Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Przemyślu
Dział Udostępniania Zbiorów
Oprac. Agnieszka Biedroń
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE. Cz. 3
/zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2020-2023;
oprac. na podstawie księgozbioru PBW w Przemyślu oraz filii w Jarosławiu, Przeworsku i Lubaczowie/
WYDAWNICTWA ZWARTE:
- Drogi do demoralizacji dzieci i młodzieży : uwarunkowania i diagnoza / Krzysztof Zajdel, Lidia Wawryk. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2022. - ISBN 978-83-8095-938-5.
Przeworsk WK 54688 - Nastolatek w kryzysie : karty terapeutyczne i karty pracy psychologiczno-pedagogicznej / Agnieszka Lasota. - Warszawa : Difin, 2022. - ISBN 978-83-8270-141-8.
Przemyśl WP 16098/b
Przeworsk WK 55079
Lubaczów WL 52526 - Nie powiem ci, że wszystko będzie dobrze / Justyna Suchecka. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo WAB, 2022. – ISBN 978-83-280-9802-2.
Przeworsk WK 54891 - Pozytywne zachowanie : ćwiczenia dla dzieci : 50 zabaw i angażujących ćwiczeń, które pomogą dzieciom dokonywać dobrych wyborów w domu, szkole i otaczającym je świecie / Stacy Spensley ; zilustrowała Elżbieta Śmietanka-Combik ; Polish translation by Marzena Rączkowska. - Wydanie I. - Warszawa : To tamto, Wydawnictwo Czarna Owca, copyright 2023. - ISBN 978-83-8252-196-2.
Przemyśl WP 117744 - Socjoterapia młodzieży : studium psychologiczno-pedagogiczne / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. – ISBN 978-83-01-21638-2. Przemyśl CzP 159.9
Jarosław WJ 58702
Przeworsk WK 54553
Lubaczów WL 52589 - Teoretyczne i praktyczne wymiary procesu resocjalizacji nieletnich / Joanna Jezierska, Justyna Siemionow. - Gdańsk ; Sopot : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2020. - ISBN 978-83-8206-027-0.
Przemyśl WP 115476
Lubaczów WL 51793 - Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole : porady i ćwiczenia / Anna Radwańska, Aleksandra Sobolewska-Kędzior. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - ISBN 978-83-8085-982-1.
Przemyśl WP 15879/b
Przeworsk WK 54811 - Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej / redakcja naukowa Elżbieta Stokowska-Zagdan, Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - ISBN 978-83-8085-462-8.
Przemyśl WP 115076
Przeworsk MKsK 37 - Wybrane problemy psychologiczne współczesnej szkoły / redakcja naukowa: Agnieszka Burnos, Kamilla Bargiel-Matusiewicz, Grażyna Katra, Ewa Pisula. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe "Scholar", 2021. - ISBN 978-83-66470-68-2.
Przemyśl CzP 159.9
Przeworsk WK 54822
Lubaczów WL 51986
ROZDZIAŁ W WYDAWNICTWIE ZWARTYM:
- Diagnoza pedagogiczna - studium jednego przypadku. W kierunku "autentycznej" pomocy i wsparcia / Małgorzata Przybysz-Zaremba // W: Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej. - Warszawa : Difin, 2020. - S. 52-65.
- Trening funkcji poznawczych jako forma wsparcia dzieci i młodzieży : funkcje poznawcze / Grzegorz Brzuzy, Jacek Szmalec // W: Metody terapeutyczne stosowane do pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : rozwój i ruch. - Warszawa : Difin, 2021. - S. 218-234.
- Wspomaganie rozwoju dziecka z alkoholowym zespołem płodowym (FAS) i poalkoholowym spektrum zaburzeń rozwojowych (FASD) - kilka propozycji, uwag i wskazówek w tle / Małgorzata Przybysz - Zaremba // W: Edukacja małego dziecka. T. 15, Pedagogika zmiany w edukacji dziecka : teoria - badania - praktyka. - Kraków: "Impuls", 2020. - S. 127-140.
- Wybrane formy pomocy pedagogiczno-psychologicznej dla rodzin w Polsce / Agata Matysiak-Błaszczyk, Mirosława Ściupider-Młodkowska // W: Od fascynacji partnerstwem do obowiązku rodzicielskiego. - S. 299-314.
ARTYKUŁY Z CZASOPISM:
- 8 sposobów na "niegrzeczne dzieci" : wskazówki ułatwiające wspieranie rozwoju emocjonalno-społecznego przedszkolaków / Agnieszka Krupa-Wiśniewska // Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 5, s. 16-19.
- Aktualne możliwości pomocy psychopedagogicznej w terapii uczniów z dysleksją / Magdalena Zmysłowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 4, s. 33-44.
- Arkusze kontroli wewnętrznej / Izabela Suckiel // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 1, s. 38-41.
- Bajkoterapia metodą pracy z dziećmi w wieku 4-9 lat / Elżbieta Kasprzyszak // Biblioteka w Szkole. - 2021, nr 7-8, s. 27-29.
- Biblioteka - tutaj rozmawiamy o wszystkim : jak wspierać dzieci w sytuacji wojny w Ukrainie? / Małgorzata Swędrowska // Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 4, s. 10-11.
- Biblioterapia w procesie socjoterapeutycznym dzieci i młodzieży : wykorzystanie potencjału / Jolanta Świątek-Gruszka // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2020, nr 3, s. 23-33.
- Brytyjski przykład ochrony nieletnich / Anna Czebiołko // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 9, s. 82-85.
- "Buty khorobtym" - bądźcie dzielni / Ewa Banach // Meritum. - 2022, nr 1, s. 11-12.
- Co oznacza nieharmonijny rozwój u dziecka? / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. - 2023, nr 4, s. 12-14.
- Czas pandemii - skutki izolacji dzieci i młodzieży / Marek Michalak // Niebieska Linia. - 2022, nr 1, s. 14-19.
- Czego potrzebują dzieci z Ukrainy : (i ich rodzice) w polskiej szkole / Nataliya Hado // Wychowawca. - 2022, nr 6, s. 26-27.
- Cztery filary wsparcia szkoły / Bogdan Bugdalski // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 5, s. 10-14.
- Depresja dzieci : skuteczna profilaktyka i wsparcie / Magdalena Lange-Rachwał // Życie Szkoły. - 2023, nr 4, s. 4-9.
- Depresja u dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Dorota Zając // Życie Szkoły. - 2021, nr 9, s. 34-40.
- Dodatkowe wsparcie dla uczniów / Agata Piszko // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 4, s. 30-32.
- Działamy, wspieramy, integrujemy : Trzy razy N. Nowa sytuacja, nowe wyzwania i nowe możliwości w polskiej edukacji / z Kingą Białek rozmawia Hanna Drzewiecka-Krawczyk // Meritum. - 2022, nr 1, s. 62-68.
- Działamy, wspieramy, integrujemy - głos dyrektora społecznika / Krzysztof Lechmański // Meritum. - 2022, nr 1, s. 59-61.
- Działamy, wspieramy, integrujemy - mamy doświadczenie w pomaganiu / z Agatą Pallasch, Moniką Maślaną oraz Aleksandrą Machurą o ich doświadczeniach w pracy z dziećmi cudzoziemskimi rozmawia Barbara Giża // Meritum. - 2022, nr 1, s. 53-58.
- Dzieci i wojna. Jak kompleksowo wspierać dzieci i rodziców w trudnym czasie / Małgorzata Swędrowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 4, s. 6-9.
- Dzieci ukraińskie w polskiej szkole / Barbara Techmańska // Wiadomości Historyczne, nr 3, s. 41-44.
- Dzieci z zaburzeniami SI w przedszkolu - co każdy nauczyciel wiedzieć powinien / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 10, s. 12-15.
- Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : przygotowanie IPET i WOPFU / Dorota Zając // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 7, s. 29-34.
- Dziecko autystyczne w przedszkolu - rozpoznawanie i wstępna interwencja / Agnieszka Ludorowska // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 4, s. 12-17.
- Dziecko i nastolatek w żałobie : rola nauczycieli i pedagogów / Agnieszka Paczkowska // Życie Szkoły. - 2021, [nr 7], s. 42-43.
- Dziecko z mutyzmem wybiórczym w klasie szkolnej / Magdalena Lange-Rachwał // Życie Szkoły. - 2021, nr 6, s. 35-39.
- Dziecko z niedokształceniem mowy o typie afazji : zarys problematyki / Karolina Walczak-Człapińska // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 245-254.
- Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej w grupie przedszkolnej / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 6, s. 37-40.
- Dziecko z zaburzeniami lękowymi w przedszkolu - jak je rozpoznać, jak je wspierać? / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 5, s. 8-11.
- Edukacja dzieci ukraińskich / Karolina Cieślik // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 5, s. 20-23.
- Gry terapeutyczne - słowo wprowadzenia / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. - 2022, nr 7-8, s. 4-9.
- Integracja poznawcza, emocjonalna i komunikacyjna w edukacji spersonalizowanej / Sławomira Anna Gruszewska // Życie Szkoły. - 2021, nr 4, s. 15.
- Jak nauczyć dzieci radzenia sobie z porażkami? / Katarzyna Kamińska-Holc // Życie Szkoły. - 2021, nr 10, s. 35-39.
- Jak pracować z dzieckiem obcojęzycznym w przedszkolu? / Hanna M. Górna // Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 6, s. 20-22.
- Jak to jest z tym ssaniem kciuka? / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 5, s. 38-40.
- Jak uchronić dzieci przed wyścigiem szczurów ? / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 4, s. 10-13.
- Jak wspierać ucznia w radzeniu sobie z lękiem i napięciem? / Jagoda Sikora // Życie Szkoły. - 2021, nr 10, s. 31-34.
- Jak zbudować z uczniami relację opartą na zaufaniu? / Karolina Appelt // Życie Szkoły. - 2021, nr 9, s. 41-44.
- Kiedy do poradni, czyli co powinno zaniepokoić nauczyciela wychowania przedszkolnego / Ewelina Pyć // Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 6, s. 16-18.
- Milczek / Hanna M. Górna // Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 7-8, s. 16-19.
- Model wielopoziomowego funkcjonowania człowieka / Benedykt Krzysztof Peczko // Remedium. - 2020, nr 3, s. 25-27.
- Najważniejszy egzamin w życiu? : ten z człowieczeństwa / z Izabelą Rachowicz rozmawia Małgorzata Gasik // Meritum. - 2022, nr 1, s. 26-27.
- Niepokojące zachowania dzieci / Tomasz Garstka // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 6, s. 75-77.
- Oddziały przygotowawcze / Jolanta Szpilska // Meritum. - 2022, nr 1, s. 15-18.
- Paradoksy kultury terapeutycznej / Tomasz Garstka // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 3, s. 48-53.
- Pierwsza pomoc psychologiczna / Tomasz Garstka // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 2, s. 68-71.
- Pilnie potrzebna pomoc uczniom / Bogdan Bugdalski // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 12, s. 14-17.
- Podstawa prawna pomocy uczniowi / Michał Łyszczarz // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 2, s. 72-75.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a RODO / Małgorzata Łoskot // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 6, s. 53-55.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna przed monitorem komputera / Agnieszka Zielińska-Graf // Meritum. - 2020, nr 3, s. 43-47.
- Pomoc uczniowi w kryzysie / Kamila Lenkiewicz, Tomasz Rowiński // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 2, s. 76-79.
- Pomoc w kryzysie / Tomasz Garstka // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 5, s. 31-35.
- Pomóc dzieciom jak najłagodniej zetknąć się z nową rzeczywistością / Joanna Rutka // Meritum. - 2022, nr 1, s. 12-14.
- Praca z dzieckiem zdolnym / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. - 2021, nr 6, s. 45-50.
- Prawidłowe przeprowadzenie diagnozy psychopedagogicznej : zasady doboru i konstruowania narzędzi diagnostycznych / Małgorzata Łoskot // Życie Szkoły. - 2021, nr 10, s. 40-43.
- Profil Rozwoju Emocjonalnego i Społecznego (PREiS) w szkolnej ocenie funkcjonalnej / Tomasz Knopik, Ewa Domagała-Zyśk // Edukacja. - 2021, nr 2, s. 53-69.
- Prze - moc … : wybrane konteksty zjawiska z perspektywy uczniów i pedagoga szkolnego / Joanna Rusinkiewicz // Probacja. - 2022, [nr] 1, s. 141-160.
- Przemoc rówieśnicza // Życie Szkoły. - 2022, nr 7, s. 44-45.
- Psychologiczne wsparcie dla szkół / Cezary Atelak // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 2, s. 80-82.
- Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole - założenia systemowe a rzeczywistość edukacyjna / Bożena Kanclerz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, nr 3, s. 16-25.
- Rozwiązania dotyczące oświaty wprowadzone w specustawie o pomocy obywatelom Ukrainy / Marcin Majchrzak // Matematyka. - 2022, nr 3, s. 42-49.
- Rozwiązania dotyczące oświaty wprowadzone w specustawie o pomocy obywatelom Ukrainy / Marcin Majchrzak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2022, nr 3, s. 19-25.
- Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci w młodszym wieku szkolnym / Anna Ratajczak // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 1, s. 77-88.
- System wsparcia dziecka z doświadczeniem traumy w środowisku szkolnym a style przywiązania / Renata Gardian-Miałkowska // Remedium. - 2021, nr 5, s. 8-10.
- Szkoła wielokulturowa w Polsce? Zacznijmy od zmiany sposobu myślenia / rozmowa z dr Izabelą Czerniejewską ; rozmawiał Maciej Dobrowolski // Języki Obce w Szkole. - 2022, nr 4, s. 5-8.
- TPD marzy o centrum charytatywnym / KiB // Życie Podkarpackie. - 2023, nr 13 (29 III), s. 20.
- Trudna rozmowa z uczniem w 6 krokach : przydatny schemat z przykładowymi pytaniami / Małgorzata Łoskot // Życie Szkoły. - 2022, nr 8, s. 23-26.
- Uchodźcy z Ukrainy w polskich klasach / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 6, s. 62-66.
- Uczeń w sytuacji kryzysowej / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2021, nr 2-3, s. 46-53.
- Uczeń zmartwiony i nadmiernie analizujący. Jak można go wspierać? / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2021, nr 1, s. 30-36.
- Ukraińskie oddziały przygotowawcze / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 6, s. 67-71.
- Vademecum dyrektora szkoły / Michał Łyszczarz // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 8, s. 20-37.
- Vademecum dyrektora szkoły / Michał Łyszczarz // Dyrektor Szkoły. - 2021, nr 8, s. 25-42.
- W sieci siła / Anna Grabowska // Niebieska Linia. - 2020, nr 5, s. 30-32.
- Wielkie ciężary na młodych barkach : dzieci i młodzież w czasie pandemii / Katarzyna Kulesza // Niebieska Linia. - 2021, nr 3, s. 18-21.
- Wolność nastolatka: jak zachować równowagę między kontrolą a zaufaniem? / Anna Bajus // Charaktery. - 2022, nr 8 , s. 56-59.
- Wsparcie dziecka powracającego z migracji po otwarciu granic - propozycja wykorzystania metody storyline / Dominika Przybyszewska, Katarzyna Tomczak // Edukacja Wczesnoszkolna. - 2020/2021, nr 1, s. 89-106.
- Wsparcie dziecka w trudnym czasie społecznego niepokoju : jak budować poczucie bezpieczeństwa u dzieci w obliczu codziennych doniesień o agresji Rosji na Ukrainę? / Agnieszka Wentrych // Bliżej Przedszkola. - 2022, nr 6, s. 12-14.
- Wsparcie dziecka z mutyzmem wybiórczym : historia Basi - milczącej w przedszkolu dziewczynki / Agnieszka Gazda // Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 3, s. 43-46.
- Wsparcie ofiary przemocy seksualnej / Katarzyna Borowska // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 9, s. 74-76.
- Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uczniów : checklisty zadań na czas edukacji stacjonarnej, hybrydowej i zdalnej / Małgorzata Łoskot // Życie Szkoły. - 2021, nr 9, s. 45-50.
- Wsparcie rozwoju psychospołecznego ucznia - propozycja nowego modelu działań poradni psychologiczno-pedagogicznej / Justyna Siemionow // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2020, nr 4, s. 79-92.
- Wspieranie ucznia z dysleksją w codziennej pracy / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2022, nr 8, s. 27-34.
- Wyciszanki - pocieszanki / Małgorzata Chudzik-Zawisza // Biblioteka w Szkole. - 2022, [nr] 5, s. 30-31.
- Wysoko wrażliwe dziecko : jak najskuteczniej wesprzeć jego funkcjonowanie i rozwój? / Anna Bajus // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 9, s. 6-9.
- Wysoko wrażliwy uczeń w klasie : jak najskuteczniej wesprzeć jego funkcjonowanie i rozwój? / Anna Bajus // Życie Szkoły. - 2021, nr 10, s. 27-30.
- Założenia metody Montessori wsparciem dla neuroróżnorodności / Łukasz Franków // Polonistyka. - 2023, nr 5, s. 28-32.
- Zrozumieć i wspierać ucznia wysoko wrażliwego / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. - 2021, nr 4, s. 22-26.