Uczeń niepełnosprawny w klasie integracyjnej cz. II

Zestawienia bibliograficzne

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Przemyślu
Dział Udostępniania Zbiorów
Oprac. Izabela Pelc
 

 

UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W KLASIE INTEGRACYJNEJ, CZ. II

Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2014 - 2025

/na podstawie księgozbioru PBW w Przemyślu
oraz filii w Jarosławiu, Przeworsku i Lubaczowie/

 

Druki zwarte: 

  1. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock ; przekład: Karol Jaroszewski. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018. - ISBN 978-83-7744-167-1.
    Jarosław WJ 57833 
    Lubaczów WL 51840 
    Przeworsk WK 53868
    Przemyśl WP 113763
  2. 100 pomysłów, jak pomóc uczniom z trudnościami / Isabelle Deman ; przekład Katarzyna Panfil. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - ISBN 978-83-7744-204-3.
    Jarosław WJ 57834, WJ 58724 
    Przeworsk WK 54364 
    Lubaczów WL 51650 
    Przemyśl WP 118060
  3. ABC pedagoga specjalnego : razem łatwiej : nowe doświadczenia : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska. - Kraków : "Impuls", 2015. - ISBN 978-83-7850-806-9.
    Jarosław WJ 56563 
    Przeworsk MKsK 376 
    Przemyśl CzP 376-056.36 
    Lubaczów CzL 49620
  4. Charakterystyka wybranych pomocy terapeutycznych do realizacji zajęć specjalistycznych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych : profesjonalne wsparcie terapeuty pedagogicznego / Anna Waligóra, Dominika Furtak, Natalia Grabowska, Szymon Suchon, Patrycja Tupek. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021. - ISBN 978-83-8180-476-9.
    Przeworsk WK 54603 
    Lubaczów WL 51958 
    Przemyśl WP 115947
  5. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych uczniów : realizowanych w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych z podziałem na poszczególne edukacje oraz na zajęciach specjalistycznych : I etap edukacyjny / Renata Naprawa [i in.]. - Wyd. V. - Gdańsk : "Harmonia", 2022. - ISBN 978-83-8080-089-2.
    Jarosław WJ 58449
  6. Dziecko z niepełnosprawnością wzroku w roli ucznia szkoły ogólnodostępnej, integracyjnej i specjalnej / Beata Papuda-Dolińska. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - ISBN 978-83-7784-933-0.
    Lubaczów WL 50696 
    Przemyśl WP 112157
  7. Formuła integracyjna w edukacji osób niepełnosprawnych / Łukasz Kubieniec. W: Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej / redakcja naukowa Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Aleksandra Szczygieł. - Warszawa : Difin, 2020. - S. 40-51.
    Jarosław WJ 57864 
    Lubaczów WL 51643 
    Przemyśl WP 115326 
    Przeworsk MKsK 37
  8. Integracja edukacyjna a integracja społeczna : satysfakcja z życia osób niedosłyszących Grażyna Dryżałowska. - Warszawa : Uniwersytet Warszawski, 2015. - ISBN 978-83-235-2081-8.
    Przemyśl WP 109559 
  9. Integracja w szkole - szkoła integracji : od idei do praktyki edukacyjnej / Anna Szafrańska, Przemysław P. Grzybowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PAN. Komitet Nauk Pedagogicznych : Difin, 2024. - ISBN 978-83-8270-382-5.
    Lubaczów WL 53093 
    Przemyśl WP 119706
  10. Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej / Zenon Gajdzica. - Wyd. 2. - Kraków : "Impuls", 2014. - 978-83-7850-538-9.
    Lubaczów WL 49048 
    Jarosław WJ 55549
  11. Klasa integracyjna jako wyjątkowa grupa społeczna w systemie edukacyjnym (mniejsze zło?) / Izabela Plieth-Kalinowska. W: Poszukiwanie sojuszników i źródeł inspiracji w pedagogice dziecka / redakcja naukowa Marzena Adamowicz, Lidia Kataryńczuk-Mania, Iwona Kopaczyńska. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021. - S. 144-154.
    Lubaczów WL 52082
  12. Koncepcja edukacji włączającej / Grzegorz Szumski. W: Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole / redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski. - Warszawa : Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2020. - S. 14-24.
    Lubaczów WL 52141 
    Przeworsk WK 54523, WK 54524 
    Jarosław WJ 58054 
    Przemyśl WP 115246, WP 115735
  13. Niezbędnik pedagoga specjalnego : materiały dla nauczyciela współorganizującego kształcenie specjalne w szkole ogólnodostępnej lub z oddziałami integracyjnymi / Paulina Zając. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - ISBN 978-83-8309-354-3.
    Przeworsk WK 55319 
    Przemyśl CzP 37.013
  14. O integracji społecznej ucznia z niepełnosprawnością ruchową w klasie integracyjnej - analiza przypadku / Joanna Godawa. W: Wybrane konteksty i wyzwania współczesnej pedagogiki specjalnej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2017. - S. 216-227.
    Przemyśl WP 112721
  15. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną : podręcznik dla celów wychowawczych i edukacyjnych / Otto Speck ; przekład Grażyna Grzywna-Tunk. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2015. - ISBN 978-83-7744-086-5.
    Przemyśl WP 108400
  16. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska. - Warszawa : "Difin", 2014. - ISBN 978-83-7930-323-6.
    Jarosław WJ 55684, WJ 56014 
    Przeworsk WK 51787 
    Lubaczów WL 49219, WL 49241 
    Przemyśl CzP 376
  17. Program profilaktyczno-rewalidacyjny Warto być! dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim : działania profilaktyczne skierowane do rodziców wychowujących dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim / Maria Łukawska. - Jarosław : Państwowa Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna im. ks. Bronisława Markiewicza, 2019. - ISBN 978-83-65823-27-4.
    Przemyśl WP 113812
  18. Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wyd. 10. - Kraków : "Impuls", 2017. - ISBN 978-83-8095-297-3.
    Lubaczów WL 50674
  19. Specjalne potrzeby edukacyjne : identyfikacja, obszary dostosowania i oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne / pod redakcją Beaty Pituły, Jerzego Wolnego ; [recenzent prof. zw. dr hab. Zenon Gajdzica]. - Kraków : Księgarnia Akademicka, 2019. - ISBN 978-83-7638-978-3.
    Jarosław WJ 57698 
    Przemyśl WP 114723 
  20. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta [i in.]. - Kraków : "Impuls", 2017. - ISBN 978-83-8095-258-4.
    Przeworsk WK 53319 
    Lubaczów WL 50678 
    Przemyśl CzP 376 
  21. Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej : strategie nauczania poparte badaniami / David Mitchell ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016. - ISBN 978-83-7744-110-7.
    Przeworsk WK 52899, MKsK 376 
    Przemyśl WP 112675 
  22. Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej = School, teacher, student in educational space / redakcja naukowa Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Aleksandra Szczygieł. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - ISBN 978-83-8085-460-4.
    Jarosław WJ 57864 
    Lubaczów WL 51643 
    Przemyśl WP 115326 
    Przeworsk MKsK 37
  23. Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej : nauczyciele o (nie)zmienianej sytuacji w kontekście kultury szkoły inkluzyjnej / Zenon Gajdzica. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2020. - ISBN 978-83-01-21194-3.
    Przemyśl WP 114842
  24. Współdziałanie nauczyciela wiodącego i wspomagającego w klasie integracyjnej w edukacji wczesnoszkolnej / Lidia Grażyna Zielkowska. W: Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej / redakcja naukowa Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Aleksandra Szczygieł. - Warszawa : Difin, 2020. - S. 85-97.
    Jarosław WJ 57864 
    Lubaczów WL 51643 
    Przemyśl WP 115326 
    Przeworsk MKsK 37
  25. Wybrane aspekty komunikowania w klasie integracyjnej / Jolanta Lipińska-Lokś. W: Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych : diagnoza - edukacja - terapia / red. nauk. Barbara Winczura. - Wyd. 2. Kraków : "Impuls", 2014. - S. 237-250.
    Przeworsk WK 52068 
    Przemyśl WP 108849
  26. Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. - Wyd. 9. - Kraków : "Impuls", 2019. - ISBN 978-83-8095-630-8.
    Jarosław WJ 57761

 

Artykuły z czasopism: 

  1. Akceptacja uczniów niepełnosprawnych w klasach integracyjnych / Paulina Mitońska // Wychowawca. - 2015, nr 3, s. 8-9.
  2. Akceptacja osób z niepełnosprawnością a doświadczenia integracyjne w szkole / Zdzisław Kazanowski, Agnieszka Żyta // Forum Pedagogiczne. - 2020, nr 2, s. 121-133.
  3. Być gotowym na różnorodność / Katarzyna Leśniewska // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 10, s. 59-60.
  4. Dokąd zmierza edukacja ? : kontekst zmian systemu kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce / Iwona Konieczna, Katarzyna Smolińska // Szkoła Specjalna. - 2022, nr 5, s. 345-358.
  5. Dostosowanie do potrzeb uczniów / Anna Zych // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 12, s. 51-53.
  6. Dziecko inne w szkole - wyzwanie czy zagrożenie? / Dagna Dropińska, Matylda Nazar // Remedium. - 2021, nr 7-8, s. 50-53.
  7. Dziecko z ASD jako uczestnik procesu integracji / Joanna Mikołajczyk // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 6-12.
  8. Edukacja dla wszystkich - między ideą a realiami / Paweł Szczawiński // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 19, s. 16-21.
  9. Edukacja inkluzyjna / Renata Wilczyńska, Anna Satel // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 6, s. 68-70.
  10. Funkcjonowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością i pełnosprawnych w klasach integracyjnych / Małgorzata Rozenbajgier // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2020, nr 4, s. 59-70.
  11. Gotowość do akceptacji rówieśników z niepełnosprawnością intelektualną we wspólnej przestrzeni edukacyjnej / Maria Chodkowska, Zdzisław Kazanowski // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2019, nr 3, s. 56-74.
  12. Indywidualizacja pracy w oddziale integracyjnym : perspektywa nauczyciela / Joanna Dulewicz // Język Polski w Szkole Podstawowej. - 2018/2019, nr 2, s. 71-84.
  13. Integracja zmysłowo-ruchowa wspólnie z rówieśnikiem / Magdalena Charbicka // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 14-19.
  14. Jak dobrze nauczać dziecko niepełnosprawne? / Małgorzata Łoskot // Życie Szkoły. - 2015, nr 4, s. 2-5.
  15. Klasa terapeutyczna / Magdalena Pietryszew vel Pietruszewska // Wychowawca. - 2024, nr 5, s. 13.
  16. Narzędzia do zadań SPEcjalnych / Katarzyna Polak // Dyrektor Szkoły. - 2022, nr 12, s. 46-49.
  17. Nauczyciel współorganizujący proces kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych w klasie / Magdalena Smoleń-Kowalska // Kwartalnik Edukacyjny. - 2022, nr 1-2, s. 84-89.
  18. Niezwykły uczeń w szkolnej rzeczywistości / Janusz Puchałka, Jolanta Szwiec-Kolanko // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2021, nr 19, s. 30-37.
  19. Nowa forma wsparcia szkół / Agnieszka Pietryka // Dyrektor Szkoły. - 2023, nr 9, s. 13-15.
  20. Ocena funkcjonalna jako standard współpracy międzypodmiotowej na rzecz kompleksowego wspierania rozwoju uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi / Tomasz Knopik // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 5, s. 27-41.
  21. Ograniczenia w uczestniczeniu w integracji dziecka / Beata Ignaczewska // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 31-34.
  22. Postawy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej wobec inkluzji edukacyjnej a dostosowanie społeczne uczniów z niepełnosprawnością / Karolina Mudło-Głagolska // Szkoła Specjalna. - 2021, nr 4, s. 255-268.
  23. Postawy uczniów szkół integracyjnych wobec niepełnosprawnych ruchowo rówieśników / Magdalena Wędzińska // Wychowanie na co Dzień. - 2015, nr 6, s. 41-45.
  24.  Postawy rodziców dzieci o prawidłowym rozwoju wobec systemu kształcenia uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Hubert Iwanicki, Agnieszka Lacek // Szkoła Specjalna. - 2021, nr 5, s. 387-398.
  25. Postępy na miarę możliwości / Anna Kotulska-Basiura // Wychowawca. - 2024, nr 5, s. 14-15.
  26. Proces integracji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi we wczesnej edukacji - case studies / Magdalena Pietruszka // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 35-39.
  27. Przeciwdziałanie budowaniu stereotypów w stosunku do dzieci niepełnosprawnych / Anna Kałuba-Korczak // Życie Szkoły. - 2016, nr 2, s. 4-7.
  28. Przestrzeń szkoły specjalnej w ocenie rodziców / Barbara Grzyb, Beata Rączka // Szkoła Specjalna. - 2016, nr 1, s. 52-60.
  29. Przyjacielskie relacje : uczeń - niepełnosprawny kolega / Iwona Witulska // Nowa Szkoła. - 2015, nr 3, s. 39-45.
  30. Spektrum (w) integracji / Aleksandra Dąbrowska // Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych. - 2020-2021, nr 16, s. 25-30.
  31. Style nauczania nauczycieli szkół specjalnych i integracyjnych / Beata Rola // Szkoła Specjalna. - 2018, nr 4, s. 245-258.
  32. Sytuacja społeczna i relacje rówieśnicze ucznia z niepełnosprawnością wzroku / Kamila Miler-Zdanowska // Kwartalnik Pedagogiczny. - 2019, nr 3, s. 223-238.
  33. Szkolne ścieżki ucznia z niepełnosprawnością / Agnieszka Suszko // Wychowawca. - 2020, nr 5, s. 13-15.
  34. Szkoła jako podmiot zapewniający dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami / Paweł Śwital // Wychowawca. - 2023, nr 5, s. 19.
  35. Szkoła otwarta na wszystkich / Włodzimierz Kaleta // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 4, s. 82-85.
  36. Uczeń niepełnosprawny w klasie integracyjnej / Anna Rojek // Wychowawca. - 2015, nr 3, s. 16-17.
  37. Uczeń w spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej / Łukasz Franków // Głos Pedagogiczny. - 2023, nr 143, s. 32-36.
  38. Uczeń z niepełnosprawnością w systemie oświaty / Ewelina Krzymowska // Wychowawca. - 2015, nr 3, s. 5-7.
  39. Uczeń ze SPE w programie profilaktyczno-wychowawczym / Andrzej Michalik // Dyrektor Szkoły. - 2020, nr 3, s. 50-56.
  40. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetlicy szkolnej - doniesienia z badań / Beata Gumienny, Kamila Kasprzyk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2018, nr 4, s. 45-55.
  41. Uruchomienie nowej szkoły / Sabina Kubica, Anna Satel // Dyrektor Szkoły. - 2024, nr 5, s. 74-77.
  42. Wsparcie ucznia z niepełnosprawnością w okresie zmian edukacyjnych / Ewa Dyduch // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 2, s. 99-107.
  43. Współpraca nauczycieli oraz nauczycieli specjalistów w kontekście efektywności edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Marzenna Zaorska (Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie) // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 5 , s. 66-76.
  44. Zapobiec wykluczeniu : rola terapeutów i rodziców we włączaniu dziecka z niepełnosprawnością do systemu edukacji / Monika Gałkowska, Katarzyna Kruś-Kubaszewska // Szkoła Specjalna. - 2021, nr 5, s. 370-386.
  45. Zatrudnienie asystenta nauczyciela / Piotr Gąsiorek // Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 7, s. 43-45.

Autor: Izabela Pelc