Praca z uczniem o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych

Zestawienia bibliograficzne

PRACA Z UCZNIEM
O SPECYFICZNYCH I SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
 
Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata:
wydawnictwa zwarte 2014-2024
wydawnictwa ciągłe za lata 2020-2024
druków zwartych i ciągłych dostępnych w jarosławskiej filii PBW w Przemyślu.


 

WYDAWNICTWA ZWARTE:

1. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych: wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock ; przekład: Karol Jaroszewski. - Gdańsk: Harmonia Universalis 2018. ISBN 9788377441671.

Jarosław WJ 57833 

2. 100 pomysłów, jak pomóc uczniom z trudnościami / Isabelle Deman; przekład Katarzyna Panfil. – Gdańsk: Harmonia Universalis 2020. ISBN 9788377442043.

Jarosław WJ 57834, WJ 58724 

 

3. 7 walizek: inteligencje wielorakie w nauczaniu ortografii / Danuta Gmosińska, Violeta Woźniak. - Gdańsk: "Harmonia" 2016. ISBN 9788371343223.

Jarosław CzJ 37 

 

4. ABC pedagoga specjalnego: razem łatwiej: nowe doświadczenia : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska. - Kraków: "Impuls" 2015. ISBN 9788378508069.

Jarosław WJ 56563 

 

5. Akademia pomysłów: uczeń z autyzmem : karty pracy : klasy 4-8 / Jaonna Latosińska-Kulasek, Aleksandra Rapacka-Grochała, Paulina Zawadzka. - Warszawa: PWN Wydawnictwo Szkolne 2019. ISBN 9788326230714.

Jarosław CzJ 37 CzJ 2J 3518 

 

6. Będę dorosły / [opracowanie merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka]. - [Gdańsk]: Wydawnictwo Harmonia 2019. ISBN 9788380801226.

Jarosław WJ 1729/br 

 

7. Budowanie własnej tożsamości / [opracowanie merytoryczne i graficzne Ewa Święcicka]. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2018. ISBN 9788380801158.

Jarosław WJ 1730/br 

 

8. Co z tą szkołą?: siedem perspektyw dla uczniów, nauczycieli i rodziców / Joachim Bauer; przeł. Andrzej Lipiński. - Słupsk: "Dobra Literatura" 2015. ISBN 9788365223258.

Jarosław WJ 56301 

 

9. Codzienność szkoły: nauczyciel = The everyday life at school: the teacher / pod red. Joanny M. Łukasik, Inetty Nowosad, Mirosława J. Szymańskiego. - Kraków: "Impuls" 2014. ISBN 9788378507239.

Jarosław WJ 55763 

 

10. Codzienność szkoły: uczeń = The everyday life at school : the apprentice / pod red. Ewy Bochno, Inetty Nowosad, Mirosława J. Szymańskiego. - Kraków: "Impuls" 2014. ISBN 9788378507222.

Jarosław  WJ 55764

 

11. Czas wolny i niepełnosprawność / Wojciech Sroczyński, Leszek Ploch. - Warszawa: "Difin" 2017. ISBN 9788380854161.

Jarosław WJ 57414 

 

12. Doskonały projekt: książka o autyzmie / Tracy Packiam Alloway ; ilustrowała Ana Sanfelippo; [tłumaczenie Ewa Kleszcz]. - Warszawa: Zielona Sowa copyright 2019. ISBN 9788381544061.

Jarosław WJ 58316 

 

13. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych: II etap edukacyjny / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Cecylia Mach, Krystyna Szczepańska. - Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia – Wydawnictwo Harmonia 2020. ISBN 978830800908.

Jarosław WJ 58450 

14. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów: realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych: I etap edukacyjny / Renata Naprawa [i in.]. - Gdańsk: "Harmonia" 2022. ISBN 9788380800892.

Jarosław WJ 58449 

15. Doświadczając starości: zdrowie psychiczne osób starszych / Ewa Zasępa, Monika Misiec. – Warszawa: Difin 2021. ISBN 9788382700299.

Jarosław WJ 58655 

 

16. Dydaktyka specjalna: od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych / redakcja naukowa Joanna Głodkowska. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2017. ISBN 9788301194291.

Jarosław WJ 56881 

 

17. Dydaktyka specjalna: od wzorca do interpretacji / Joanna Głodkowska. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2017. ISBN 9788301194284.

Jarosław WJ 56880 

 

18. Dydaktyka specjalna: wybrane zagadnienia / red. nauk. Janina Wyczesany. - Gdańsk: Harmonia Universalis 2014. ISBN 9788377440858. 

Jarosław WJ 56543, WJ 56572, WJ 58200 

19. Dzieci z zaburzeniami zachowania, emocji i mowy / Zbigniew Tarkowski. - Gdańsk: "Harmonia Universalis" 2016. ISBN 9788377440568.

Jarosław WJ 56577 

 

20. Edukacja - wychowanie - oświata w perspektywie temporalnej (między przeszłością a współczesnością): monografia naukowa / pod. red. Artura Łaciny-Łanowskiego i Janusza Stanka. - Łódź: Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna 2014. ISBN 9788374056212.

Jarosław WJ 55811  

 

21. Edukacja państwowa: kształcenie czy programowanie?: krytyczny raport o stanie systemu oświaty, zawierający analizę problemu i rekomendacje zmian / Karol Sobiecki; [redaktor: Jan Kubań]. – Warszawa: Polsko-Amerykańska Fundacja Edukacji i Rozwoju Ekonomicznego PAFERE: QBS - Quality Business Software Sp. z o.o.; Wrocław: Stowarzyszenie Libertariańskie czerwiec 2021. ISBN 9788395359651.

Jarosław WJ 58077 

 

22. Edukacja w perspektywie wyzwań współczesności / redakcja naukowa Andrei Harbatski, Elżbieta Krysztofik-Gogol. - Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek; Białystok: współpraca wydawnicza Uniwersytet w Białymstoku 2016. ISBN 9788380195295.

Jarosław WJ 58151 

 

23. Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole / redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. - Warszawa: Wydawnictwo FRSE 2020. ISBN 9788365591838.

Jarosław WJ 58054

 

24. Edukacyjne problemy współczesności / Mirosław J. Szymański. - Kraków; Warszawa: "Impuls" 2014.ISBN 9788378506126.

Jarosław WJ 55883 

 

25. Ekstremalne przywództwoelitarne taktyki Navy Seals w zarządzaniu / Jocko Willink, Leif Babin;tłumaczenie Bartłomiej Łopatka. - Kraków: Wydawnictwo SQN 2020. ISBN 9788382100266.

Jarosław WJ 57788 

26. Funkcjonowanie osobiste i społeczne: podręcznik dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną /Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2023. ISBN 9788383094267.

Jarosław WJ 1727/br

 

27. Funkcjonowanie systemu rodziny czasowo niepełnej z powodu migracji w percepcji młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym / Anna Gagat-Matuła. - Kraków: "Impuls" 2016. ISBN 9788380950474.

Jarosław WJ 56502 

 

28. Historyjki na cztery pory roku : scenariusze zajęć z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym / Ewa Jarecka. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2024. ISBN 9788383094434.

Jarosław WJ 58879 

29. Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku / Mikołaj Marcela. - Warszawa: Muza 2020. ISBN 9788328713031.

Jarosław WJ 57682

30. Jak samorząd może wspierać szkoły ?: informacje o nowym systemie wspomagania pracy szkół / Bożena Kula i [in.]. - Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji 2015.

Jarosław WJ 1561/br 

 

31. Jak wspierać szkoły wiejskie z klasami łączonymi? / Julia Miśkowicz, Małgorzata Wojnarowska. - Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji 2015. ISBN 9788364915536.

Jarosław WJ 1567/br, WJ 1568/br 

 

32. Jak wspomagać dziecko z FASD w edukacji / Teresa Jadczak-Szumiło, Katarzyna Kałamajska-Liszcz,Krzysztof Liszcz. - Warszawa: Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 2018. ISBN 9788365656163.

Jarosław WJ 58004

33. Jak wspomagać pracę szkoły? : poradnik dla pracowników instytucji systemu wspomagania. Z. 1, Założenia nowego systemu doskonalenia nauczycieli / [red. prowadząca Marianna Hajdukiewicz ; Zofia Domaradzka-Grochowalska i in]. - Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji 2015. ISBN 9788364915307 (całość), 9788364915314 (Zeszyt 1).

WJ 1572/br WJ 1576/br , WJ 1580/br , WJ 1584

 

34. Jak zorganizować współpracę szkoły z policją, by pomagać a nie straszyć uczniów? / [Małgorzata Celuch, Bożena Winczewska, Leszek Zaleśny]. - Warszawa: "Wiedza i Praktyka" 2017. ISBN 9788326962264.

Jarosław WJ 56925 

 

35. Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej / Zenon Gajdzica. - Kraków: "Impuls" 2014. ISBN 9788378505389.

Jarosław WJ 55549 

 

36. Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych / pod redakcją naukową Jadwigi Kuczynskiej-Kwapisz, Marzeny Dycht, Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls" 2020. ISBN 9788380958418.

Jarosław WJ 57793 

 

37. Kodowanie przez wzmacnianie: ćwiczenia do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych dla klas 4-8 / Paulina Zając . - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2022. ISBN 9788383090665.

Jarosław WJ 58569 

 

38. Komunikacja w logopedii : terapia, wspomaganie, wsparcie - trzy drogi, jeden cel / red. nauk. Ditta Baczała i Jacek J. Błeszyński. - Toruń: Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2014. ISBN 9788323132660.

Jarosław WJ 55886 

39. Komunikuję się w trudnych sytuacjach: materiały dla uczniów z problemami w komunikowaniu się / Jacek Stojanowski. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2024. ISBN 9788383095325.

Jarosław WJ 1733/br 

 

40. Kreatywność w systemie edukacji / redakcja naukowa Jan Fazlagić; [współpraca: Agnieszka Rybińska]. -Warszawa: Wydawnictwo FRSE 2019. ISBN 9788365591876.

Jarosław WJ 58055

 

41. Krok po kroku: jak rozwijać mowę dziecka: materiały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów / Katarzyna Szłapa, Iwona Tomasik, Sławomir Wrzesiński. - Gdańsk: "Harmonia" 2015. ISBN 9788371347399.

Jarosław WJ 1532/br 

 

42. Kształtowanie etosu zaufania w szkole: studium socjopedagogiczne / Małgorzata Czerwiec. – Kraków: Impuls 2020. ISBN 9788380958401.

Jarosław WJ 57820 

 

43. Makaton w rozwoju osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi / pod red. nauk. Bogusławy Beaty Kaczmarek. - Kraków: "Impuls" 2014. ISBN 9788378506447.

Jarosław WJ 56892

 

44. Metoda dobrego startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. - Gdańsk: Harmonia Universalis 2014. ISBN 9788377440810.

Jarosław WJ 55570 

 

45. Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Warszawa: Difin 2021. ISBN 9788382700411; 9788366491052.

Jarosław WJ 58675 

 

46. Milczące dziecko / Sarah A. Denzil; przełożyła Grażyna Woźniak. - Poznań: Wydawnictwo Filia 2018. ISBN 9788380753815.

Jarosław WJ 57304/LP/D 

 

47. Model dostępnej szkoły / redakcja merytoryczna: Katarzyna Guratowska [i inni]; autorzy: Marcin Dziółko [i inni]. - Warszawa : Fundacja Fundusz Współpracy; Kraków: Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego ; Rzeszów : Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego; Gdańsk: Politechnika Gdańska; Sulęcin: Stowarzyszenie Młodych Lubuszan [2023]. ISBN 9788361170532.

Jarosław WJ 58802 

 

48. Model dostępnej szkoły: podręcznik wdrożeniowy / redakcja merytoryczna Agnieszka Niedźwiedzka [iinni]; autorzy: Monika Cabała [i inni]. - Warszawa: Fundacja Fundusz Współpracy; Kraków: Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego [2023]. ISBN 9788361170617.

Jarosław WJ 58803 

 

49. Mutyzm wybiórczy: trzy spojrzenia / Monika Cabała, Agnieszka Leśniak-Stępień, Renata Szot, Katarzyna Szyszka. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls" 2019. ISBN 9788380956353.

Jarosław 58510

 

50. Muzykoterapia: między wglądem a inkluzją / red. nauk. Mirosława Cylkowska-Nowak, Wojciech

Strzelecki. - Toruń: "Adam Marszałek" 2017. ISBN 9788380196858.

Jarosław WJ 57237 

 

51. Nauczyciel w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata: w perspektywie kształcenia i pracy zawodowej / Aneta Jegier, Stefan T. Kwiatkowski, Beata Szurowska. - Warszawa: Difin 2021. ISBN 9788366491687.

Jarosław WJ 582300 

52. Nauczyciel w szkole uczącej się: informacje o nowym systemie wspomagania / [red. Merytoryczna Marianna Hajdukiewicz i Jadwiga Wysocka]. - Warszawa: Ośrodek Rozwoju Edukacji 2015. ISBN 9788364915529.

Jarosław WJ 56393, WJ 56416

53. Ogrodoterapia: scenariusze zajęć i zabaw dla przedszkolaków, w tym dzieci  z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem / Maria Kuleczka-Raszewska. - Warszawa: "Difin" 2019. ISBN 9788380858428.

Jarosław WJ 58164 

54. Opieka szkoły nad dzieckiem z rodziny patologicznej / Daria Becker-Pestka. - Warszawa: "CeDeWu" 2017. ISBN 9788375569391.

Jarosław WJ 56721 

 

55. Pedagogika specjalna: od tradycji do współczesności / Iwona Chrzanowska. - Kraków: "Impuls" 2015. ISBN 9788375879131, 9788375879056.

Jarosław WJ 56239, WJ 56547, WJ 1552/br 

56. Podróż przez pory roku z kartami pracy: karty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Cz. 2 / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa ; [ilustracja: Beata Wolińska]. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2021. ISBN 9788371349324, 9788380804845.

Jarosław WJ 1655/br

 

57. Pokonać dziecięce ograniczenia: jak obudzić mózg dziecka ze specjalnymi potrzebami i odmienić jego życie?: Metoda Anat Baniel / Anat Baniel; przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk: Harmonia Universalis 2021. ISBN 9788377442128.

Jarosław WJ 58757 

 

58. Polski bez barier: potrzeby edukacyjne uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się czytania i pisania w perspektywie inkluzji / Zofia Pomirska. - Gdańsk; Sopot: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego 2022. ISBN 9788382063974.

Jarosław WJ 58500

 

59. Poradnictwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci i młodzieży w szkołach i ośrodkach specjalnych / Barbara Górka; Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej. - Warszawa: Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej 2015. ISBN 9788364108488 (wersja druk.), 9788364108495

Jarosław WJ 56391, WJ 56392

 

60. Poznajmy się [gra edukacyjna]: gra wspierająca kompetencje społeczno-emocjonalne / Monika Strehlau-Kamińska. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2023.

Jarosław WJ 1745/gra 

 

61. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: poradnik dla nauczyciela / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska. - Warszawa: "Difin" 2014. ISBN 9788379303236.

Jarosław WJ 55684, WJ 1J 55684, WJ 56014

 

62. Praktyczny przewodnik dla nauczycieli uczniów ze spektrum zaburzeń autystycznych w szkole średniej /Debra Costley, Elaine Keane, Trevor Clark i Kathie Lane; tłumacz Katarzyna Kmieć-Krzewniak. – Otwock: Fraszka Edukacyjna 2020. ISBN 9788363766771.

Jarosław WJ 57738

 

63. Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Gdańsk: Harmonia 2023. ISBN 9788383094465.

Jarosław WJ 58881 

 

64. Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu u dzieci / Joanna Kruk-Lasocka. – Kraków: Impuls 2021. ISBN 9788380959262.

Jarosław WJ 57971

 

65. Radzenie sobie młodzieży w sytuacjach trudnych / Danuta Borecka-Biernat, Paweł Kurtek, Agata Woźniak-Krakowian. - Warszawa: "Difin" cop. 2018. ISBN 9788380857445.

Jarosław WJ 58101

 

66. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej: zestaw fiszek / Agnieszka Kołodziej, Emilia Klimiuk. - Gdańsk: Grupa Wydawnicza Harmonia. Wydawnictwo Harmonia 2022. ISBN 5907377431442.

Jarosław WJ 1662/br 

 

67. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej: karty pracy / Agnieszka Kołodziej, Emilia Klimiuk. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2021. ISBN 9788380804197.

Jarosław WJ 1656/br 

 

68. Skarbiec nauczyciela-terapeuty: (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji - propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi 
w wieku przedszkolnych o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Kraków: "Impuls" 2019. ISBN 9788380956322.

Jarosław WJ 57940

 

69. Skarby pór roku: wiosna: materiały dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Magdalena Nowak; ilustracje Joanna Remus-Duda. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2024. ISBN 9788383095455.

Jarosław WJ 1735/br 

 

70. Skarby pór roku: lato: materiały dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną / Magdalena Nowak; [ilustracje Joanna Remus-Duda]. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2024. ISBN 9788383095462.

Jarosław WJ 1736/br 

 

71. Słownik pedagogiki specjalnej / Małgorzata Kupisiewicz; Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2014. ISBN 9788301173388, 9788301173043

Jarosław WJ 55565, CzJ 2J 3422 

 

72. Smart Hand Model: diagnoza i terapia ręki u dzieci / Klaudia Piotrowska-Madej, Agnieszka Żychowicz. - Gdańsk: "Harmonia" 2017. ISBN 9788371349942.

Jarosław WJ 56946

 

73. Specjalne potrzeby edukacyjne: identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne / pod redakcją Beaty Pituły, Jerzego Wolnego; [recenzent prof. zw. dr hab. Zenon Gajdzica]. -Kraków: Księgarnia Akademicka 2019. ISBN 9788376389783.

Jarosław WJ 57698 

 

74. Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. - Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2016. ISBN 9788301185886.

Jarosław WJ 58308 

 

75. Specyficzne trudności w uczeniu się: niezbędnik nauczyciela / Diana Hudson; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. - Gdańsk: "Harmonia Universalis" 2019. ISBN 9788377441794.

Jarosław WJ 58765 

 

76. Spektrum możliwości ucznia : zestaw ćwiczeń do pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu: 7-10 lat / Joanna Stalka-Jarska. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2024. ISBN 9788383094694.

Jarosław WJ 1739/br 

77. Szkoła wobec wyzwań współczesnej edukacji : role i zadania pedagoga, psychologa i wychowawcy: konteksty trans- i interdyscyplinarne / pod red. nauk. Ireny Koszyk, Bronisławy Ogonowski, Sławomira Śliwy.- Kraków: "Impuls" 2018. ISBN 9788380953734.

Jarosław WJ 57526

 

78. Tajemnica króliczej karmy: książka o ADHD / Tracy Packiam Alloway ; ilustrowała Ana Sanfelippo ; tłumaczenie Ewa Kleszcz. - Warszawa: Wydawnictwo Zielona Sowa © copyright 2019. ISBN 9788381543248.

Jarosław WJ 58318 

79. Terapia interdyscyplinarna: wybrane problemy / pod redakcją naukową Joanny Skibskiej. – Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls" 2020. ISBN 9788380953147.

Jarosław WJ 57751

 

80. Terapia pedagogiczna: scenariusze zajęć: poradnik dla terapeuty i nauczyciela / Anna Radwańska. -Warszawa: Difin 2018. ISBN 9788380856240.

Jarosław WJ 57753 

 

81. Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. - Lublin: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej 2016. ISBN 9788377848944.

Jarosław WJ 56726

 

82. Terapia zajęciowa dzieci / Aleksandra Kulis [i in]. - Warszawa: PZWL Wydawnictwo Lekarskie 2019. ISBN 9788320058260.

Jarosław WJ 57495 

 

83. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: pomoc psychologiczno-pedagogiczna, dostosowanie wymagań / Kazimierz Słupek. - Gdańsk: "Harmonia" 2023. ISBN 9788383093925.

Jarosław WJ 58885 

 

84. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi / redakcja Teresa Kaczan, Robert Śmigiel. - Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls 2022. ISBN 9788366990890.

Jarosław WJ 58399 

 

85. Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Kraków: "Impuls" 2019. ISBN 9788380956308.

Jarosław WJ 57761 

 

86. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne: karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Część 2 / Agnieszka Borowska-Kociemba, Małgorzata Krukowska; redakcja Ewa Staszkiewicz. – Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2022. ISBN 9788380801264.

Jarosław WJ 1664/br 

 

87. Zdalne uczenie się i nauczanie a specjalne potrzeby edukacyjne: z doświadczeń pandemii COVID-19 /redakcja Ewa Domagała-Zyśk. - Lublin: Wydawnictwo Episteme 2020. ISBN 9788365172556.

Jarosław WJ 57869 

 

88. Żyję w społeczeństwie: karty pracy dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy / Hanna Kurjata, Elżbieta Rabant. - Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia 2022. ISBN 9788383090436, 9788383090450.

Jarosław WJ 1741/br 

 

ARTYKUŁY Z CZASOPISM I ROZDZIAŁY Z WYDAWNICTW ZWARTYCH:

  1. Adaptacja i walidacja Wielowymiarowej Skali Postaw wobec Edukacji Włączającej / Karolina Mudło-Głagolska. – 2021 // Szkoła Specjalna. - 2021, nr 2, s. 101-11.
  2. Akceptacja odmienności / Lidia Kołodziejska. – 2022 // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 1, s. 6-15.
  3. Blogi - nowe forum rodziców dzieci z niepełnosprawnościami / Zofia Palak. – 2021 // Szkoła Specjalna. - 2021, nr 1, s. 55-62.             
  4. Czego boją się rodzice niepełnosprawnych dzieci w kontekście szkoły? / Magdalena Poprawa. - 2020 // Wychowawca. - 2020, nr 5, s. 10-12.
  5. Cząstki elementarne" jako niezbędny filar szkoły integracyjnej / Katarzyna Garus, Angelika Jamińska. – 2022 // Wychowawca. - 2022, nr 5, s. 8-11.
  6. Dokąd zmierza edukacja ? : kontekst zmian systemu kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce / Iwona Konieczna, Katarzyna Smolińska. - 2022 // Szkoła Specjalna. - 2022, nr 5, s. 345-358.
  7. Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : przygotowanie IPET i WOPFU / Dorota Zając. – 2022 // Wychowanie w Przedszkolu. - 2022, nr 7, s. 29-34.
  8. Dziecko/uczeń z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej w polskim systemie edukacji (ze szczególnym uwzględnieniem edukacji włączającej) / Marzenna Zaorska. - 2023 // Szkoła Specjalna. - 2023, nr 3, s. 171-182.
  9. Dziecko z niepełnosprawnością wieloraką / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz. - 2024 // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2024, nr 38, s. 48-52.
  10. Dziecko z niepełnosprawnością jako multiofiara = Child with disability as a poly-victim / Dorota Chimicz. - 2022 // Probacja. - 2022, [nr] 1, s. 39-60.
  11. Dziecko z niepełnosprawnością w rodzinie / Monika Zima-Parjaszewska. – 2022 // W: Dziecko w rodzinie : kontekst prawno-metodyczny. - s. 52-77.
  12. Dzieło integracji / Anna Słodyczka. – 2022 // Wychowawca. - 2022, nr 5, s. 5-8.
  13. Edukacja zdalna podczas pandemii COVID-19 uczniów i uczennic z lekką niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opinii nauczycieli i nauczycielek / Marzena Buchnat, Aneta Wojciechowska. – 2022 // Szkoła Specjalna. - 2021, nr 5, s. 334-346.
  14. Edukacja zdalna z uczniem z orzeczeniem o niepełnosprawności w szkole ogólnodostępnej : imlikacje do praktyki edukacyjnej / Mariusz Grabiec. – 2021 // W: Nauczyciel-uczeń w przestrzeniach życia i edukacji : dobre praktyki. - s. 125-141.
  15. Edukacja uczniów z autyzmem, w tym zespołem Aspergera na lekcjach historii / Robert Bartkowski. – 2022 // Wiadomości Historyczne. - 2022, nr 3, s. 29-32.
  16. Edukacja domowa dziecka z niepełnosprawnością / Agnieszka Suszko. – 2020 // Wychowawca. - 2020, nr 7-8, s. 16-17.
  17. Edukacja inkluzyjna w perspektywie nauczycieli przedszkoli ogólnodostępnych / Elżbieta Paradowska. – 2020 // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 85-98.
  18. Funkcjonowanie rodziny dziecka z zespołem Retta ze szczególnym uwzględnieniem roli komunikacji alternatywnej (AAC) : studium indywidualnego przypadku / Katarzyna Choszczyk. – 2023 // Szkoła Specjalna. - 2023, nr 3, s. 219-231.
  19. Funkcjonowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych w klasach integracyjnych / Małgorzata Rozenbajgier. – 2020 // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 4, s. 59-70.
  20. Funkcjonowanie uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w wieku wczesnoszkolnym w zakresie komunikacji werbalnej / Monika Masłowska. - 2020 // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 264-272.
  21. Improwizacje muzyczne dziewczynki z niepełnoprawnością intelektualną - obserwacje pedagoga / Leszek Ploch. – 2024 // Wychowanie Muzyczne. - 2024, nr 1, s. 37-45.
  22. Inclusive research with people with intellectual disabilities : current research status analysis / Monika Parchomiuk. – 2022 // Forum Pedagogiczne. - 2022, T. 12, nr 1, s. 369-390.             
  23. Integracja jako spotkanie / Violetta Błasiak. – 2022 // Wychowawca. - 2022, nr 5, s. 17
  24. Integrowanie treści z muzyką jako wsparcie edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami/ - 2024 // Wychowanie Muzyczne. - 2024, nr 2, s. 37-39.
  25. Istotne wyzwania polskiej pedagogiki specjalnej w perspektywie bliższej oraz dalszej przyszłości / Marzenna Zaorska. – 2024 // Szkoła Specjalna. - 2024, nr 2, s. 106-115.
  26. Katecheci do zadań specjalnych / Anna Dominik, Anna Wiśnios. – 2020 // Wychowawca. - 2020, nr 5, s. 16-17.
  27. Kompetencje kluczowe jako zadanie i cel kształcenia - szanse, możliwości i zagrożenia w kontekście niepełnosprawności wychowanka / Teresa Janicka-Panek. – 2020 // W: Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej. - Warszawa : Difin, 2020. - S. 215-231.
  28. Komunikacja szkoły podstawowej z rodziną ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w kształceniu inkluzyjnym / Katarzyna Klimas (Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi). – 2023 // W: Problemy i wyzwania rodziny oraz szkoły w czasie pandemii COVID-19. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2023. - S. 175-188.
  29. Macierzyństwo w obliczu niepełnosprawności intelektualnej dziecka / Katarzyna Pająk. – 2024 // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2024, nr 1, s. 79-94.
  30. Muzykoterapia jako forma wsparcia w terapii pedagogicznej / Natalia Martenka. - 2024 // Wychowanie Muzyczne. - 2024, nr 1, s. 46-54.
  31. Nauczyciele i uczniowie edukacji włączającej w sytuacji trudnej czasu pandemicznego - wstępna konceptualizacja Część 1. / Joanna Głodkowska. – 2022 // Szkoła Specjalna. - 2022, nr 4, s. 256-268.
  32. Nie-zwykły świat Leona i jego przyjaciół / Iwona Pietrucha. – 2022 // Biblioteka w Szkole. - 2022, nr 5, s. 18-20.
  33. Niepełnosprawność - czy naprawdę tak wiele nas różni? : scenariusz zajęć warsztatowych z elementami biblioterapii / Iwona Czesiul-Budkowska. – 2020 // Biblioteka w Szkole. - 2020, nr 10, s. 32-34.             
  34. Nieprzystosowanie rówieśnicze wśród uczniów upośledzonych w stopniu lekkim a piętnowanie "odmieńców" / Patrycja Jurkiewicz, Małgorzata Starzomska // W: Nieprzystosowanie społeczne dzieci i młodzieży : teoria i praktyka / pod red. Sylwii Ćmiel. - Józefów: WSGE, 2011. - s. 69-90.
  35. Okiem psychologa. Biblioteka jako przestrzeń przyjazna osobom neuroróżnorodnym, w tym uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Daria Laudańska. – 2023 // Biblioteka w Szkole. - 2023, nr 11, s. 14-16.
  36. Opieka zdrowotna dzieci szkolnych. Część 1 / Małgorzata Szeroczyńska. – 2023 // Szkoła Specjalna. - 2023, nr 1, s. 71-80.
  37. Opieka zdrowotna dzieci szkolnych. Część 2 / Małgorzata Szeroczyńska. – 2023 // Szkoła Specjalna. - 2023, nr 2, s. 115. MOW po nowemu, czyli jak? / Piotr Skura. - 2023 // Głos Nauczycielski. - 2023, nr 4, s. 8.
  38. Opieka wytchnieniowa jako nowe zadanie w powiatach / Ewelina Zdebska. – 2020 // Praca Socjalna. - 2020, nr 4, s. 139-152.
  39. Poczucie wsparcia odczuwanego przez rodziny wychowujące dzieci z niepełnosprawnościami / Monika Czerw, Agnieszka Muchacka-Cymerman. – 2020 // Praca Socjalna. - 2020, nr 5, s. 175-188.
  40. Podwójnie skrzywdzeni : wychowankowie z niepełnosprawnością w systemie pieczy zastępczej / Iwona Gumowska. - 2020 // W: Inny : edukacja równościowa : tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. - Kraków : Impuls, 2020. - S. 83-103.
  41. Postępy na miarę możliwości / Anna Kotulska-Basiura. - 2024 // Wychowawca. - 2024, nr 5, s. 14-15.             
  42. Prawa dzieci z niepełnosprawnością w Polsce / Anna Nowak. – 2020 // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 3, s. 3-15.             
  43. Program "Dam radę!" jako metoda skoncentrowana na rozwiązaniach do pomocy dla dzieci i osób niepełnosprawnych intelektualnie / Ewa Majchrowska. – 2020 // W: Ponowoczesne modele pomagania : przykłady koncepcji i zastosowania. - Warszawa : Difin, 2020. - S. 242-255.             
  44. Radość najgłębsza : z niepełnosprawnością w tle / Beata Legutko, Paweł Legutko. – 2023 // Wychowawca. - 2023, nr 5, s. 12-13.
  45. Rola rodzica w wychowaniu i edukacji dziecka z rzadką chorobą genetyczną na przykładzie aktywności rodziców Jakuba : chłopca z rzadkim zespołem dysmorficznym / Katarzyna Błasiak. - 2022 // W: Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi Kraków : Impuls, 2022 s. 173-184.
  46. Rola wiary i religii w życiu dzieci niepełnosprawnych na przykładzie rodzin wychowanków Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Trzciance / Dominika Utnicka. – 2021 // Wychowawca. - 2021, nr 5, s. 14-16.             
  47. Rola wirtualnych wizyt domowych z wykorzystaniem coachingu we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami w okresie pandemii Covid-19 / Andrzej Twardowski – 2022 // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 127-137.             
  48. Rozwój osoby z niepełnosprawnością w dzieciństwie i adolescencji / Krzysztof Gere. – 2021 // Wychowawca. - 2021, nr 5, s. 5-8.             
  49. Stres doświadczany przez rodzeństwo dzieci z niepełnosprawnościami / Andrzej Twardowski. – 2020 // W: Dziecko w sytuacjach stresowych. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020. - S. 137-156.
  50. Stres dzieci objętych edukacją włączającą / Wiga Bednarkowa. – 2020 // W: Dziecko w sytuacjach stresowych. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020. - s.109-133.             
  51. Szczególne, wyjątkowe... / Magdalena Sabik. - 2020 // Wychowawca. - 2020, nr 5, s. 5-7.
  52. Szkolne ścieżki ucznia z niepełnosprawnością / Agnieszka Suszko. - 2020 // Wychowawca. - 2020, nr 5, s. 13-15.             
  53. Szkoła inkluzyjna jako przestrzeń (nie)przyjazna sensorycznie dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opinii nauczycieli szkół inkluzyjnych / Anna Bombińska-Domżał, Tamara Cierpiałowska, Elżbieta Lubińska-Kościółek, Sylwia Niemiec, Joanna Kossewska. – 2020 // Edukacja. - 2020, nr 2, s. 10-28.             
  54. Sposoby postępowania nauczycieli przedszkolnych z problemem przemocy domowej doświadczanej przez dziecko / Janusz Rusaczyk. – 2021 // Remedium. - 2021, nr 10, s. 28-30.
  55. Skala praktyk włączających : Polska adaptacja Enabiling Practices Scale / Tomasz Gosztyła, Paweł Grygiel, Aneta Lew -Koralewicz. // Szkoła Specjalna. - 2022, nr 3, s. 178-192.             
  56. Specjalne potrzeby edukacyjne a biblioteka szkolna / Anna Haman. – 2023 // Biblioteka w Szkole. - 2023, nr 11, s. 8-12.
  57. Sytuacja dzieci z niepełnosprawnością w czasie edukacji i rehabilitacji zdalnej w okresie pandemii COVID-19 w świetle przeglądu doniesień badawczych / Beata Szabała. – 2022 // Forum Pedagogiczne. - 2022, T. 13, nr 2, s. 215-231.             
  58. Teatrzyk kamishibai dla uczniów z niepełnosprawnościami / Katarzyna Gradzik, Urszula Przystałowska. – 2024 // Poradnik Bibliotekarza. - 2024, nr 9, s. 32.
  59. Terapeutyczna rola bajek i teatru w zajęciach z dziećmi specjalnej troski / Anna Dominik, Anna Wiśnios. – 2020  // Wychowawca. - 2020, nr 6, s. 34-35.             
  60. Terapeutyczny wpływ zajęć taneczno-ruchowych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną / Klaudia Żelechowska-Durka. – 2020 // W: Inny: edukacja równościowa: tworzenie przestrzeni i warunków dla innego. - Kraków: Impuls, 2020. - S. 319-327.
  61. Terapia zajęciowa w pediatrii / Aleksandra Kulis. – 2023 // W: Terapia zajęciowa : kompendium. - Wydanie II poprawione i rozszerzone. - Warszawa: PZWL, 2023. - s. 78-89.
  62. Towarzyszenie dziecku z niepełnosprawnością intelektualną w dojrzewaniu płciowym/ Magdalena Poprawa. – 2021 // Wychowawca. - 2021, nr 5, s. 9-11.             
  63. Trajektorie rozwoju zdolności dzieci podwójnie wyjątkowych: analiza przypadków kluczowych / Joanna Łukasiewicz-Wieleba. – 2024 // Szkoła Specjalna. - 2024, nr 1, s. 25-38.
  64. Trudne drogi adaptacji matek do głębokiej niepełnosprawności intelektualnej dziecka / Diana Aksamit, Katarzyna Kruś-Kubaszewska. – 2021 // Szkoła Specjalna. - 2021, nr 1, s. 39-54.
  65. Tutoring w placówkach wychowawczych / Łukasz Kominiarek. – 2021 // Wychowawca. - 2021, nr 6, s. 14-16.             
  66. Uczeń niepełnosprawny w wirtualnej rzeczywistości. Wyzwania i efektywność zdalnego kształcenia uczniów z trudnościami rozwojowymi w czasie pandemii Covid-19 / Anna Zgrzebniak. – 2021 // Meritum. - 2021, nr 2, s. 82-90.
  67. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną. Jak szkoła może wspierać rozwój dziecka / Patrycja Jurkiewicz. – 2020 // W: Szkoła w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. - Warszawa: Difin, 2020. - s. 308-317.                           
  68. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną na lekcji WF - wskazania do pracy / Ewa Brzozowska-Wicherek. - 2022 // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. - 2022, nr 2, s. 38-41
  69. Uczeń ze SPE w programie profilaktyczno-wychowawczym / Andrzej Michalik. – 2020 // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 3, s. 50-56.
  70. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi. - Kraków: Impuls, 2022. - s. 173-184.
  71. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka prenatalnego oraz jego rodziny w praktyce pedagogicznej. Studium indywidualnego przypadku / Paulina Zalewska. - 2023 // Szkoła Specjalna. - 2023, nr 5, s. 373-380.
  72. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w Polsce - korzyści wynikające ze stymulacji psychomotorycznej i rządowego programu za życiem: - rozważania empiryczne / Jacek Szmalec. – 2021 // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2021, nr 8, s. 48-65.
  73. Wczesne wspomaganie rozwoju jako forma wsparcia dzieci z trudnościami rozwojowymi / Izabela Straszewska. - 2020 // Wychowawca. - 2020, nr 5, s. 8-9.
  74. Wsparcie ucznia z niepełnosprawnością w okresie zmian edukacyjnych / Ewa Dyduch. – 2020 // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 99-107              .
  75. Wykorzystanie autorskiej adaptacji programu move to learn (ruch dla uczenia się) w pracy 

z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym w szkole specjalnej / Marta Wiśniewska // Szkoła Specjalna 2023, nr 4, s. 292-305.

  1. Wykorzystanie technologii wspomagających uczniów z niepełnosprawnościami w edukacji włączającej / Dorota Chimicz. – 2020 // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 3, s. 175-187.             
  2. Wykorzystanie autorskiej adaptacji programu move to learn (ruch dla uczenia się) w pracy 

z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym w szkole specjalnej / Marta Wiśniewska. – 2023 // Szkoła Specjalna. - 2023, nr 4, s. 292-305.              

  1. Wykorzystanie zajęć ruchowych w poprawie komfortu psychofizycznego osób z niepełnosprawnością / Jerzy Łabiński. – 2024 // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2024, nr 36, s. 5-9, 48-155.
  2. Wypalenie rodzicielskie a przemoc wobec dzieci z niepełnosprawnościami / Mikołaj Zmełty. – 2022 // Niebieska Linia. - 2022, nr 5, s. 3-5.
  3. Zapobiec wykluczeniu: rola terapeutów i rodziców we włączaniu dziecka z niepełnosprawnością do systemu edukacji / Monika Gałkowska, Katarzyna Kruś-Kubaszewska. – 2021 // Szkoła Specjalna. - 2021, nr 5, s. 370-386.             
  4. Zastosowanie metody tyflomuzykoterapii w pracy z małymi dziećmi z niepełnosprawnością wzroku / Paweł Cylulko. - 2023 // W: Edukacja małego dziecka: praca zbiorowa. T. 18. - s. 49-56.             
  5. Zastosowanie metody wideotreningu komunikacji (VIT) we wspomaganiu rozwoju społecznego dzieci niewidomych / Joanna Gładyszewska-Cylulko. - 2023 // W: Edukacja małego dziecka: praca zbiorowa. T. 18. - s. 57-66.             
  6. Zasady systemu pieczy zastępczej - dylematy praktyki / Maria Kolankiewicz. – 2020 // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 8, s. 29-43.

 

Przygotowała Dorota Grząba

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka

im. J.G. Pawlikowskiego w Przemyślu

Filia w Jarosławiu

Os. Armii Krajowej 21

37-500 Jarosław

Kontakt: 16 627 12 60

e-mail Dorota.Grzaba@pzpw.pl

C

Autor: Dorota Grząba