Wydział Informacyjno – Bibliograficzny i Czytelnia
Oprac. Marta Głogowska
Wspomaganie rozwoju dziecka
Zestawienie bibliograficzne za lata (2010-2020)
Zebrane materiały dostępne są w PBW w Przemyślu i/lub filiach w Jarosławiu, Lubaczowie, Przeworsku
Druki zwarte:
1. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock ; przekład: Karol Jaroszewski. - Gdańsk : Harmonia Universalis 2018
WP 113763
WK 53868
2. AAC dla każdego : poradnik dla rodziców i terapeutów / Magdalena Nosko-Goszczycka. - Gdańsk :"Harmonia Universalis" 2019
WP 113951
WL 51357
3. Balbutologopedia - terapia, wspomaganie, wsparcie / redakcja naukowa Jacek J. Błeszyński. - Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika 2020
WJ 57672
WK 54177
WP 114681
4. Co dzień bardziej samodzielne : program wspomagania rozwoju małych dzieci w zakresie samoobsługi dla terapeutów, nauczycieli i rodziców / Anna Mikler-Chwastek. - Gdańsk : "Harmonia" 2013
WP 110288
WK 51510
5. Cyfrowy tubylec w szkole - diagnozy i otwarcia. T. 1, Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0 / red. nauk. Marzenna Nowicka, Joanna Dziekońska. - Toruń : Adam Marszałek 2018
WP 112641
WK 53407
6. Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej : [Dokument elektroniczny] karty wyrównawcze / Beata Okraska Ćwiek, Małgorzata Walczak-Sarao'. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne 2010
WK 73 DO
7. Diagnoza i wspomaganie rozwoju psychoruchowego dziecka w wieku przedszkolnym : wskazówki dla nauczycieli dotyczące organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Karolina Skarbek, Irmina Wrońska. - Kraków : "Bliżej Przedszkola" 2013
WJ 55366
WK 51412
WP 106689
8. Diagnoza i wspomaganie w rozwoju dzieci uzdolnionych : Test Uzdolnień Wielorakich i materiały dydaktyczne / Wiesław Polaszek, Robert Porzak, Grzegorz Kata, Aldona Kopik. - Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji 2014
WJ 56417
WJ 56418
WP 109349
WP 109350
9. Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz 1. / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Warszawa : Difin 2018
WK 53389
WP 112785
10. Dotykowe poznawanie otoczenia : diagnoza i wspomaganie rozwoju małych dzieci / Anna Mikler-Chwastek. - Warszawa : Akademia Pedagogiki Specjalnej 2011
WP 104796
11. Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego / Agnieszka Hłobił. - Kraków : "Impuls" 2012
WP 107248
WP 105032
WL 48034
WL 48035
12. Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo w wieku przedszkolnym : program terapii i wspomagania rozwoju oraz scenariusze zajęć / Renata Wiącek. - Kraków : "Impuls" 2010
WL 47059
WL 47060
CzP 373.2
13. Dziecko rysuje, maluje, rzeźbi : jak wspomagać rozwój dzieci i młodzieży / Julia Anastazja Sienkiewicz-Wilowska. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2011
WK 50782
WL 48036
WL 48037
WP 105037
14. Istnieć, żyć i być kochanym : możliwości wspomagania rozwoju dzieci z zespołami uwarunkowanymi genetycznie / Alina Teresa Midro. - Kraków : "Impuls" 2011
WP 110795
WP 104118
WK 50535
15. Jak wspomagać dziecko z FASD w edukacji / Teresa Jadczak-Szumiło, Katarzyna Kałamajska-Liszcz, Krzysztof Liszcz. - Warszawa : Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych 2018
WP 113535
16. Jestem dziewczynką, jestem chłopcem : jak wspomagać rozwój seksualny dziecka / Monika Zielona Jenek, Aleksandra Chodecka. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2010
WP 102092
17. Komunikacja w logopedii : terapia, wspomaganie, wsparcie - trzy drogi, jeden cel / red. nauk. Ditta Baczała i Jacek J. Błeszyński. - Toruń : Uniwersytet Mikołaja Kopernika 2014
WL 49468
WL 49469
WJ 55886
18. Magiczny świat baśni i bajek : metafory i symbole w procesie wspomagania dziecka
w rozwoju / Ewa Zawadzka, Anita Rawa-Kochanowska. - Warszawa : "Difin" 2015
WJ 56766
WL 49738
WK 52118
19. Makaton w rozwoju osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi / pod red. nauk. Bogusławy Beaty Kaczmarek. - Kraków: "Impuls" 2014
WL 49411
WK 51896
WJ 56892
20. Medycyna w logopedii : terapia, wspomaganie, wsparcie : trzy drogi - jeden cel / red. nauk. Jacek Jarosław Błeszyński. - Gdańsk: Harmonia Universalis 2013
WP 105956
WK 51135
21. Metoda Dobrego Startu : od słowa do zdania od zdania do tekstu : książeczki tematyczne i zestaw Pomocy / Marta Bogdanowicz, Małgorzata Szewczyk. - Gdańsk: "Harmonia" 2012
WP 15118/b
22. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci
z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk : "Harmonia" 2010
WP 101544
WL 46513
WK 49500
23. Obrazkowe ćwiczenia logopedyczne dla przedszkolaków : ćwiczenia wspomagające terapię logopedyczną głosek SZ, Ż, CZ, DŻ / Barbara Czarnik ; [ilustracje: Milena Górska, Krzysztof [Spychał]. - [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia [2019]
WP 15707/b
24. Plany aktywności dla dzieci z autyzmem : uczenie samodzielności / Lynn E. McClannahan, Patricia J. Krantz ; [tł. Ewa Budzińska, Anna Lubomirska]. - Gdańsk: Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka 2016
WP 110494
WK 52745
25. Psychoedukacja w procesie wspomagania rehabilitacji osób z niepełnosprawnością / red. nauk. Piotr Majewicz, Maria Kościółek, Ewa Dyduch. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej 2017
WP 112713
26. Psychologiczno-pedagogiczne problemy wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych / red. Stanisława Mihilewicz. - Kraków : "Impuls" 2010
WP 107305
27. Razem uczymy się mówić : przewodnik dotyczący wspomagania rozwoju językowego dzieci dla opiekunów i nauczycieli przedszkolnych / Elaine Weitzman, Janice Grenberg. - Gdańsk : "Harmonia" 2014
WL 49438
WK 52126
WP 108035
28. Teksty z ćwiczeniami wspomagającymi rozwój mowy i języka dziecka : zeszyt logopedyczny / Dorota Rumieńczyk. - Kraków : "Impuls" 2014
WP 15146/b
29. Terapie wspomagające rozwój osób z autyzmem / pod red. nauk. Jacka
J. Błeszyńskiego. - Kraków : "Impuls" 2013
WK 51659
30. Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji : metoda skryptów i ich wycofywania / Lynn E. McClannahan, Patricia J. Krantz ; red. serii Sandra L. Harris ; [tł. Anna Lubomirska]. - Gdańsk : Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka 2016
WP 110516
WK 52657
31. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. Beaty Cytowskiej, Barbary Winczury. - Kraków : "Impuls" 2011
WL 47500
WL 47499
32. Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi / red. Teresa Kaczan, Robert Śmigiel. - Kraków : "Impuls" 2012
WK 51038
WL 50205
33. Witaj, piesku! : dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Beata Kulisiewicz. - Kraków : "Impuls" 2011
WK 50666
34. Witamy w przedszkolu : wspomaganie procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego / Anna Klim-Klimaszewska. - Warszawa : "Erica" 2010
WK 49479
WL 46774
WP 101962
WJ 53811
35. Wspomaganie płynności mowy dziecka : profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego / Dorota Kamińska. - Kraków : "Impuls" 2010
WJ 53703
WL 46779
WL 46778
36. Wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych poprzez wizualizację i inne techniki arteterapii / Joanna Gładyszewska-Cylulko. - Kraków : "Impuls" 2010
WP 102570
37. Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa : teoria i praktyka / pod red. Bogusławy Beaty Kaczmarek. - Kraków : "Impuls" 2014
WK 54013
38. Wspomaganie rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym : program rewalidacji indywidualnej / Mirosław Zalewski. - Toruń : "Akapit" 2011
WP 14818/b
WL 48224
WL 48225
39. Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczak. - Warszawa : "Difin" 2017
WP 112687
WL 48121
40. Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji / pod red. Anety Rudzińskiej-Rogoży. - Kraków : "Impuls" 2011
WL 49159
WK 51662
WP 107118
41. Wspomaganie rozwoju mowy i przygotowanie do nauki czytania i pisania / [zespół aut. Alicja Gołoś i in. ; red. Krystyna Zielińska, Beata Krysiak]. - Warszawa : "Raabe" 2014
WL 49058
WP 15076/b
WK 51663
42. Wspomaganie rozwoju myślenia dziecięcego i kompetencji matematycznych : jak wspomagać rozwój przedszkolaka / red. prowadząca Krystyna Zielińska, Beata Krysiak ; zespół aut. Alicja Gołoś [i in.] ; il. Lidia Nowak-Chomicz [i in.]. - Warszawa : "Raabe" 2014
WP 15077/b
43. Wspomaganie rozwoju społeczno-emocjonalnego / [zespół aut. Beata Krysiak i in. ; red. Krystyna Zielińska, Beata Krysiak]. - Warszawa : "Raabe" 2014
WL 49059
WP 15078/b
Artykuły z czasopism:
1. Adaptacja rodziców do zaburzeń rozwojowych dzieci z autyzmem i jej znaczenie dla wczesnego wspomagania rozwoju / Marta Kulasa.// W: Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015. - S. 117-130
2. Być lepszym od siebie wczoraj / Agnieszka Kozak.// Psychologia w Szkole. - 2011, nr 1, s. 34-41
3. Cielesne kreowanie roli : wizualizacyjne techniki parateatralne jako wsparcie rozwoju / Katarzyna Krasoń.// Chowanna. - T. 1 (2011), s. 297-313, bibliogr.
4. Czy można odbić się od dna? O pokonywaniu niepomyślności losu w świetle koncepcji resilience / Hanna Drzewiecka-Krawczyk.// Meritum. - 2012, nr 3, s. 82-86, bibliogr.
5. Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka uzdolnionego jako problem pogranicza pedagogiki i psychologii / Mieczysław Radochoński.//W: Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2011. - S. 15-19
6. Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna i jej wpływ na sukces edukacyjny / Teresa Wejner.// W: Regionalne i lokalne diagnozy edukacyjne : XVIII Krajowa Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej. - Kraków : Grupa Tomami, 2012. - S. 330-338
7. Droga do wszechstronnego rozwoju / Małgorzata Rey.// Psychologia w Szkole. - 2015, nr 3, s. 22-28
8. Formy wsparcia i pomocy edukacyjno-wychowawczej dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Niemczech / Justyna Kusztal.// Chowanna. - T. 1 (2012), s. 247-255, bibliogr.
9. Formy wspierania rozwoju dziecka niepełnosprawnego w niższych klasach szkoły ogólnodostępnej / Zenon Gajdzica.//W: Edukacja małego dziecka. T. 2, Wychowanie i kształcenie w praktyce. - Cieszyn ; Kraków : "Impuls", 2010. - S. 240-251, bibliogr.
10. Gdy dziecko uporczywie milczy / Joanna Tomczyk.// Życie Szkoły. - 2011, nr 7, s. 5-10
11. Jak pomagać rodzicom doceniać dziecko? / Blanka Poćwiardowska.// Wychowanie na co Dzień. - 2012, nr 10-11, wkł. Wkładka Metodyczna, s. VI-X
12. Konteksty wspomagania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych ze szczególnym uwzględnieniem uczniów zdolnych, utalentowanych / Krystyna Barłóg.//W: Odkrywanie talentów : wybrane problemy diagnozy, wspierania rozwoju i edukacji. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2012. - S. 43-61
13. Medyczne wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży w środowisku szkolnym / Lidia Perenc.//W: Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej. - Rzeszów: Uniwersytet Rzeszowski, 2011. - S. 163-179, bibliogr.
14. Metoda Dobrego Startu i jej skuteczność w oddziaływaniach nakierowanych na wielopłaszczyznowe wspomaganie funkcjonowania osób niepełnosprawnych / Monika Zarzycka.// W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2016.. - S. [257]-269
15. Nauczyciel w roli trenera / Jarosław Kordziński.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 5, s. 22-25
16. Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci / Leszek Szuty.//W: Możliwości i strategie zwiększania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży : konteksty edukacyjne i społeczne. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2012. - S. 145-157, bibliogr.
17. Nowe formy doskonalenia nauczycieli i rozwoju szkoły / Danuta Elsner.// Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 8, s. 76-80
18. O efektywności metody : Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz / oprac. Aneta Wojnarowska.// Bliżej Przedszkola. - 2011, nr 7-8, s. 94-95
19. Ocena postępów rozwoju dziecka z zaburzeniami psychoruchowymi usprawnianego metodą neurorozwojową NDT-Bobath / Małgorzata Sekułowicz, Barbara Stonoga-Karpa.// Szkoła Specjalna. - 2013, nr 2, s. 85-95
20. Organizacja i funkcjonowanie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Nowym Sączu / Jolanta Sobczak.// Szkoła Specjalna. - 2010, nr 2, s. 127-132
21. Osoba z zewnątrz jako lider zmiany / Anna Dzięgiel.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 1, s. 82-85
22. Pomoc dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w świetle koncepcji rezyliencji (resilience) / Wioletta Junik.// W: Praca socjalna z osobą uzależnioną i jej rodziną : wybrane problemy. - Warszawa : "Difin", 2014. - S. 71-82
23. Potrzeby dzieci i rodziców w sytuacji wczesnego wspomagania rozwoju dziecka / Bożena Sidor-Piekarska.//W: Wielość obszarów we współczesnej pedagogice specjalnej. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012. -
S. 443-454, bibliogr.
24. Problem wspomagania rozwoju dziecka uzdolnionego literacko / Alicja Ungeheuer-Gołąb.//W: Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2011. - S. 20-27, bibliogr.
25. Problemy diagnozy, funkcjonowania psychospołecznego i wsparcia dzieci z wybranymi chorobami alergicznymi / Renata Zubrzycka.//W: Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2011. - S. 68-73, bibliogr.
26. Proces wspierania dziecka ze specjalnymi potrzebami komunikacyjnymi w zakresie rozwijania kompetencji społecznych / Iwona Konieczna, Katarzyna Cichocka-Segiet.// Szkoła Specjalna. - 2016, nr 4, s. 279-290
27. Procesowe wspomaganie w praktyce / Aleksandra Rabenda ; rom. przepr. Danuta Elsner.// Dyrektor Szkoły. - 2015, nr 8, s. 81-82
28. Próba wykorzystania programu TEACCH we wspomaganiu psychospołecznego rozwoju dziecka z autyzmem wczesnodziecięcym w wieku 5 lat / Yuliya Tarnavska.// W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.2. - Kraków : "Impuls" : Uniwersytet Pedagogiczny, 2013. - S. 49-63
29. Rola przedszkola w procesie wspomagania dziecka z ryzyka dysleksji / Urszula Konkol.// W: Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji. - Kraków : "Impuls", 2011. - S. 23-32
30. Rozwijanie twórczego potencjału dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym / Hanna Kubiak.//W: Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi. - Kraków : "Impuls", 2011. - S. 121-139, bibliogr.
31. Samoocena oraz poczucie wsparcia edukacyjnego i społecznego młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami towarzyszącymi / Piotr Gindrich.//W: Wielość obszarów we współczesnej pedagogice specjalnej. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2012. - S. 215-232, bibliogr.
32. Specjalistyczne usługi opiekuńcze jako forma wsparcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z autyzmem / Aleksandra Połeć.// W: Autyzm i rodzina. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - S. 203-230
33. Specyfika pracy pedagogicznej z dziećmi z grupy ryzyka w okresie przejścia od wczesnej interwencji do młodszego wieku / Natalia D. Sokołowa.// Szkoła Specjalna. - 2010, nr 4, s. 287-292
34. Spirit of perfomance / Jarosław Kordzińska.// Dyrektor Szkoły. - 2011, nr 9, s. 20-22
35. Sprawozdanie z konferencji "Jak wspierać rozwój dziecka?" / Zuzanna Wronowska-Cygan.// Szkoła Specjalna. - 2010, nr 3, s. 234-236
36. Szkoła jako środowisko wspierające rozwój dziecka po traumie wczesnodziecięcej / Urszula Bartnikowska, Hanna Dufner.// Wychowanie na co Dzień. - 2014, nr 6, s. 22-27
37. Szkoła miejscem wsparcia społecznego? Ależ tak! / Małgorzata Pomianowska, Katarzyna Szczepkowska.// Meritum. - 2012, nr 3, s. 25-29
38. Szkoła w procesie wspomagania ucznia - przeszkoda czy zachęta? / Elżbieta Kucińska.// Opieka, Wychowanie, Terapia. - 2010, nr 1/2, s. 5-11
39. Teoretyczne uzasadnienia wczesnego wspomagania rozwoju / Krystyna Barłóg.// W: Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością
i niepełnosprawnych. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015. - S. 33-47
40. Terapia behawioralna w percepcji rodziców dzieci z autyzmem i jej znaczenie
w procesie wczesnego wspomagania rozwoju / Alicja Kurasz.// W: Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015. - S. 103-116
41. Trudności we wspieraniu rozwoju dziecka w placówce opiekuńczej / Elżbieta Gomułka.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2012, nr 9, s. 23-26
42. Uczeń ze spektrum autyzmu w klasach 1-3 / Małgorzata Łoskot.// Życie Szkoły. - 2018, nr 1, s. 22-26
43. Udział rodziców we wspomaganiu rozwoju językowego dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych / Dorota Wójcicka.// W: Autyzm i rodzina. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - S. 231-267
44. Udzielanie wsparcia dzieciom zagrożonym niepełnosprawnością i ich rodzinom w procesie wczesnej interwencji / Bożena Sidor.// W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.1. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny, 2011. - S. 99-105
45. W jaki sposób wspomagać nauczanie? / Magdalena Troć-Rezaiguia.// Edukacja
i Dialog. - 2016, nr 3-4, s. 17-21
46. Warsztaty umiejętności rodzicielskich jako forma wsparcia rodziców dzieci uczestniczących w Programie Wczesnego Wspomagania Rozwoju : projekt programu / Paulina Nowak.// W: Autyzm i rodzina. - Lublin : Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - S. 139-177
47. Wczesna interwencja : perspektywa interdyscyplinarna / Grażyna Kwaśniewska.//W: Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych w biegu życia. - Lublin : UMCS, 2010. - S. 15-24
48. Wczesne wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym jako forma profilaktyki marginalizacji i wykluczenia społecznego / Anna Bajorek.//W: Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2011. - S. 153-162, bibliogr.
49. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - zadanie lokalnej polityki społecznej / Barbara Grabowska.// Polityka Społeczna. - 2015, nr 10, s. 15-19
50. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka / Justyna Płachetka.// Wychowanie
w Przedszkolu. - 2014, nr 7, dod. Poradnik Prawny Nauczyciela i Dyrektora Przedszkola, s. 1-2
51. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka niepełnosprawnego (3) : ustalenia terapeutyczne / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga.// Psychologia w Szkole. - 2010, nr 1, s. 55-59
52. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w powiatowej poradni psychologiczno-pedagogicznej / Adrianna Kleszczyńska.// W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.1. - Kraków : "Impuls" : Uniwersytet Pedagogiczny, 2013. - S. 105-118
53. Wczesne wspomaganie rozwoju szansą dla dziecka i jego rodziny w kontekście praktyki poradni / Renata Zygan, Monika Waśkowicz.//W: Wychowanie, profilaktyka, terapia : szanse i zagrożenia. - Kraków : "Impuls", 2012. - S. 37-42
54. Wsparcie rozwoju małego dziecka w ujęciu systemowym / Izabela Marczykowska.// W: Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015. - S. 48-61
55. Wspierać : kto, w jaki sposób i z jakim skutkiem? / Dorota Dziedziewicz.// Psychologia w Szkole. - 2011, nr 3, s. 35-40
56. Wspieranie młodzieży z rodzin problemowych poprzez edukację moralną / Urszula Gruca-Miąsik.//W: Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2011. - S. 98-106, bibliogr.
57. Wspieranie przez rodziców rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym a doświadczenia z własnego dzieciństwa / Dominika Kozdronkiewicz, Agnieszka Moskal.// W: Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością i niepełnosprawnych. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015. - S. 172-185
58. Wspieranie rozwoju dziecka niepełnosprawnego poprzez aktywizację jego rodziny / Beata Szabała.//W: Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2011. - S. 80-87, bibliogr.
59. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez rozwijanie jego motywacji do nauki szkolnej / Zdzisław Kazanowski.//W: Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2011. - S. 180-185, bibliogr.
60. Wspieranie rozwoju dziecka z uzdolnieniami przyrodniczymi / Eliza Chodkowska.//W: Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2011. - S. 28-34
61. Wspomaganie a rozwój : subiektywnie o edukacji / Jarosław Kordziński.// Dyrektor Szkoły. - 2016, nr 3, s. 72
62. Wspomaganie motywacji do uczenia się / Stanisław Korczyński.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2013, nr 6, s. 8-19
63. Wspomaganie rozwoju dzieci w wieku od 5 do 7 lat a ich gotowość do radzenia sobie z wyzwaniami szkoły / Anna I. Brzezińska, Joanna Matejczuk, Anna Nowotnik.// Edukacja. - 2012,
64. Wspomaganie rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością : teoria i praktyka / Beata Cytowska.// W: Teoria i praktyka oddziaływań profilaktyczno-wspierających rozwój osób z niepełnosprawnością. T. 2.1. - Kraków : Uniwersytet Pedagogiczny, 2011. - S. 106-118 nr 1, s. 7-22, bibliogr.
65. Wspomaganie rozwoju dziecka w przedszkolu w Anglii / Lilla Cekała.// Wychowanie w Przedszkolu. - 2014, nr 2, s. 10-11
66. Wspomaganie rozwoju dziecka : wybrane metody pracy / Joanna Leśniak.// W: Wsparcie wczesnorozwojowe dzieci zagrożonych niepełnosprawnością
i niepełnosprawnych. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2015. - S. 147-158
67. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego dzieci odrzucanych przez rówieśników / Marta Herzberg.// Chowanna. - T. 1 (2010), s. 153-160, bibliogr.
68. Współczesne możliwości wspierania rozwoju dziecka / Katarzyna Figat.// Lider. - 2010, nr 11, s. 26-27
69. Współpraca z rodzicami w WWR / Ewa Kuliga.// Psychologia w Szkole. - 2010, nr 2, s. 135-140
70. WWR - twór słaby czy optymalny? / Nela Grzegorczyk-Dłuciak.// Psychologia
w Szkole. - 2010, nr 2, s. 141-150
71. WWR... czy to w ogóle jest możliwe? / Nela Grzegorczyk-Dłuciak, Ewa Kuliga.// Psychologia w Szkole. - 2010, nr 2, s. 124-134
72. Wychowanie jako proces tworzenia warunków wspomagających dziecko w rozwoju / Agnieszka Iłendo-Milewska.// W: Dobro dziecka w rodzinie. - Białystok : Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 2012. - S. 51-60
73. Zajęcia prowadzone przez pedagoga w domu dziecka / Gabriela Michnik.// Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2010, nr 4, s. 36-43
74. Znaczenie udzielania wsparcia dziecku z niepełnosprawnością intelektualną / Bożena Sidor-Piekarska.// W: Kompetentne wspieranie osób z niepełnosprawnością. - Lublin : Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2013. - S. 35-62