Galaktyka", 2017. - ISBN 978-83-7579-606-3.
    Przemyśl WP 112684
  15. Uważne uczenie się : zredukuj stres i zwiększ produktywność mózgu, by uczyć się efektywnie / Craig Hassed i Richard Chambers ; przekł. Agata Redlicka i Oskar Kaczmarek. - Warszawa : Studio Blok, 2018. - ISBN 978-83-938584-5-3.
    Przemyśl WP 113095
  16. Uważność : trening redukcji stresu metodą mindfulness / Bob Stahl, Elisha Goldstein ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. - ISBN 978-83-7489-594-1.
    Przemyśl WP 107650
  17. Uzależniony mózg : jak wyjść z nałogu, wykorzystując techniki terapii poznawczo-behawioralnej, uważności i dialogu motywującego / Suzette Glasner-Edwards ; przekład: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska ; [redakcja merytoryczna: dr Konrad Ambroziak]. - Wydanie pierwsze w języku polskim.  - Sopot : GWP, 2020. - ISBN 978-83-7489-872-0.
    Przemyśl CzP 615

 

Artykuły z czasopism:

  1. Ala ma smartfona / Anna Pisani // Charaktery. - 2018, nr 4, s. 42-45.
  2. Być tu i teraz / Stanisław Radoń // Świat Problemów. - 2019, nr 6, s. 17-20.
  3. Co to znaczy "pokochać swój smutek"? / Brad Hunter // Charaktery. - 2020, nr 6-7, s. 96-99.
  4. Co w głowie piszczy? : udzielanie wsparcia uczniom przy wykorzystaniu techniki uważności / Agata Semeniuk // Życie Szkoły. - 2020, nr 3-4, s. 26-28.
  5. Czuła uwaga - dlaczego warto praktykować z dziećmi uważność / Justyna Tempska // Charaktery. - 2022-2023, nr 12-1, s. 80-83.
  6. Czy istnieje potrzeba uczenia dzieci uważności? / Marta Komorowska // Remedium. - 2015, nr 7-8, s. 53-55.
  7. Czy potrafisz wypoczywać? : 6 reguł dobrego i zdrowego wypoczynku / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 6, s. 27-29.
  8. Dar uważności na co dzień / Natalia Knap // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 1, s. 108-115.
  9. Detoks od sieci / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2019, nr. 31-32, s. 16.
  10. Droga do zmiany poprzez ciało / Beata Morawska-Jóźwiak // Świat Problemów. - 2020, nr 7/8, s. 41-44.
  11. Dziecięce mindfulness z muzyką / Natalia Kłysz-Sokalska // Życie Szkoły. - 2020, nr 9, s. 6-10.
  12. Dzień Postaci z Bajek w przedszkolu / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 7, s. 52-56.
  13. Emigracja wewnętrzna / Agnieszka Pawłowska // Charaktery. - 2020, nr 8, s. 44-49.
  14. Emocje w twórczości : jak uspokoić umysł i wyzwolić kreatywność nie tylko w czasach pandemii / Monika Just // Meritum. - 2020, nr 3, s. 23-31.
  15. Fakty i mity o uważności / Kamil Pisarek // Charaktery. - 2020, nr 3, s. 34-35.
  16. Jak budować swoją odporność psychiczną? / Joanna Flis // Matematyka. - 2022, nr 1, s.45-50.
  17. Jak cisza wspiera nasze zdrowie? / Kasia Woźniak // Charaktery. - 2023, nr 3, s. 80-82.
  18. Jak odpoczywać efektywnie? Trening relaksacyjny w uważnej i pozytywnej odsłonie / Dorota Wojtczak // Charaktery. - 2020, nr 8, s. 62-69.
  19. Jak polubić swoje ciało dzięki samowspółczuciu? / Malwina Huńczak // Charaktery. - 2022, nr 7, s. 68-72.
  20. Jak powrócić do samego siebie? : o empatycznej komunikacji ze sobą i innymi / Ewa Kruchowska // Charaktery. - 2022, nr 3, s. 66-70.
  21. Jak praktyka uważności wspiera kreatywność / Magdalena Mazurkiewicz // Charaktery. - 2020, nr 11, s. 56-63.
  22. Jak radzić sobie z natłokiem myśli? : praktyczne sposoby na odnalezienie wewnętrznego spokoju / Malwina Huńczak // Charaktery. - 2021, nr 3, s. 44-49.
  23. Jak sobie radzić z pandemicznym stresem / Melinda Wenner Moyer // Świat Nauki. - 2021, nr 4, s. 32-37.
  24. Jak uczyć uważności? / Adriana Kloskowska // Życie Szkoły. - 2022, nr 5, s. 36-40.
  25. Jak uważność pomaga w podejmowaniu decyzji / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 5, s. 114-121.
  26. Jak z uważnością słuchać własnego ciała? / Paweł Walczak // Charaktery. - 2023, nr 4, s. 23-26.
  27. Jaka jest przepustka do pewności siebie? / Katrazyna Malinowska // Charaktery. - 2021, nr 11, s. 64-67.
  28. Język inkluzywny na zajęciach języka polskiego - jak kształtować w uczniach postawę otwartości i dbać o edukację włączającą? / Marta Wrześniewska-Pietrzak // Polonistyka. - 2022, nr 2, s. 55-58.
  29. Lekcje z uważności / Vera Kaltwasser ; rozm. przepr. Andrzej Lipiński // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 2, s. 114-120.
  30. Lęk w życiu nastolatka / Paweł Dyberny // Charaktery. - 2020, nr 6-7, s. 64-69.
  31. Mapy pojęć i myśli / Tomasz Garstka // Głos Nauczycielski. - 2019, nr 26, s. 16.
  32. Masz skrzydła. Naucz się ich używać i leć : Czy umiem stawać po swojej stronie? / Martyna Goryniak // Charaktery. - 2021-2022, nr 12-1, s. 14-19.
  33. Medytacja uważności i jej wielorakie zastosowania / Benedykt Peczko // Remedium. - 2020, nr 10, s. 27-29.
  34.  / Benedykt Peczko // Remedium. - 2020, nr 2, s. 23-25.
  35. Medytacja uważności i jej zastosowania / Benedykt Peczko // Remedium. - 2020, nr 7-8, s. 53-55.
  36. Medytacja uważności i jej zastosowania. Cz. 1 / Benedykt Peczko // Remedium. - 2020, nr 1, s. 15-17.
  37. Medytacja w sporcie / Aleksandra Makowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2021, nr 1, s. 30-35.
  38. Metody pracy z dziećmi wspomagające radzenie sobie ze stresem. Cz. 1 / Marta Komorowska // Remedium. - 2018, nr 7-8, s. 16-17.
  39. Mindfulness : ćwiczenie uważności na co dzień / Magdalena Goetz // Biologia w Szkole. - 2018, nr 4, s. 25-27      .
  40. Mindfulness dla dzieci : ćwiczenia poprawiające samopoczucie oraz pomagające zachować spokój i kontrolę / Magdalena Krzelowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2020, nr 5, s. 22-24.
  41. Mindfulness dla uzależnionych / Anna Konefał // Terapia Uzależnienia i Współuzależnienia. - 2012, nr 3, s. 26-28.
  42. Mindfulness jako metoda terapeutyczna przeznaczona dla dzieci i młodzieży z adhd oraz osób dorosłych / Amanda Błaszczak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 1, s. 18-28.
  43. Mindfulness na co dzień / Iwona Karpińska // Życie Szkoły. - 2021, [nr 7], s. 32-38.
  44. Mindfulness - nowa moda czy realne wsparcie? : nauczyciel i praktyka uważności / Agnieszka Pawłowska // Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 6, s. 6-9.
  45. Mindfulness - przelotna moda czy coś więcej? / Barbara Kossakowska // Świat Problemów. - 2016, nr 10, s. 29-32.
  46. "Mindfulness" - trening uważności dzieci i młodzieży w profilaktyce cyberprzemocy / Anna Gregorek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 1, s. 30-38.
  47. Mindfulness w edukacji - zbyteczność, szansa czy konieczność? / Justyna Kosz-Szumska // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 1, s.107-117.
  48. Mindfulness w klasie / Dorota Zając // Życie Szkoły. - 2022, nr 9, s. 16-20.
  49. Mindfulness w terapii uzależnień / Katarzyna Żylińska // Serwis Informacyjny Narkomania. - 2016, nr 1, s. 28-31.
  50. Myśli na liściach / Paweł Holas // Charaktery. - 2017, nr 6, s. 42-43.
  51. Nie relaksuj się. Po prostu bądź! : czyli jak nie mnożyć sobie stresu? / Olga Ambrozowicz // Charaktery. - 2020, nr 11, s. 64-71.
  52. Od prokrastynacji do efektywności na drodze do kariery : jak trening uważności może wspierać nasze dążenia? / Katarzyna Łukowska // Charaktery. - 2021 nr 2, s. 73-79.
  53. Ogólnopolski Dzień Dziwaka z jogą i mindfulness / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 10, s. 43-49.
  54. Ogólnopolski Dzień Rozmów Twarzą w Twarz z jogą i mindfulness / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 9, s. 50-56.
  55. Rok z jogą i mindfulness w przedszkolu : wprowadzenie do cyklu / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 7, s. 51-52.
  56. Rozwój kompetencji emocjonalnych poprzez aktywność fizyczną. [Cz.1] / Marta Molińska // Remedium. - 2021, nr 10, s. 4-6.
  57. Samoregulacja emocjonalna przedszkolaków : jak prawidłowo wspierać dzieci w lepszym rozumieniu siebie? / Ewelina Jankowska-Robak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 8, s. 31-34.
  58. Skupieni na emocjach / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. - 2020, nr 46/47, s. 21.
  59. Spokojny umysł, dobre myśli... / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2014, nr 4, s. 115-121.
  60. Sztuka rozmowy, czyli jak rozmawiać naprawdę / Joanna (Kmita) Pruban // Remedium. - 2020, nr 11, s. 9-11.
  61. Świadomy oddech / Michał Godlewski // Charaktery. - 2021, nr 3, s. 50-54.
  62. Światowy Dzień Dobroci z jogą i mindfulness / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 8, s. 51-56.
  63. Trening uważności/koncentracji dla dzieci i dorosłych - mindfulness / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 10, s. 6-9.
  64. Trening uważności a życie rodzinne / Maria Engler // Remedium. - 2023, nr 3, s. 11-12.
  65. Urodziny kotka Puszka : scenariusz zajęć ruchowo-relaksacyjnych / Anna Musiał // Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 7-8, s. 92-95.
  66. Uważne rodzicielstwo : co daje dziecku i jak buduje więź? / Justyna Tempska, Anna Stenclewicz // Charaktery. - 2021-2022, nr 12-1, s. 114-117.
  67. Uważność daje spokój / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 1, s. 114-121.
  68. Uważność - dlaczego tak wiele dzieci ma z nią problem? / Marta Molińska // Remedium. - 2019, nr 12, s. 5-7.
  69. Uważność jest ważna / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 2, s. 114-121.
  70. Uważność koi stres / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 4, s. 114-121.
  71. Uważność na ciało / Ewa Kaian Kochanowska // Psychologia w Szkole. - 2015, nr 3, s. 112-120.
  72. Uważność, skupienie, koncentracja dzieci w wieku przedszkolnym / Monika Litwinow // Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 1, s. 6-11.
  73. Uważność w edukacji wczesnoszkolnej / Eryk Ołtarzewski // Życie Szkoły. - 2019, nr 2, s. 29-35.
  74. Uważny spacer w (stumilowym) lesie / Dorota Kulesza-Tałan // Meritum. - 2021, nr 4, s. 59-65.
  75. W nosie mam... siebie / Małgorzata Majewska // Charaktery. - 2022, nr 2, s. 28-31.
  76. Walentynki z jogą i mindfulness / Monika Litwinow-Cieślewicz // Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 1, s. 40-46.
  77. Wolniejsze tempo życia / Małgorzata Pomianowska // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 7, s. 81-85.
  78. Wyobrażenia przydatne dla osób niosących pomoc / Przemysław Mućko // Niebieska Linia. - 2022, nr 2, s. 30-32.
  79. Wyobrażenia sprzyjające regulacji emocji / Przemysław Mućko // Niebieska Linia. - 2021, nr 1, s. 19-21.
  80. Zatrzymaj się i po prostu bądź / Marta Włodarczyk // Remedium. - 2022, nr 1, s. 2-3.
  81. Zjawisko mindfulness i jego skuteczność / Dorota Pilna // Geografia w Szkole. - 2022, nr 2, s. 38-44.

 

Rozdział w wydawnictwie zwartym:

  1. Czym jest uważność? : dlaczego ma znaczenie? / Christopher K. Germer. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 29-63.
  2. Depresja : jak dotrzeć, jak wyjść / Thomas Pedulla. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 183-200.
  3. Korzenie uważności / Andrew Olendzki. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 299-319.
  4. Kultywowanie uwagi i współczucia / William D. Morgan, Susan T. Morgan, Christopher K. Germer. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 107-124.
  5. Lęk : akceptować to, co się pojawia, robić to, co ważne / Lizabeth Roemer, Susan M. Orsillo. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 201-217.
  6. Nauczanie uważności w terapii / Susan M. Pollak. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 167-181.
  7. Neurobiologia uważności / Sara W. Lazar. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 321-334.
  8. Praca z dziećmi / Trudy A. Goodman. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 277-296.
  9. Przerwać pętlę uzależnienia / Judson A. Brewer. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 261-275.
  10. Psychologia buddyjska i psychologia zachodnia : w poszukiwaniu wspólnego podłoża / Paul R. Fulton, Ronald D. Siegel. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 65-86.
  11. Psychologia pozytywna i droga bodhisattvy / Charles W. Styron. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 335-348.
  12. Technologie wykorzystujące wirtualną rzeczywistość jako wsparcie konwencjonalnych metod psychoterapii pacjentów onkologicznych : projekt Prosoma / Antonina Panek. W: Profilaktyka traumy : praktyka i badania. - Kraków : Impuls : Wydział Nauk Historycznych i Pedagogicznych Uniwersytetu Wrocławskiego, 2019. - S. 207-216.
  13. Trening mindfulness / Hubert Suszek, Krzysztof Krawczyk, Emilia Wegner. W: Psychoterapia : podręcznik akademicki. 7, Pogranicza / red. nauk. Lidia Grzesiuk, Hubert Suszek. - Warszawa : "Eneteia", 2012. - S. 515-536.
  14. Uważność jako metoda w szkoleniu klinicznym / Paul R. Fulton. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 89-104.
  15. Uważność w relacji / Janet L. Surrey, Gregory Kramer. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 125-143.
  16. Uważność, wgląd i terapia traumy / John Briere. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 243-260.
  17. Zaburzenia psychofizjologiczne : zaakceptować ból / Ronald D. Siegel. W: Uważność i psychoterapia. - Kraków : Uniwersytet Jagielloński, 2015. - S. 219-242.
  18. Zagubiona spójność umysłu, emocji i ciała / Filip Rola. W: Jego wysokość dziecko. - Warszawa : Difin, 2020. - S. 39-57.

 

Autor: Mariusz Bąk