Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka
Wydział Informacyjno-Bibliograficzny i Czytelnia
Oprac. Agnieszka Kordybacha
Ocenianie szkolne
Zestawienie bibliograficzne druków zwartych i artykułów za lata 2000 – 2009
DRUKI ZWARTE:
- Jak oceniać, aby uczyć? / Paul Black [i in. ; przekł. Joanna Dutkiewicz]. - Warszawa : "Civitas" : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2006
WP 94372 - Jak oceniać i uczyć samooceny? / Klemens Stróżyński, Elżbieta Stawiarska, Marzena Zmysłowska. - Jelenia Góra : Wydawnictwo Nauczycielskie, 2000
CzP 37.091 - Jak oceniać ucznia? : teoria i praktyka / Wojciech Walczak. - Łódź : "Galaktyka", cop. 2001
WP 87969, CzP 37.091 - Ocenianie kształtujące : doskonalenie kształcenia w szkole średniej / [oprac, red. Joanna Gospodarczyk]. - Warszawa : Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli : Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, cop. 2006
WP 97200, WP 97201 - Ocenianie kształtujące lekarstwem na problemy edukacji / Wojciech Turewicz // Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 7, s. 40-42
- Ocenianie kształtujące w praktyce : z przykładami z kursu internetowego "Akademii Szkoły Uczącej Się" / Danuta Sterna. - Warszawa : "Civitas" : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2006
CzP 371.3 - Ocenianie opisowe - diagnoza i motywacja / Magdalena Roszkowska-Przetacznik, Longina Wtorkiewicz. - Wyd. 2. - Kraków : Superstudium Magdalena Przetacznik, 2000
CzP 37.091 - Ocenianie osiągnięć szkolnych uczniów w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Żmijewska. - Kraków : Akademia Pedagogiczna, 2002
CzP 373.3.046-021.64 - Ocenianie szkolne bez tajemnic / Bolesław Niemierko. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2002
CzP 37.091 - Ocenianie szkolne dzisiaj : poradnik dla nauczycieli / Klemens Stróżyński. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2003
CzP 37.091 - Ocenianie szkolne w pracy pedagogicznej nauczyciela / Kazimierz Ostrowski. - Toruń : "Akapit", 2008
WP 98767 - Ocenianie szkolne wspierające rozwój ucznia / Iwona Kopaczyńska ; Uniwersytet Zielonogórski w Zielonej Górze. - Kraków : "Impuls", 2004
WP 89473, WP 92135 - Punktem w ucznia / Bożena Pasiewicz // Wychowawca. - 2009, nr 2, s. 19
- Szansa na sukces egzaminacyjny : ocenianie wewnątrzszkolne i zewnętrzne z przedmiotów humanistycznych w gimnazjum / Zofia Lisiecka, Klemens Stróżyński. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2001
CzP 37.091 - Szkolny system oceniania : praktyczny poradnik dla dyrektorów szkół i nauczycieli / Jerzy Chodnicki [i in.]. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2000
CzP 37.091 - Teoria i praktyka oceniania zewnętrznego : IV Ogólnopolska Konferencja z cyklu "Diagnostyka edukacyjna", 28-30 maja 2001 w Krakowie / pod red. Bolesława Niemierki i Marii Krystyny Szmigel. - Kraków : "Pandit", 2001
WP 87886 - Uczenie się i egzamin w oczach nauczyciela : XIV Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej, Opole, 26-28 września 2008 r. / pod red. Bolesława Niemierko i Marii Krystyny Szmigel. - Kraków : Grupa Tomami : Polskie Towarzystwo Diagnostyki Edukacyjnej, 2008
WP 100312
ARTYKUŁY Z CZASOPISM:
- Aby chciało się chcieć ... / Ewa Gruszczyńska - Barańska // Edukacja i Dialog. - 2003, nr 10, s. 17-20
- Aspekty oceny szkolnej / Krzysztof Zajdel // Dyrektor Szkoły. - 2004, nr 12, s. 37-39
- Czy nadciąga burza w ocenianiu? / Julian Piotr Sawiński // Nowa Szkoła. - 2006, nr 3, s. 15-22
- Czy ocena opisowa w klasach I-III spełnia oczekiwania nauczycieli / Anna Szczepańska, Mariola Orchel // Dyrektor Szkoły. - 2001, nr 11, s. 27-29
- Czy ocenianie kształtujące się opłaca? / Danuta Sterna // Psychologia w Szkole. - 2007, nr 3, s. 33 – 44
- Diagnoza osiągnięć - sposób na szkołę bez stopni / Grażyna Szczodry // Dyrektor Szkoły. - 2003, nr 2, s. 3-5
- Dialogiczny proces oceniania / Katarzyna Koziatek // Nowa Szkoła. - 2005, nr 6, s.38-40
- Dlaczego ocenianie kształtujące? / Jecek Strzemeczny // Dyrektor Szkoły. - 2005, nr 5, s. 15-18
- Droga przez punkty, czyli o ocenianiu w zreformowanej szkole / Elżbieta Zakszewska // Dyrektor Szkoły. – 2002, nr 5, s. 19-21
- Dylematy oceniania / Stanisław Bortnowski // Język Polski w Gimnazjum. - 2005/2006, nr 1, s. 31-41
- Dzienniczki uczniowskie / Maria Janukowicz // Edukacja i Dialog. - 2008, nr 5, s. 18 - 23
- Dzienniczki uczniowskie (część druga) / Maria Janukowicz // Edukacja i Dialog. - 2008, nr 6, s. 22 - 26
- Egzaminy zewnętrzne / Leokadia Ewa Wojciechowska // Wychowawca. - 2007, nr 5, s. 21-22
- Ewaluacja w zreformowanej szkole - nowe obszary i techniki oceniania / Iwona Górka // Wychowawca. - 2005, nr 2, s. 21-23
- Funkcje oceny szkolnej / Maria Talik // Dyrektor Szkoły. - 2003, nr 7-8, s. 23-25
- Głos w dyskusji o ocenianiu / Lidia Konieczna-Mazur // Wszystko dla Szkoły. - 2002, nr 11, s. 23-24
- Jak badać osiągnięcia uczniów w czytaniu (część I) / Zofia Pomirska // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2005/2006, nr 3, s. 44-55. - Bibliografia
- Jak monitorować postępy w uczeniu się i rozwoju uczniów? / Julian Piotr Sawiński // Nowa Szkoła. - 2008, nr 1, s. 25-31
- Jak oceniać, by wspierać ucznia? / Zofia Lisiecka // Edukacja i Dialog. - 2001, nr 5, s. 18-23
- Jaki jest cel oceniania ? / Jan Czechowski // Nowa Szkoła. - 2009, nr 5, s. 34-36
- Jeszcze o ocenianiu kształtującym / Beata Fiszer // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2007/2008, nr 3, s. 53 - 62
- Kompetencje nauczyciela a ocenianie / Danuta Moroz // Edukacja i Dialog. – 2001, nr 5, s. 51-53
- Komunikacja w procesie oceniania / Klemens Stróżyński // Wychowawca. - 2007, nr 5, s. 5-6
- Kształtująca ocena oceniania kształtującego / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. - 2007, nr 4, s. 61 - 64
[Efektywność oceniania kształtującego w szkole. Poszczególne elementy, które skaładają się na tę formę oceniania] - Ku edukacji owocującej / Michał J. Kawecki // Edukacja i Dialog. - 2006, nr 7, s. 21 – 23
- Modele oceniania ucznia / Krzysztof Zajdel // Dyrektor Szkoły. - 2008, nr 4, s. 31-33
- Moje refleksje na temat kryteriów ocen i w ogóle oceniania w szkole / Bożena Węglowicz // Dyrektor Szkoły. - 2002, nr 5, s. 13-14
- Monolog i dialog pedagogiczny / Klemens Stróżyński // Edukacja i Dialog. - 2003, nr 4, s. 10-14
- Najpospolitsze błędy w ocenianiu uczniów / Halina Czajkowska - Kilianek, Józef Klilianek // Nowa Szkoła. - 2000, nr 2, s. 19–23
- Nie – dla kryteriów ocen na poszczególne stopnie z przedmiotów / Stefan Wlazło // Dyrektor Szkoły. – 2001, nr 1, s. 15-18
- Niedoceniona moc oceniania / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. - 2006, nr 2, s. 21-30
- O modzie na ocenianie kształtujące... / Marta Choroszczyńska // Język Polski w Gimnazjum. - 2007/2008, nr 1, s. 78-87
- O motywowaniu punktami / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. - 2009, nr 2, s. 99-106
[Punktowe systemy oceniania wiedzy i zachowania] - O ocenianiu w szkole / Andrzej Matynia // Nowa Szkoła. – 2000, nr 7, s. 26-28
[O roli oceny w procesie edukacji, określeniu wymagań na oceny szkolne z poszczególnych przedmiotów, tworzeniu przedmiotowego systemu oceniania] - O systemie oceniania w szkołach z programem międzynarodowym / Agata Wójtowicz // Polonistyka. - 2005, nr 7, s. 27-32
[Wypowiedź podważająca zasadność nowego oceniania wg tzw. "klucza" na wszystkich poziomach szkolnych.] - O sztuce motywowania / Danuta Macieja // Nauczanie Początkowe. - 2002-2003, nr 2, s. 7-16
- Ocena oceniania / Grażyna Gurud // Nowa Szkoła . - 2007, nr 7, s. 15-21
- Ocena - ocenianie / Klemens Stróżyński // Wychowawca. - 2007, nr 5, s. 9-15
- Ocena pracy ucznia: zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000-2001 / Iwona Bartczak // Wszystko dla Szkoły. - 2001, nr 11, s. 25
- Ocenianie cząstkowe (noty) / Kazimierz Pietraszko // Nowa Szkoła. - 2007, nr 9, s. 25-26
- Ocenianie - dylematy i wątpliwości / Krzysztof Zajdel // Dyrektor Szkoły. - 2002, nr 5, s. 15-16
- Ocenianie i technologia informacyjna / Klemens Stróżyński // Język Polski w Szkole Średniej. - 2000/2001, nr 3, s. 77–90
- Ocenianie inne niż wszystkie / Danuta Sterna // Psychologia w Szkole. - 2006, nr 2, s. 13-20
- Ocenianie jako akt komunikacji / Klemens Stróżyński // Polonistyka. - 2003, nr 4, s. 225-229
- Ocenianie jako wspieranie pożądanego rozwoju uczniów / Małgorzata Ostrowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2007, nr 5, s. 20-23
- Ocenianie kształtujące / Danuta Sterna // Dyrektor Szkoły. - 2004, nr 6, s. 22-23
- Ocenianie kształtujące jako styl nauczania / Marta Choroszczyńska // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2006/2007, nr 4, s. 95-99
- Ocenianie kształtujące - od refleksji do praktyki / Małgorzata Gryń - Chlebicka // Język Polski w Gimnazjum. - 2008/2009, nr 4, s. 88 - 98
- Ocenianie kształtujące pomaga zmieniać szkołę / Stefan Wlazło // Dyrektor Szkoły. - 2008, nr 2, s. 45
- Ocenianie kształtujące ... świadomość / Katarzyna Kamińska - Holc // Polonistyka. - 2009, nr 8, s. 45-50
- Ocenianie kształtuje ofertę edukacyjną / Joanna Kozłowska // Edukacja i Dialog. - 2006, nr 5, s. 15-20
- Ocenianie nie jest nauką łatwą ani małą / Wioletta Poturała // Język Polski w Liceum. - 2005/2006, nr 2, s. 75-83
- Ocenianie opisowe w opinii rodziców / Alicja Reducha // Życie Szkoły. - 2005, nr 6, s. 55-57
- Ocenianie szkolne a wychowanie / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. - 2007, nr 5, s. 42-43
- Ocenianie uczniów / Ewa Tankiewicz // Życie Szkoły. - 2001, nr 10, s. 607-611
- Ocenianie w edukacji / Michał Józef Kawecki // Lider. - 2008, nr 2, s. 20
- Ocenianie w szkole / Danuta Czarnecka // Remedium. - 2005, nr 2, s. 13
- Ocenianie wzmacniające // Edukacja. - 2006, nr 3, s. 47 - 63
- Oceńmy ocenianie / Jerzy Janowicz // Dyrektor Szkoły. - 2004, nr 6, s. 16-18
- Opinie uczniów klas czwartych dotyczące oceny opisowej i stopniowej / Joanna Szymańska // Dyrektor Szkoły. - 2009, nr 9, s. 57
- Pedagogiczny sens oceniania cz.1-3 / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. - 2006, nr 4-6
- Porażkę zamienić w sukces / Ewa Brodacka-Adamowicz // Edukacja i Dialog. - 2000, nr 1, s. 37-41
- Powinności oceniających / Maria Groenwald // Nowa Szkoła. – 2001, nr 5, s. 13-18
- Psychologiczne skutki oceniania / Przemysław Bąbel // Nauczanie Początkowe. - 2002-2003, nr 4, s. 7-12
- Punktowy system oceny zachowania uczniów - strzał w dziesiątkę / Bożena Karasińska // Wychowawca. - 2005, nr 2, s. 26-27
- Refleksje na temat oceny opisowej / Teresa Spychalska, Jolanta Stryjska // Edukacja i Dialog. - 2002, nr 5, s. 57-58
- Refleksje nad oceną opisową / Teresa Spychalska, Jolanta Stryjska // Nowe w Szkole. - 2000-2001, nr 7, s. 9, 10
- Refleksje o ocenianiu / Maria Kalinowska // Dyrektor Szkoły. - 2006, nr 12, s. 8-10
- Relacja z III Zjazdu Akademii Zarządzania : (Wszystko o ocenianiu) / Maria Kotowska // Dyrektor Szkoły. - 2009, nr 6, wkładka s. VIII-IX
- Rozwijanie motywacji wewnętrznej / Anna Przychodzeń // Edukacja i Dialog. - 2004, nr 4, s. 6-8
- Samoocena pracy nauczyciela w aspekcie przedmiotowego systemu oceniania / Krystyna Sowa // Dyrektor Szkoły. – 2001, nr 1, s. 25-27
- Stawiać stopnie czy oceniać? / Jerzy Nowacki // Nowe w Szkole. - 2003, nr 7-8, s. 8-10
- Subiektywizm oceniania, czyli...nauczyciel też człowiek / Dorota Turska // Psychologia w Szkole. - 2007, nr 2, s. 3 - 11
- System oceniania a nie regulamin oceniania / Anna Michalak, Beata Wrońska // Dyrektor Szkoły. – 2001, nr 1, s. 19-22
- Szanuj ucznia swego i oceniaj sprawiedliwie / Bożena Potocka, Ewa Borkowska ; rozm. przepr. Jolanta Białek // Psychologia w Szkole. - 2006, nr 2, s. 3-12
- Szkolne przygotowywanie uczniów do egzaminu / Zofia Lisiecka, Klemens Stróżyński // Nowa Szkoła. – 2001, nr 5, s. 19-24
- Szkoła wobec oceniania / Przemysław Kluge // Dyrektor Szkoły. - 2000, nr 4, s. 31–33
- Uczyć i oceniać czy oceniając, uczyć ? / Stanisław Jakubowicz [i in.]. - Bibliogr. // Edukacja. - 2009, nr 1, s. 111-117
- Wymagania a stopnie szkolne / Klemens Stróżyński // Edukacja i Dialog. - 2000, nr 3, s. 35–38
- Wzmacnianie motywacji uczniów / Ewa Stojak - Ślęczek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2001, nr 9, s. 31-33
- Zasady oceniania w szkole / Ewa Kozak // Edukacja i Dialog. - 2005, nr 3, s. 54-61
- Znane czy nieznane, czyli moda na ocenianie kształtujące... / Marta Choroszczyńska // Język Polski w Szkole IV-VI. - 2006/2007, nr 3, s. 80 – 84
- Znane czy nieznane, czyli o modzie na ocenianie kształtujące... / Marta Choroszczyńska // Język Polski w Liceum. - 2006/2007, nr 3, s. 78 – 82