Druki zwarte:
1. 101 ćwiczeń, gier i zabaw : dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney ; przekł. Emilia Skowrońska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016.- ISBN 978-83-7744-109-1.
Przeworsk WK 52888
Lubaczów WL 50338
2. Charakterystyka wybranych pomocy terapeutycznych do realizacji zajęć specjalistycznych z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych : profesjonalne wsparcie terapeuty pedagogicznego / Anna Waligóra, Dominika Furtak, Natalia Grabowska, Szymon Suchon, Patrycja Tupek. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021.- ISBN 978-83-8180-476-9.
Przeworsk WK 54603
Przemyśl WP 115947
Lubaczów WL 51958
3. Codzienne gry i zabawy dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego : 100 zajęć wzmacniających dzieci z problemami sensorycznymi / Barbara Sher ; przekł. Katarzyna Bereda-Rosołek. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018.- ISBN 978-83-7744-149-7.
Przeworsk WK 53339
Przemyśl WP 112640
4. Codzienne programy aktywności sensorycznych (PAS) w ramach diety sensorycznej : strategie i praktyczne rozwiązania dla certyfikowanych terapeutów integracji sensorycznej / Marta Wiśniewska. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021.- ISBN 978-83-7744-216-6.
Lubaczów WL 52024
Przemyśl WP 116184
5. Ćwiczenia korekcyjno-terapeutyczne dla dzieci z wykorzystaniem nietypowych przyborów / Maria Kuleczka-Raszewska. - Warszawa : "Difin", 2019.- ISBN 978-83-8085-906-7.
Przemyśl WP 113957
6. Dysfunkcje integracji sensorycznej a sprawność językowa dzieci w młodszym wieku / Daria Jodzis. - Gdańsk : "Harmonia", 2013.- ISBN 978-83-7744-043-8.
Przeworsk WK 51451
Lubaczów WL 49124
7. Przemyśl WP 107059
7. Dzieci w świecie doznań : jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego? / Lucy Jane Miller ; [przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska ; przedmowa Carol Stock Kranowitz]. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2016.- ISBN 978-83-7744-105-3.
Przeworsk WK 52818
Jarosław WJ 57614
9. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons, Liz McKendry Anderson ; [tł. z ang. Robert Waliś]. - Warszawa : K. E. Liber, 2007.- ISBN 978-83-60215-42-5.
Przeworsk WK 47246
Jarosław WJ 56575
Przemyśl WP 94960
Przemyśl WP 94770
10. Efektywność terapii integracji sensorycznej w usprawnianiu rozwoju ruchowego
i kształtowaniu gotowości szkolnej dzieci 5-6-letnich / Jacek Szmalec. - Warszawa : Difin, 2019. - ISBN 978-83-8085-944-9.
Przeworsk WK 54377
Przemyśl WP 114255
11. Elementy integracji sensorycznej : zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w przedszkolu / Marta Szybkowska ; [il. Klaudia Leclerq]. - Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, 2017. - ISBN 978-83-262-2719-6.
Przeworsk WK 53211
12. Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher ; przeł. Emilia Bochenek. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014.- ISBN 978-83-7744-038-4.
Jarosław WJ 56891
13. Integracja sensoryczna : teoria, diagnoza, terapia / Zbigniew Przyrowski. - Warszawa : Empis, 2019.- ISBN 978-83-934784-0-8.
Przemyśl WP 116425
14. Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się / A. Jean Ayres ; przekł. Julisz Okuniewski. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018.- ISBN 978-83-7744-160-2.
Przemyśl WP 113959
Przeworsk WK 53981
15. Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2018.- ISBN 978-83-7744-169-5.
Przemyśl WP 113372
Jarosław WJ 57726
Przeworsk WK 54083
16. Interwencje sensoryczno-motoryczne : jak za pomocą ruchu poprawić ogólne funkcjonowanie ciała / Cara Koscinski ; przekład Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2019.- ISBN 978-83-7744-174-9.
Przemyśl WP 114069
Przeworsk WK 54335
17. Jak wychować sensorycznego bystrzaka : pomóż dziecku z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego : poradnik dla rodziców / Lindsey Biel, Nancy Peske ; przekł. Agnieszka
Pałynyczko-Ćwiklińska. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017.- ISBN 978-83-7744-145-9.
Przemyśl WP 112281
18. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozowoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk : "Harmonia", 2010.- ISBN 978-83-7134-402-2.
Przemyśl WP 101544
Przeworsk WK 49500
Lubaczów WL 46513
18. Nie-zgrane dziecko dorasta : postępowanie z młodzieżą i osobami dorosłymi
z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz ; przekł.: Juliusz Okuniewski. - Gdańsk "Harmonia Universalis", 2017. – ISBN 978-83-7744-141-1.
Przemyśl WP 112349
Przeworsk WK 53306
Lubaczów WL 50760
20. Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw : zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz ; przekł. Joanna Angelika Kamrowska, Karolina Majcher, Patricia Sorensen. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2012.- ISBN 978-83-7744-016-2.
Przeworsk WK 50791
Przemyśl WP 106105
21. Podejmij wyzwanie : materiały do określenia trudności w sferze przetwarzania sensorycznego bodźców dla dzieci, rodziców, terapeutów i nauczycieli / Aleksandra Światowska. - Gdańsk : "Harmonia", 2017.- ISBN 978-83-7134-921-8.
Przemyśl WP 15495/b
22. Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu u dzieci / Joanna Kruk-
Lasocka. - Kraków : Impuls, 2021.- ISBN 978-83-8095-926-2.
Jarosław WJ 57971
Przemyśl WP 115574
Przemyśl WP 115712
23. Rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej / redakcja naukowa Jacek Szmalec, Ewa
Binkuńska, Grzegorz Brzuzy, Dariusz Wyszyński. - Warszawa : Difin, 2020.- ISBN 978-83-6649-105-2.
Przemyśl WP 115701
Lubaczów WL 52088
24. Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Warszawa : Wydawnictwo Mamania - Grupa Wydawnicza Relacja copyright, 2019.- ISBN 978-83-66329-10-2.
Przemyśl WP 114422
Przeworsk WK 54404
Jarosław WJ 57568
25. Sensorycznie każdego dnia : propozycje zajęć dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania
sensorycznego / Christine Meier, Judith Richle. - Gdańsk : "Harmonia", 2018.- ISBN 978-83-8080-150-9.
Przeworsk WK 53898
26. Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji
sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. - Warszawa :
"Difin", 2019.- ISBN 978-83-8085-917-3.
Przeworsk WK 53989
Lubaczów WL 51342
Przemyśl WP 114092
Jarosław WJ 57976
27. Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Gdańsk : Harmonia Universalis copyright, 2020.- ISBN 978-83-7744-202-9.
Przeworsk WK 54346
Przemyśl WP 115072
28. Terapeutyczne zabawy w integracji sensorycznej / red. nauk. Elżbieta Wieczór, Jacek Szmalec, Grzegorz Brzuzy. - Warszawa : "Difin", 2019.- ISBN 978-83-8085-918-0.
Jarosław WJ 57641
Przeworsk WK 53965
Lubaczów WL 51520
Przemyśl WP 15647/b
29. Terapia integracji sensorycznej. Z. 1, Ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe i korygujące zaburzenia planowania motorycznego / Bożenna Odowska-Szlachcic. - Gdańsk,
"Harmonia", 2011.- ISBN 978-83-7134-413-8.
Przeworsk WK 4017 B
30. Terapia psychomotoryczna dzieci metodą Procus i Block / Zofia Kułakowska, Maria Borkowska, Bożena Zychowicz. - Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2012.- ISBN 978-83-200-4402-7.
Przemyśl WP 106881
31. Trudności w percepcji sensorycznej w autyzmie i zespole Aspergera : inne doświadczenia sensoryczne - inne światy percepcyjne / Olga Bogdashina ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2019.- ISBN 978-83-7744-173-2.
Jarosław WJ 57601
Przeworsk WK 53901
Jarosław WJ 57572
Przemyśl WP 113978
32. Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Warszawa : Difin, 2020.- ISBN 978-83-8085-660-8.
Przemyśl WP 115256
Przeworsk MKsK 61
33. Wszystko słyszę! : ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową / [opracowanie merytoryczne i graficzne Magdalena Hinz]. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019.- ISBN 978-83-8080-225-4.
Przemyśl WP 15719/b
34. Zaburzenia Sensorycznej Integracji u dziecka z zespołem Aspergera / Grzegorz Borkowski. - Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2013. – ISBN 978-83-7805-300-5.
Lubaczów WL 48678
35. Zjedz coś : proste i skuteczne sposoby radzenia sobie z awersjami pokarmowymi i problemami z odżywianiem się u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i innymi trudnościami / Lori Ernsperger, Tania Stegen-Hanson ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020. - ISBN 978-83-7744-200-5.
Przemyśl WP 115341
Przeworsk WK 54731
36. Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka / Angie Voss ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Gdańsk : "Harmonia Universalis", 2017.- ISBN 978-83-7744-144-2.
Przeworsk WK 53329
Przemyśl WP 112388
Lubaczów WL 50782
Jarosław WJ 56955
Rozdziały z wydawnictw zwartych:
1. Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego Istota zaburzenia przetwarzania słuchowego - problem zdrowotny i pedagogiczny / Agnieszka Paczkowska // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej. - Warszawa : "Difin", 2019. - S. 78-84.
2. Lateralizacja w procesie integracji sensorycznej - przykłady zaburzeń / Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec, Elżbieta Wieczór // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej. - Warszawa : "Difin", 2019. - S. 131-136.
3. Niepokojące zachowania uczniów jako następstwo zaburzeń integracji sensorycznej / Beata Szewc // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej. - Warszawa : "Difin", 2019. - S. 56.
4. Nieprawidłowe przetwarzanie wzrokowe a zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku 7-11 lat z problemami szkolnymi / Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej. - Warszawa : "Difin", 2019. - S. 186-194.
5. Przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole : z obserwacji nauczyciela praktyka / Edyta Specjał // W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej. - Warszawa : "Difin", 2019. - S. 63-66.
6. Trudności sensoryczne u dzieci z autyzmem poniżej trzeciego roku życia w opinii rodziców / Anita Rybak // W: Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. - Lublin : Uniwersytet Marii CurieSkłodowskiej, 2020. - S. 37-62.
7. Zaburzenia integracji sensorycznej wśród dzieci - narastający problem kliniczny i społeczny / Aneta Klimberg, Jerzy T. Marcinkowski, Agnieszka Paczkowska, Jacek Szmalec. - 2019.// W: Sensoryka i motoryka w rozwoju dziecka i uczeniu się w aspekcie terapii integracji sensorycznej. - Warszawa : "Difin", 2019. - S. 67-77.
8. Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD / Marta Wiśniewska // W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 277-30.
Artykuły z czasopism:
9. Czy każdy niejadek ma zaburzenia integracji sensorycznej? / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 7, s. 17-19.
10. Dziecko z nadwrażliwością dotykową w grupie przedszkolnej / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2018, nr 5, s. 16-19.
11. Funkcjonowanie ucznia ze spektrum autyzmu w klasie integracyjnej w ujęciu zaburzeń sensorycznych – studium przypadku / Agnieszka Stefanow // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 3, s. 200-212.
12. Jak wspomagać dzieci z trudnościami w planowaniu i wykonywaniu zadań ruchowych? / Adriana Kloskowska // Życie Szkoły. - 2021, nr 6, s. 40-44.
13. Jak wspomagać rozwój percepcyjno-motoryczny dzieci z symptomami zaburzeń uczenia się? / Adriana Kloskowska // Życie Szkoły. - 2021, nr 5, s. 40-44.
14. Kręci się, spada, buja w obłokach... / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2018, nr 7, s. 14-17.
15. Kruk Skarpetka dla przedszkolaków / Maria Engler // Remedium. - 2021, nr 1, s. 16-17
16. Mózg zintegrowany, czyli jak się uczyć przez zmysły / Adriana Kloskowska // Życie Szkoły. - 2021, nr 4, s. 27-34.
17. 11. Mózg zintegrowany, czyli jak uczyć się przez zmysły / Adriana Kloskowska // Biologia w Szkole. - 2021, nr 3, s. 22-29.
18. Przekraczanie linii środkowej ciała / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 4-5, s. 12.
19. Psychologiczne i emocjonalne skutki zaburzeń integracji sensorycznej u dzieci / Agnieszka Wentrych. - Bliżej Przedszkola. - 2021, nr 1, s. 28-31.
20. Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej w polskiej szkole / Matra Wiśniewska.// Dyrektor Szkoły. - 2012, nr 9, s. 48-50.
21. Wpływ percepcji zapachu na akceptację pokarmów / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2021, nr 2, s. 25-27.
22. Wybiórczość pokarmowa / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. - 2019, nr 8, s. 26-30.
23. Zabawy wspomagające rozwój integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder // Wychowanie w Przedszkolu. - 2020, nr 4-5, s. 55-57.
24. Zaburzenia integracji sensorycznej bez tajemnic / Marta Baj-Lieder // Wychowanie
w Przedszkolu. - 2020, nr 2, s. 6-11.