Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)

Zestawienia bibliograficzne

Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Przemyślu

Dział Udostępniania Zbiorów

Oprac. Mariusz Bąk

 

Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)

/zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2017-2023;

oprac. na podstawie księgozbioru PBW w Przemyślu 
 oraz filii w Jarosławiu, Przeworsku i Lubaczowie/

 

 

Druki zwarte:

  1. Autyzm : bliski daleki świat / Monika Szubrycht. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2022. - ISBN 978-83-233-5075-0.
    Przeworsk WK 54829
    Przemyśl WP 117519
  2. Autyzm : ćwiczenia dla dzieci : 50 zadań wzmacniających pewność siebie i kształtujących umiejętność komunikacji / Puja Trivedi Parikh : przekład Juliusz Okuniewski ; ilustracje Sean Sims. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - ISBN 978-83-8309-000-9.
    Przemyśl WP 15903/b
    Przeworsk WK 55054
  3. Autyzm w mojej rodzinie : dziennik dla rodzeństwa dzieci z ASD / Sandra Tucker ; z przedmową autorstwa Catherine Faherty ; tłumaczenie: Juliusz Okuniewski. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - ISBN 978-83-8309-248-5.
    Przemyśl WP 16104/b
  4. Co teraz powiedzieć ? : spektrum autyzmu a skuteczna komunikacja w życiu, pracy i miłości / Sarah Nannery, Larry Nannery ; przekład: Adam Poznański. - Wydanie I. - Kraków : eSPe, 2022. - ISBN 978-83-8201-105-0.
    Przeworsk WK 54834
    Lubaczów WL 52416
    Przemyśl WP 116659, WP 116894
  5. Diabeł stróż / Marek Krajewski. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2021. - ISBN 978-83-240-6327-7.
    Przemyśl WP 116377
  6. Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD) / redakcja naukowa Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya. - Wydanie 1. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - ISBN 978-83-7744-194-7.
    Jarosław WJ 57841
    Przeworsk WK 54331
    Przemyśl WP 115056
  7. Edukacja domowa dzieci w spektrum autyzmu : nastaw się na sukces / Wendela Whitcomb Marsh, Siobhan Marsh ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie I. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis, 2022. - ISBN 978-83-8309-054-2.
    Jarosław WJ 58456
    Przemyśl WP 117043
  8. Jak sobie radzić z napadami złości i załamaniem nerwowym/psychicznym u dzieci z autyzmem : przewodnik dla rodziców i opiekunów / Jenna Ward-Hawkes, Melissa Rodi ; [tłumaczenie Katarzyna Kmieć-Krzemniak]. - Wydanie w języku polskim. - Otwock : Fraszka Edukacyjna, 2021. - ISBN 978-83-63766-93-1.
    Przemyśl WP 116082
  9. Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu : praktyczne porady dla rodziców / Christopher Lynch ; przekład Agnieszka Kasprzyk. - Wydanie I. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2021. - ISBN 978-83-233-4963-1.
    Przemyśl WP 115597
  10. Niezbędnik dziewczyny ze spektrum : poradnik dorastania dla fantastycznych i autystycznych / Siena Castellon ; przedmowa: Temple Grandin ; ilustracje: Rebecca Burgess ; przekład: Anna Sawicka-Chrapkowicz. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - ISBN 978-83-8309-112-9.
    Jarosław WJ 58579
    Przemyśl WP 117671
  11. Pokonać dziecięce ograniczenia : jak obudzić mózg dziecka ze specjalnymi potrzebami i odmienić jego życie? : Metoda Anat Baniel / Anat Baniel ; przekład Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - ISBN 978-83-7744-212-8.
    Przeworsk WK 54670
    Lubaczów WL 52081
    Przemyśl WP 115970
  12. Reaktywność sensoryczna i teoria umysłu : zróżnicowane uwarunkowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) / Karolina Krzysztofik. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - ISBN 978-83-8102-542-3.
    Przemyśl WP 116607
  13. Rozmowa jest jak pociąg : wizualne podejście do rozmowy dla dzieci ze spektrum autyzmu / Joel Shaul ; przekład: Zuzanna Kalicka-Karpowicz. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - ISBN 978-83-8080-455-5.
    Przemyśl WP 116788, WP 117126
  14. Rozmowy w zielonej strefie : ćwiczenia dla dzieci ze spektrum autyzmu / Joel Shaul ; przekład: Olga Awramiuk. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - ISBN 978-83-8080-456-2.
    Przemyśl WP 116998
  15. Rozwój dziecka z autyzmem : 90 ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć potrzebne umiejętności i w pełni wykorzystać własny potencjał / Katie Cook ; ilustracje: Cleonique Hilsaca ; przekład: Sylwia Pikiel. - Sopot : GWP, 2022. - ISBN 978-83-64565-80-9.
    Przeworsk WK 54858
    Lubaczów WL 52406
    Przemyśl WP 117128
  16. Samodzielne życie z autyzmem / Wendela Whitcomb Marsh ; przekład: Juliusz Okuniewski. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - ISBN 978-83-7744-208-1.
    Przeworsk WK 54552
    Przemyśl WP 115976
  17. Sytuacja w systemach rodzinnych z dzieckiem z ASD w świetle Modelu Kołowego Davida H. Olsona / Krystyna Barłóg. - Wydanie I. - Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2020. - ISBN 978-83-7996-810-7.
    Przemyśl WP 116034
  18. W stronę samodzielności : materiały do oceny i nauczania czynności samoobsługowych u osób z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną lub niepełnosprawnością złożoną / Marco Pontis ; przekład Andrzej Szewczyk. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - ISBN 978-83-8309-246-1.
    Przemyśl WP 16109/b
  19. Zabawa i interakcje społeczne w autyzmie : 100 pomysłów na wspomaganie rozwoju intersubiektywności / Cesarina Xaiz, Enrico Micheli ; przekład Andrzej Szewczyk. - Wydanie I. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia , 2022. - ISBN 978-83-8309-114-3.
    Przemyśl WP 117635
  20. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Przyrodniczej Studium Generale Sandomiriense. Nr 1 (2022), Varia / redaktor Aneta Stefanek-Dziadosz ; Studium Generale Sandomirense. - Sandomierz : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Przyrodnicza, 2022. - ISBN 978-83-87641-89-4.
    Przemyśl WP 117468

 

 Artykuły z czasopism:

  1. Aktywność okoruchowa osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu podczas percepcji bodźców społecznych : implikacje dla praktyki pedagogicznej / Elżbieta Lubińska-Kościółek // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 5, s. 339-347.
  2. Edukacja uczniów z autyzmem, w tym zespołem Aspergera na lekcjach historii / Robert Bartkowski // Wiadomości Historyczne. - 2022, nr 3, s. 29-32.
  3. Harmonization of the sensorimotor state of children with ASD as a factor in increasing their adaptive capabilities / Tetiana Skrypnyk, Oksana Taran, Olga Nedashkivska // Szkoła Specjalna. - 2022, nr 4, s. 282-290.
  4. Individual features of communication skills in children with autism spectrum disorders = Indywidualne cechy umiejetności komunikacyjnych u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Natalia S. Havrylova, Oksana V.Konstantyniv, Oleksiy V. Havrylov // Szkoła Specjalna. - 2022, nr 5, s. 359-368.
  5. Możliwości asystenta rodziny w obszarze wsparcia rodziny dziecka ze spektrum autyzmu (ASD) / Anna Banasiak, Agata Niezabitowska // Praca Socjalna. - 2020, nr 5, s. 155-174.
  6. Osoba z ASD i jej rodzina w procesie usamodzielniania. Mieszkalnictwo wspomagane / Bernadetta Kosewska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. - 2022, nr 8, s. 17-22.
  7. Rodzinne grupy wsparcia dla rodzin dzieci z autyzmem / Janusz Rusaczyk // Remedium. - 2022, nr 4, s. 23-25.
  8. Spektrum autyzmu u chłopców i dziewczynek : czy istnieją jakieś różnice? Jak pracować z dzieckiem w spektrum autyzmu w przedszkolu? / Ewelina Jankowska-Robak // Wychowanie w Przedszkolu. - 2023, nr 1, s. 29-31.
  9. Szkoła inkluzyjna jako przestrzeń (nie)przyjazna sensorycznie dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w opinii nauczycieli szkół inkluzyjnych / Anna Bombińska-Domżał, Tamara Cierpiałowska, Elżbieta Lubińska-Kościółek, Sylwia Niemiec, Joanna Kossewska // Edukacja. - 2020, nr 2, s. 10-28.
  10. Teachers` professional training needs and incoherent knowledge on autism spectrum disorder. A pilot study within the central Europe context. Joanna Kossewska, Elina Aliieva // Edukacja. - 2020, nr 2, s. 29-42.
  11. Terapia biomedyczna a funkcjonowanie społeczne dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu / Maja Jędruszczak, Danuta Al-Khamisy // Szkoła Specjalna. - 2020, nr 4, s. 273-282.
  12. Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej ogólnodostępnej / Ewa Maćkowska // Życie Szkoły. - 2022, nr 9, s. 33-36.
  13. Wczesne rozpoznawanie zaburzeń ze spektrum autyzmu : rola pielęgniarki / Agata Kucharska-Bartocha // Magazyn Pielęgniarki i Położnej. - 2021, nr 6, s. 15-17.
  14. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w układzie przedsionkowym a codzienne funkcjonowanie w aktywnościach przedszkolnych dziecka ze spektrum autyzmu. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w układzie przedsionkowym a codzienne funkcjonowanie w aktywnościach przedszkolnych dziecka ze spektrum autyzmu : Studium przypadku z zaleceniami do pracy z dzieckiem w przedszkolu Studium przypadku z zaleceniami do pracy z dzieckiem w przedszkolu / Agnieszka Stefanow // Szkoła Specjalna. - 2022, nr 3, s. 206-220.

 

 Rozdział w wydawnictwie zwartym:

  1. Alternatywne metody, trudne kwestie i najlepsze praktyki w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu / Sam Goldstein, Sally Ozonoff, Anne Cook, Elaine Clark. W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - S. 434-451.
  2. ASD a epilepsja / Maja de Ines. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 251-260.
  3. ASD a niedosłuch, neuropatia słuchowa i centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego : zależności, współwystępowanie, różnicowanie / Maja de Ines. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 221-250.
  4. Diagnoza funkcjonowania intelektualnego w zaburzeniach ze spektrum autyzmu / Laura Grofer Klinger, Sarah E. O'Kelley, Joanna L. Mussey. W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - S. 260-311.
  5. Diagnoza mowy, języka i komunikowania się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu / Rhea Paul, Kaitlyn P. Wilson. W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - S. 217-259.
  6. Diagnoza neuropsychologiczna w zaburzeniach ze spektrum autyzmu / Blythe A. Corbett, Vanessa Carmean, Deborah Fein. W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - S. 312-353.
  7. Diagnoza rozumienia mowy u osób z ASD ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi : propozycja modelu badania / Angelika Łasocha. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 171-220.
  8. Diagnoza uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Sandra L. Harris, Carolyn Thorwarth Bruey, Mark J. Palmieri, Jan S. Handleman. W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - S. 413-433.
  9. Diagnoza zaburzeń psychicznych współwystępujących z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Lesley Deprey, Sally Ozonoff. W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - S. 354-386.
  10. Diagnoza zachowań społecznych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu / Ifat Gamliel, Nurit Yirmiya. W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - S. 180-216.
  11. Epidemiologia zaburzeń ze spektrum autyzmu - czy rozpowszechnienie rośnie? / Lorna Wing, David Potter. W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - S. 39-81.
  12. ESDM (Early Start Denver Model) - wielospecjalistyczna metoda wczesnej interwencji dla małych dzieci z ASD / Joanna Kwasiborska-Dudek. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 303-316.
  13. Etyka w gabinecie logopedy / Angelika Łasocha. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 405-430.
  14. Kwestie związane z wiekiem w diagnozie zaburzeń ze spektrum autyzmu / Victoria Shea, Gary B. Mesibov. W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - S. 156-179.
  15. Opóźniony rozwój mowy czy zaburzony rozwój komunikacji werbalnej i niewerbalnej u dzieci z ASD : diagnozowanie i formy zaburzeń komunikacji w ASD / Danuta Emiluta-Rozya, Joanna Kwasiborska-Dudek. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 89-131.
  16. Perspektywa historyczna i ogólna charakterystyka / Sam Goldstein, Sally Ozonoff. W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - S. 18-38.
  17. Praca logopedyczna z małym dzieckiem ze spektrum autyzmu : podstawowe cele i strategie pracy / Angelika Łasocha. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 317-348.
  18. Próba porównania zachowań językowych i komunikacyjnych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu / Olga Jauer-Niworowska. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 133-150.0
  19. Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego / Aleksandra Karwowska. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 349-360.
  20. Typologia zaburzeń ze spektrum : aspekty teoretyczne, badawcze i kliniczne / Ami Klin. W: Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. - Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. - S. 125-155.
  21. Wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się (AAC) w pracy nad rozwojem mowy i komunikacji dzieci z ASD / Angelika Łasocha. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 361-391.
  22. Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD / Aleksandra Karwowska. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 393-404.
  23. Zaburzenia czynności jedzenia u dzieci ze spektrum autyzmu / Dominika Lisiecka. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 261-275.
  24. Zaburzenia komunikacji niewerbalnej i werbalnej u dzieci z ASD : porównanie z normatywnym rozwojem komunikacji społecznej / Danuta Emiluta-Rozya, Dorota Lipiec, Izabela Więcek-Poborczyk. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 51-88.
  25. Zaburzenia ze spektrum autyzmu jako całościowe zaburzenia rozwoju / Ewa Pisula, Iwona Omelańczuk. W: Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży. - Warszawa : PWN, 2020. - S. 293-312.
  26. Zaburzenie ze spektrum autyzmu : kryteria diagnostyczne, uwarunkowania genetyczne i neurobiologiczne / Izabela Chojnicka, Maja de Ines, Joanna Kwasiborska-Dudek. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 15-32.
  27. Znaczenie procesów przetwarzania sensorycznego w rozwoju komunikacji dzieci z ASD / Marta Wiśniewska. W: Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD). - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - S. 277-301.

Autor: Mariusz Bąk